TV2-s műsor nyerte a nézettségi versenyt

A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a Nicsak, ki vagyok? nyerte a hetet. Az RTL Klub legnézettebbje a Drága örökösök volt, a csatorna vasárnapi adásszünetét pedig 68 ezren kísérték figyelemmel.

Nem volt jó hete az RTL Klubnak, hiszen a 18-49 éveseknél és főműsoridőben 1,1 százalékponttal, 13,8 százalékra csökkent a heti share-jük. Ráadásul vasárnap késő délutántól egy technikai hiba miatt jó ideig nem is volt elérhető a csatorna műsora. Ez azért erősen kihatott vasárnapi eredményükre.

Ezzel párhuzamosan a TV2 1,7 százalékpontos erősödést követően, 13,6 százalékos közönségarányt ért el. Azaz mindössze 0,2 százalékponttal nyerte a hetet az RTL Klub. (Két héttel korábban ez differencia még 5,8 százalékpont volt). Múlt héten az RTL Klub öt estét nyert meg, a pénteki és a vasárnapi főműsoridő pedig a TV2-é volt.

A 18-59 éveseknél és teljes napon jellemzően a fentieknél jobb eredményeket produkál a TV2. Ennek megfelelően a múlt hetet ennél a célcsoportnál nyerték is: a TV2 10 százalékos, az RTL Klub 9 százalékos share-t ért el.

Csatornacsoportok terén (18-49 évesek és főműsoridő) kiegyenlített eredményt hozott az elmúlt hét. Az RTL Magyarország csatornái 26,7 százalékos, a TV2 Csoport 26 százalékos közönségarányt tudott elérni.

A nemzetközi csatornaportfóliók versenyében mostanában a Viacom teljesít a legjobban. Nem volt ez alól kivétel a múlt hét sem, amikor 6,6 százalékos share-t értek el, ezzel megelőzték a 6,2 százalékos Sony csatornákat és az 5,3 százalékos AMC-t.

17. hét / 16. hét / 15. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,8% / 14,9% / 17,1%
TV2 – 13,6% / 11,9%/ 11,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (17. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 9% (10,3%)
Híradó – 20,3% (23,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,1% (19,6%)
Drága örökösök – 19,8% (20,1%)
Bátrak földje – 13,1% (12,8%)

TV2
Remények földje – 9,9% (9%)
Tények – 15,3% (13,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,3% (13,5%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 14,5% (14,2%)
#Maradjotthon – 10,2% (9,2%)

Az RTL Híradó még úgy is 20,3 százalékos heti share-t produkált, hogy az adáshiba által részben érintett vasárnapi adás (11,8%) eléggé lehúzta az eredményüket. A Drága örökösök harmadik évadjának utolsó epizódjai hozták a 20 százalékhoz közeli szintet. Az utolsó hetére a Bátrak földje már egész közel járt a csatornaátlaghoz. A legutolsó – csütörtöki – rész pedig 15,3 százalékos share-t hozott és még a sávját is nyerte. Ha mindig ilyen eredményt produkált volna a Bátrak földje, akkor akár még második évadja is lehetett volna, de a sorozat producere már elspoilerezte, hogy nem lesz.

A TV2-n a csatornaátlag felett hozott az Exatlon, a #Maradjotthon viszont alatta teljesített. S még az is említést érdemel, hogy a Tényeknek is egész erős hete volt.

Az RTL Klub múlt héten egy vásárolt amerikai sorozatot – Különben dühbe jövök – is bemutatott főműsoridőben, ami mostanában ritkaságnak számít. Az első rész mindössze 10,9 százalékos share-t ért el és a sávját sem nyerte, amivel meg is mutatta, hogy miért koptak ki ezek a sorozatok az RTL Klub képernyőjéről. Ráadásul ezt az eredményt is csak úgy hozta össze a Különben dühbe jövök, hogy a Drága örökösök évadzárója volt a felvezetőműsora.

Szintén az RTL Klubnál maradva, a szombati Made in Karantén 12,8 százalékos, a Mellékhatás 9,9 százalékos közönségarányt ért el. Egy héttel korábban ez még 16,7, illetve 14,8 százalék volt. Múlt héthez képest sok nézőt vesztett a vasárnapi Maradj haza magadnak (8,8%) és a Segítség! Itthon vagyok (9,7%) is, bár az utóbbiak eredményére azért az adásszünet negatív hatással volt.

S ha már adásszünet: a 18-49 éveseknél 2,6 százalékos share-t és 23 ezer nézőt, a teljes lakosságnál 2,7 százalékos közönségarányt és 68 ezer nézőt vonzott. Ezt azért a kisebb csatornák többsége boldogan elfogadná.

A hét legnézettebb műsora címet egy TV2-s produkció, a vasárnap esti Nicsak, ki vagyok? szerezte meg. A 18-49 éveseknél 374 ezer nézőt, a teljes lakosságnál 1,02 millió nézőt érdekelt a műsor.

Az RTL Klub legnézettebbje pedig a Drága örökösök volt a 18-49 éveseknél (344 ezer néző) és a teljes lakosságnál is (940 ezer néző). Érdekes módon a legmagasabb nézőszámot nem a pénteki évadzáró adás, hanem a hétfői epizód érte el.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_17het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2020_17hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.