- Hirdetés -

Egyre több az internetes zaklatás – a digitális oktatás miatt nagyobb a veszély

|

- Hirdetés -

Egyre több fiatalt érint az internetes zaklatás – hazánkban minden harmadik gyerek megtapasztalja az online bántalmazás valamely formáját, erre az elmúlt években számos kutatás is rámutatott. A koronavírus miatt fennálló veszélyhelyzetben ez még több gyermeket érint, hiszen a közoktatásban tanulók a korábbinál sokkal több időt töltenek az online felületeken.

Az angol kifejezéssel „cyberbullyingnak” nevezett jelenségbe az internetes zaklatás számos formája beletartozik, ami az online térben előfordulhat: ilyen a bántalmazás, megalázás, illetve a magánjellegű információkkal való visszaélés is. A piszkálódás, csúfolódás és kiközösítés a kisiskolás és tinédzser korosztály körében fordul elő leggyakrabban, így a cyberbullyingnak elsősorban a Z generáció tagjai vannak kitéve, mivel számukra az online világ jelenti a fő életteret. A zaklatás így már nem csupán az iskola falai között fordulhat elő, hanem gyakorlatilag időbeli és térbeli korlát nélkül kerülhetnek a támadások kereszttüzébe. A most bevezetett digitális oktatás miatt elkerülhetetlenül megnő az online térben eltöltött idő, így a gyerekek fokozottabban ki vannak téve az internetes zaklatásnak, korcsoporttól függetlenül. Erre a problémára kínál most megoldást az INSURA weboldalán online megköthető Cyberbullying biztosítás, amelyet a Colonnade Biztosító hívott életre.

A kamaszok internetfelhasználási szokásai egészen mások, mint a felnőtteké. A vizualitásnak élnek, szórakozásuk elsőszámú forrásai a népszerű közösségi platformok és azok a kép- és videómegosztó oldalak, ahol evidensnek tartják a tartalmak megosztását, tekintet nélkül arra, hogy a döntésük vajon milyen következményekkel járhat. A sértő, bántó kommentek vagy fotókkal való visszaélés esetén a gyermekeket komoly trauma érheti, amely a szakemberek szerint is káros hatással lehet személyiségfejlődésükre.

Mit tehet a szülő?

Fiatal koruk és tapasztalatlanságuk miatt a gyerekek sok esetben nincsenek is tisztában azzal, hogy egyes szituációkban bántalmazzák őket, egyszerűen nem ismerik fel az adott helyzetet, így elsődlegesen a szülők feladata az, hogy egyrészt a témával kapcsolatban edukálják, másrészt megvédjék ezektől a támadásoktól a gyermekeiket. Különösen fontos lehet ez most, amikor a gyermekek nem csupán a szabadidejüket, de a tanulásra szánt idő egy jelentős részét is internetes felületeken töltik. Emellett a kapcsolattartás is a virtuális térben zajlik, így a szülőknek és a pedagógusoknak sokkal kevésbé van rálátásuk a gyermekek között alakuló viszonyokra.

„A legtöbbek számára teljesen egyértelmű, hogy az olyan megszokott káresemények ellen, mint az otthonunkat és autónkat érő károk (beázás, karambol, stb.) vagy éppen egy utazás során bekövetkező baleset, érdemes biztosítást kötni. Azonban miért ne biztosítanánk magunkat lelki és mentális bántalmazás esetére is? – teszi fel a kérdést Kozma Gábor, az INSURA, Magyarország egyik legnagyobb biztosítási alkuszának vezérigazgatója. „Amellett, hogy a gyermekeket megtanítjuk arra, mi minden várhat rájuk az online térben és hogyan érdemes viselkedniük – mi az, amit megoszthatnak, és mi az, amit jobb megtartani maguknak – érdemes felkészülni arra az esetre is, amikor már megtörtént a baj.” – tette hozzá Kozma Gábor.

Erre az igen aktuális és sokakat érintő problémára kínál megoldást a Colonnade Biztosító új terméke, amely elsőként az insura.hu online kínálatában jelenik meg. Ez a biztosítás hazánkban úttörő módon az egyre gyakoribb cyberbullying támadások esetén nyújt védelmet. A családok abban az esetben kapnak szakszerű segítséget, amennyiben a gyermeket, vagy a család bármely más tagját internetes zaklatás éri.

„Bekövetkezett zaklatás esetén a biztosítás két fő szolgáltatást nyújt. Egyrészt azonnal ügyvédet biztosít, aki ügyvédi felszólítással a nem kívánatos tartalom mihamarabbi törlésében segít, illetve a jogi eljáráshoz szükséges feljelentéseket és beadványokat is benyújtja a biztosított helyett. Másrészt amennyiben a biztosított igényli, pszichológiai konzultációkat szervez és fedezi annak költségét, így segítve az áldozatokat a zaklatás okozta trauma feldolgozásában” – mondta el Kovács Gábor a Colonnade Insurance S.A. magyarországi fióktelep vezetője.

Az INSURA szerint a Colonnade internetes zaklatások elleni biztosítása megoldást nyújt egy olyan problémára, amely egyre inkább jelen van mindenki életében, ennek ellenére sokan teljesen felkészületlenek vele szemben. A szülők hozzáállása kulcsfontosságú, azonban gyakran előfordul, hogy ők sem rendelkeznek a megfelelő tapasztalattal vagy tudással, ebben lehet segítségükre a Cyberbullying biztosítás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...