- Hirdetés -

Egyre több gyerek használja az elektronikus fizetési megoldásokat

|

Egyre nagyobb teret nyernek az elektronikus fizetési megoldások a bankot használó fiatalok körében, miközben a készpénz még mindig nagyon népszerű - derül ki a K&H a 14-18 évesek pénzügyi szokásait vizsgáló kutatásából. Az elektronikus fizetési megoldások esetében ugyanakkor meg kell tanítani a gyerekeket a biztonságos használatra is, mivel ez a korosztály is egyre gyakrabban válik a csalók célpontjává. A digitális bankolásról, a készpénzmentességről, a biztonságról fontos tanácsokat kaphatnak a diákok a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedősorozatában és az ahhoz tartozó tudástárban is, érdemes tehát részt venni az immár évtizedes történelemmel rendelkező versenyen.

Bár a mindennapok egyre inkább arról szólnak, hogy az elektronikus, ezen belül az okostelefonos fizetések robbanásszerűen fejlődnek, a készpénz még mindig fontos szerepet játszik a fiatalok életében. Erre jutott a K&H őszi kutatása, amely a 14-18 évesek pénzügyi szokásait vizsgálta - derül ki a K&H kutatásából.

Sokan már telefonoznak

A felmérés szerint a banki kapcsolattal és valamilyen bevétellel vagy megtakarítással rendelkező fiatalok majdnem harmada használ minden alkalommal vagy a legtöbb esetben készpénzt a fizetések során, 30 százalékuk fele-fele arányban vásárol készpénzzel vagy elektronikus úton. Tízből majdnem négyen, az érintett fiatalok 39 százaléka pedig elsősorban a digitális fizetést preferálja. Utóbbiak 42 százaléka bankkártyával fizet, 25 százalékuk okostelefonnal, egyharmaduk pedig hol ezzel, hol azzal.

Sok fiatal tehát már az elektronikus alternatívát választja és gyakran a telefonjukkal fizetnek, bankolnak. Nagy Ádám, a K&H információbiztonságért felelős vezetője elmondta: “Bár sokszor elhangzott és mi is többször felhívtuk a figyelmet arra, hogy az okostelefon ma már nem egy szimpla készülék, hanem sokaknak egyben a pénztárcája is, ennek megfelelően fokozottan vigyázni kell rá. Például ne adjuk ki sose a kezünkből! Ha illetéktelen kezekbe kerül, akkor könnyen baj lehet belőle.”

Az elektronikus vásárlásoknál is mindig indokolt az óvatosság, különösen igaz ez a karácsonyi időszakra, amikor az év többi hónapjához képest sokkal több a tranzakció.

Rafináltabbak a bűnözők

A csalók és az informatikai bűnözők egyre összetettebb módszerekkel próbálják átverni az embereket, köztük a fiatalokat. Ezért minél előbb meg kell ismertetni a gyerekekkel, hogyan lehet biztonságosan bankolni a számítógépen, tableten vagy éppen az okostelefonon. Az úgynevezett biztonsági higiénia kulcskérdés. “A csalási módszereket, átveréseket nem ismertetjük, nem akarunk tippeket adni. A védekezéshez azonban minden információt megad a bank. Senki ne adja meg a személyes adatait, akármilyen szépen kéri valaki. Nagyon fontos, hogy a szülők tartassák be ezt a szabályt a gyerekekkel.” - tette hozzá Nagy Ádám.

A gyakorlatban ez azt jelenti például, hogy az e-bankos és a mobilbankos felületen sokféle beállítás elérhető, amelyek hozzájárulnak a biztonsághoz. Ilyen például a vásárlási limitek meghatározása, vagy valamilyen vírusirtó vagy internetbiztonsági alkalmazás használata.

A K&H a saját weboldalán külön ismertetőt készített arról, hogyan lehet az adathalászokkal szemben védekezni, melyek a digitális bankolás legfontosabb elemei. Például fontos naprakészen tartani az okostelefont, azaz, ha megjelennek újabb szoftver-, rendszer- vagy alkalmazásfrissítések, azokat érdemes egyből telepíteni. Az e-bank vagy mobilbank használatakor kerülni kell a nyilvános wifihálózatokat. “Bármilyen csábító alkalmazás jön szembe, ha ismeretlen a fejlesztője vagy illegális tartalomnak tűnik, nem szabad vele foglalkozni. Csak hiteles forrásból, lehetőleg ismert programok kerüljenek a telefonra. A szülőknek érdemes ezt is megbeszélniük a fiatalokkal” - fogalmazott Nagy Ádám, a K&H információbiztonságért felelős vezetője.

A pénzintézet edukációs oldalai mellett a biztonságos bankolás a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett vetélkedősorozatában is szerepet kap. A játék első - online – fordulója már javában zajlik, a feladatsorokat 2024. január 26-ig lehet benyújtani. A vetélkedő népszerűségét jelzi, hogy 2010 óta összesen közel 80 ezer diák vett részt rajta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...