- Hirdetés -

Egyre többet használjuk a vezetékes netet

|

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbb kiadott helyhez kötött piaci jelentése a 2019. III. negyedév és 2023. II. negyedév közötti időszakban vizsgálta a tévé-, a vezetékes internet- és a vezetékes telefon-előfizetések piacát a szolgáltatóktól kapott adatok alapján. Az elemzésből többek között kiderül: a vezetékes internet piacán amíg 2019 közepén egy lakossági előfizetőre átlagosan mintegy 90 GB havi letöltési forgalom jutott, addig 2023 közepén ez a szám már meghaladja a 160 GB-ot.

A kizárólag egyetlen szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek aránya erőteljesen csökkent az elmúlt négy évben. A csak vezetékes telefonszolgáltatást rendelők száma az első időszakban mért 311 ezerről 178 ezerre, a „szólóban” tévészolgáltatást rendelőké 244 ezerrel csökkent a kezdeti közel egymilliós számról. 2019 közepén még az összes ügyfél 36 százaléka fizetett elő egy szolgáltatónál egyetlen helyhez kötött szolgáltatásra, arányuk 2023 közepére 28 százalékra csökkent. Ennek egyik fő oka lehet az a szolgáltatói törekvés, hogy valamilyen csomagajánlattal erősebben magukhoz kössék az ügyfeleket.

Ugyanakkor nem minden kombinált csomag népszerű. Igazi előretörést ezen a téren a mobilszolgáltatást is tartalmazó csomagok, továbbá az internet+tévé-kombináció ért el. A mobilszolgáltatással együtt valamilyen helyhez kötött szolgáltatást is megrendelők száma a vizsgált időszakban mintegy harmadával, 588 ezerről 945 ezerre nőtt. Az internet+tévé-csomagra pedig több mint kétszázezerrel többen fizettek elő, mint korábban: 312 ezer helyett jelenleg már 513 ezer háztartás használja ezt a párosítást.

90 százalékkal nőtt az egy lakossági előfizetőre jutó letöltés

Bár még mindig emelkedik a helyhez kötött internet-előfizetések száma, a növekedési ütem messze elmaradt a korábbi években tapasztaltaktól: míg a 2010-es évek elején éves szinten 10 százalékos volt a növekedés, addig az utóbbi években legfeljebb évi 1-2 százalékos. Más a helyzet az intenzitást jelző mutatóknál: 2019 közepén egy lakossági előfizetőre átlagosan mintegy 90 GB havi letöltési forgalom jutott, 2023 közepén ez az adat már meghaladja a 160 GB-ot, tehát közel 90 százalékkal nőtt a fajlagos, egy lakossági előfizetőre jutó letöltés. A jelenség hátterében az olyan nagy adatforgalommal járó szórakozási lehetőségek terjedése állhat, mint például a streamingszolgáltatások használata. Ezek minősége – és adattartalma – is folyamatosan fejlődik: míg néhány éve a videómegosztókon elérhető tartalmak döntő többsége 360p vagy 480p minőségben volt feltöltve, manapság általános a 720p, de akár az 1080p (full HD) felbontás is, márpedig utóbbi adattartalma közel tízszerese a 480p minőségének. Érdekes módon a feltöltésben alig van növekedés, négy éve lényegében változatlanul 30 GB/hó érték körül mozog.

Felpörgött a letöltési sebesség is

Négy-öt évvel ezelőtt a 30 Mbps (másodpercenként 30 megabit) névleges letöltési sebesség megfelelt a lakossági igényeknek, manapság egy háztartás több tagja nehezen tud nagyobb sávszélességet igénylő tevékenységet egyszerre végezni vele. 2023-ra a 100 Mbps lett az a sebesség, amely fölött az átlagfogyasztó ritkán szembesül sebességkorláttal. A lakossági piacon négy év alatt 35 százalékról 15 százalékra csökkent a 100 Mbps-nál lassabb kapcsolatok aránya. Még a 100 és 500 Mbps közötti sebességű hozzáférések is visszaszorulóban voltak az 500 Mbps-nál gyorsabb internet javára, amelynek részesedése 2023 II. negyedévére már 57%-ot ért el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...