- Hirdetés -

Egyre több kibertámadás éri a cégeket

|

- Hirdetés -

Egyre nehezebb és drágább kiberbiztosítást szerezni, részben a kibertámadások számának növekedése miatt. Ez azt is jelenti, hogy a kiberbiztosítás megszerzéséhez a cégeknek szilárd védelemmel kell rendelkeznie, tehát a védelem általánosságban javult – derül ki a Sophos felméréséből. A válaszadók 92 százaléka rendelkezik valamilyen kiberbiztosítással, míg Magyarországon 82 százalék.

A fenyegetéshelyzet nagyobb kihívást jelent, mint valaha. Az elmúlt évben a cégeknek a következőkkel kellett megbirkóznia (2020-hoz képest):

A támadások mennyiségének 57%-os növekedése

A támadások összetettségének 59%-os növekedése.

A támadások kihatásának 53%-os erősödése.

Zsarolóvírusok: a helyzet egyre rosszabb lesz. Arra a kérdésre, hogy érte-e őket zsarolóvírus támadás az elmúlt évben, a válaszadók 66%-a felelt igennel - tavalyelőtt az “igen” válaszok aránya 37% volt. Globálisan az átlagos váltságdíj 812 360 USD volt, ami 4,8-szoros növekedés a 2020-as 170 000 USD átlaghoz képest.

Kiberbiztosítás:

54% mondta, hogy a kvalifikációjukhoz szükséges kiberbiztonsági szint most magasabb,

47% mondta, hogy az irányelvek most komplexebbek,

40% felelte azt, hogy kevesebb cég kínál kiberbiztosítást,

37% nyilatkozta, hogy a folyamat hosszabb ideig tart,

34% mondta, hogy drágább.

Tehát: gyakoribb, komplexebb, erőteljesebb hatású támadások és kevesebb cég kínál biztosítást, amelyeket nehezebb megszerezni és drágábbak. Ideje lenne egy jó hírnek, igaz?

A jó hírek

Az egyre gyakori támadások fényében nem meglepő, hogy nőtt a kiberbiztosítás elterjedtsége az elmúlt 2 évben: az összes válaszadó 92%-a mondta azt, hogy a szervezete jelenleg rendelkezik valamilyen szintű kiberbiztosítással (2019: 84%). A válaszadók 83%-a rendelkezik olyan kiberbiztosítással, amely lefedi a zsarolóvírusokat is (2019: 64%), ezen belül 41%-uk (az összes válaszadó 34%-a) mondta azt, hogy a zsarolóvírus lefedettség terén vannak kivételek és kizárások.

Az elmúlt évben zsarolóvírussal által sújtott szervezetek sokkal nagyobb valószínűséggel rendelkeznek olyan kiberbiztosítással, amely lefedi a zsarolóvírusokat is, mint azok, akik elkerülték, hogy támadás áldozatává váljanak. Azok közül, akiket támadás ért, 89%-nak van a zsarolóvírust is lefedő kiberbiztosítása, a támadásokat elkerülők 70%-val szemben.

Országonkénti alapon ezúttal az európai országok vezetik a kiberbiztosítási lefedettségi listát: a csehországi (99%), svédországi és belgiumi (mindkettő 98%) válaszadók rendelkeznek lefedettséggel.

Magyarország jelezte a legalacsonyabb szintű kiberbiztosítási lefedettséget (82%), míg Izrael rendelkezik a legalacsonyabb zsarolóvírus elleni biztosítással (66%).

Ágazati szinten az energia-, olaj-/gáz- és közüzemi szektor rendelkezik a legmagasabb szintű kiberbiztosítási lefedettséggel (96%) a kereskedelemmel együtt, és egyben a legmagasabb szintű zsarolóvírus elleni lefedettséggel (89%). Ez nem meglepő, hiszen ez az ágazat a támadások egyik fő célpontja (példa a Colonial Pipeline elleni 2021-es zsarolóvíus incidens) és legnagyobb mennyiségű régi infrastruktúrával rendelkezik, amelyet gyakran nehéz naprakészen tartani, ez pedig növeli a támadásoknak való kitettséget.

A skála másik végén a gyártás és a termelés szerepel: ez az ágazat rendelkezik a legalacsonyabb szintű kiberbiztosítással (86%) és a legalacsonyabb szintű zsarolóvírus elleni lefedettséggel (75%).

A másik jó hír, hogy ha sikerül kiberbiztosításhoz jutni, akkor az megtérülő befektetésnek tűnik: a zsarolovírus támadást elszenvedő és biztosítással rendelkező válaszadók 98%-a jelezte, hogy a zsarolóvírus támadás kompenzációt is tartalmazó kiberbiztosításuk fizetett a kérelmek esetén. A tényleges váltságdíj kifizetések is csökkentek: 2019-ben 44% volt, 2021-ben 40%.

Legmagasabb váltságdíj-kifizetések aránya: alsófokú oktatásalapfokú/középiskolai) (53%), helyi/állami kormányzat (49%), egészségügy (47%).

A legalacsonyabb kifizetési arányok: gyártás és termelés (30%), illetve pénzügyi szolgáltatások (32%).

Érdemes megjegyezni, hogy a legalacsonyabb váltságdíj-fizetési arányokat jelző szektorok voltak azok, akik arról számoltak be, hogy a leggyorsabban helyre tudtak állni egy incidens után. Ez kiemeli a katasztrófahelyzetek helyreállítása kapcsán a tervezés és felkészülés fontosságát.

További jó hírek: tudunk segíteni

Az első lépés a kiberbiztosítás megszerzése felé: biztosítsd, hogy alkalmas légy a kiberbiztosítás megszerzésére. Ehhez az alábbi biztonsági intézkedések szükségesek:

többlépcsős hitelesítés a távoli eléréshez és a kiemelt hozzáférésekhez,

endpoint detection and response (EDR, endpoint észlelő és válaszlépéseket nyújtó megoldás),

biztonságos, titkosított és tesztelt biztonsági mentések,

privileged access management (PAM, a kiemelt jogosultságok kezelése),

email szűrés és webes biztonság.

Azonban a következő hét vezérlőelem is kívánatos:

kiberincidensre adott válaszlépések terve és tesztelése,

kiberbiztonsági tudatosság képzése és adathalászat-tesztelés,

a rendszerek megerősítése, beleértve a Remote Desktop Protocol (RDP, távoli asztal protokoll) kompenzálását,

naplózás és megfigyelés, hálózati védelmek,

életciklusuk végét elért rendszerek cseréje vagy védelme,

a szolgáltatói / digitális ellátói lánc kockázatkezelése (“digital supply chain risk management”)

Szerencsére Sophos Managed Threat Response (MTR) szolgáltatás lehetővé teszi, hogy ezen vezérlőelemek közül sokat egyetlen megoldás keretében lehessen megszerezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....