- Hirdetés -

Egyre több cég keres alkalmi munkásokat

|

Tavasz végére datálható az alkalmi munkák szezonjának kezdete: május második felétől látványosan gyarapszanak az ilyen típusú megbízásokra toborzó álláshirdetések – derül ki a Profession.hu elemzéséből.

Az adott időre, határozott munkaviszonyra vonatkozó foglalkoztatási forma a leggyakrabban a betanított munka és a felszolgáló, pincér, pultos állásoknál fordulnak elő, amelyekre ilyenkor keresnek a legintenzívebben munkaerőt a nyári időszakra vonatkozóan. Ebben a két szakmai kategóriában az idén meghirdetett alkalmi álláslehetőségek 65%-át mind májusban aktiválták a toborzó vállalatok a Profession.hu-n keresztül.

Szintén bevett gyakorlat még a gépjárművezető, sofőr, futár, a bolti eladó, pénztáros, az anyagmozgatás, rakodás, valamint a takarítás, tisztítás területén is, hogy állandó alkalmazottak helyett rövidebb, meghatározott időszakra keresnek embert.

Messze a legtöbb alkalmi munkára vonatkozó hirdetést a fővárosban toborzó cégek adták fel: az összes ilyen hirdetés 51%-a vonatkozik budapesti munkavégzésre.

A teherszállító, sofőr, futár szakmáknál volt a legmagasabb az egy hirdetésre eső jelentkezési szám

A munkavállalók oldaláról elemezve az adatokat elmondható, hogy a teherszállító, sofőr, futár, a telefonos ügyfélszolgálat, az építő munka, földmunka, az idegenvezető, a rendezvények, a hajós munka, az animátor, az anyagmozgatás, rakodás, a festő, mázoló és az online marketing esetében volt a legmagasabb az egy hirdetésre eső jelentkezések száma.

A legtöbb alkalmi munkás jelentkezés összességében a fővárosi munkavégzésre vonatkozó álláshirdetésekre érkezett be (67,5%). Az egy hirdetésre jutó átlagos jelentkezésszám vármegyei bontásban pedig a következőképpen alakult az alkalmi munkák terén: Baranya vármegye (11%) vezeti a sort, amelyet Hajdú-Bihar (9,2%), Jász-Nagykun-Szolnok (8,2%), majd Csongrád-Csanád (7,5%) és Tolna vármegye (7%) követ; a sort Békés vármegye zárta.

Diákoknak szóló idénymunkák

Az alkalmi munkákra jellemző tendencia egybeesik a diákoknak szóló lehetőségek mozgásával, amelyek számossága szintén májusban szokott tetőzni. A diákokat megcélzó hirdetésekben idén a szakmunka, a vendéglátás és az adminisztráció területén volt a legnagyobb a kínálat: ebből a három főkategóriából az ilyen típusú hirdetések 47%-a került ki.

Jól látható az egy hirdetésre jutó jelentkezési számokból, hogy a legnagyobb népszerűségnek a szakmunka számít a diákok körében: az itt feladott hirdetésekre jutott az összes idei jelentkezés 18%-a. Ezt az adminisztráció, a fizikai, segéd, betanított munka, majd a vendéglátás követi, de a jelentkezések szempontjából legnépszerűbb öt terület között szerepel még a marketing is.

A legintenzívebben Budapesten keresik a diákmunkásokat (az összes ilyen hirdetés fele a fővároshoz köthető). A vármegyék sorrendjét Pest vezeti (16,7), amelyet Győr-Moson-Sopron (5,6%) és Borsod-Abaúj-Zemplén (3,8%) követ, majd Fejér vármegye (3,3%); a sort pedig Nógrád vármegye zárja a diákmunkára vonatkozó álláshirdetések 0,1%-ával.

„Legfrissebb országos kutatásunk rámutatott, hogy a jelenlegi 16-22 évesek jelentős többsége (88%) rendelkezik valamilyen munkatapasztalattal, sőt minden második fiatal már teljes állásban is kipróbálta magát a munkaerőpiacon. A legtöbbjük (43%) azért kezdett el dolgozni, mert gyűjtött valamire. Ez a motiváció a korábbi generációkéhoz képest átalakult: a már tapasztalattal rendelkező munkavállalók pályájuk elején többnyire a megélhetésük finanszírozása miatt vállalták el első állásukat (58%)” – mondta el a kutatás eredményeiről Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója. „A karrierjének tudatos elindítása céljából a fiatal válaszadók 24%-a, míg szülői javaslatra 11%-a állt munkába, de a kortársak is hatással lehetnek a pályakezdésre: 12%-uk a dolgozó barátok mintájára vágott bele a pénzkeresésbe” – tette hozzá a Profession.hu szakembere.

2024 első negyedében a diákmunkások bérigénye (azon bérigények összesítése alapján, ahol havi fizetésre vonatkozó elvárást adtak meg a jelentkezők) átlagosan havi nettó 260 000 forint volt, amely átlag összeg az előző év azonos időszakához képest bő 20 000 forintot nőtt. Az országos átlagnál Zala, Vas, Veszprém és Nógrád vármegyékben magasabb ez az elvárás a fiatalok részéről, Békés vármegyében pedig a legalacsonyabb átlag 164 000 forinttal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...