- Hirdetés -

Egyre többet nyaralunk Európán kívül

|

- Hirdetés -

Míg Barcelona és Róma azok közé az úti célok közé tartoznak, amelyek sosem veszítenek népszerűségükből a magyarok körében, addig Isztambul a tavalyi 18. helyről a harmadikra ugrott a Kiwi.com repülőjegy-foglalási listáján a nyári hónapokra. Tavalyhoz képest számottevően több magyar repül idén Alicantéba, Bázelbe és New Yorkba, a júniusi EB miatt pedig Stuttgart is bekerült a top20-ba. Arányaiban több honfitársunk utazik idén távolabbi úti célokra is, Ázsia különösen népszerű. Míg az átlagos repülőjegyár emelkedett, idén kb. 72 ezer Ft lehet egy repülőjegy, addig a 4000 km-nél messzebbi járatokért kevesebbet kell fizetni tavalyhoz képest.

A Kiwi.com, a vezető cseh utazási technológiai vállalat foglalási adatai szerint a legtöbb magyar eddig a nyári hónapokra Barcelonába foglalt repülőjegyet. A spanyol várost az olasz főváros, Róma követi, míg a harmadik helyen Isztambul áll, ami olyannyira újonc a top 3-ban, hogy tavaly alig fért be a top 20-ba (most a 18. helyen végzett), és ahová idén nyáron majdnem másfélszer annyi magyar repül, mint tavaly. Hogy mennyire szeretjük mi magyarok ezt a várost, azt jól mutatja, hogy a Kiwi.com nyári európai járatlistájának rangsorában a Budapest-Isztambul útvonal az 5. helyen áll. Az Alicantéba repülő magyarok száma több mint másfélszeresére nőtt, míg a Bázelbe és New Yorkba repülő magyarok száma idén megduplázódott a tavalyihoz képest. Stuttgart a júniusi EB miatt különösen népszerű úti cél, ide három és félszer több magyar repül idén, mint tavaly.

Top10 repülős úti célok idén nyáron a magyarok körében

1. Barcelona

2. Róma

3. Isztambul

4. London

5. Nápoly

6. Athén

7. Milánó

8. Málta

9. Bázel

10. Malaga

Messzebbre olcsóbban repülhetünk, mint tavaly

„Átlagosan kb. 15%-kal emelkedtek a nyári hónapokra a repülőjegyárak tavalyhoz képest, de most is tud olcsóbb repülőjegyeket találni az, aki nem ragaszkodik pl. az indulási, érkezési dátumhoz vagy hajlandó kora reggeli, esetleg késő esti órákban utazni” – mondta el Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős alelnöke. Tavaly átlagosan 62 ezer Ft-ért repülhettünk, míg idén átlagosan 72 ezer Ft-ért foglalhatunk. A rövid, azaz 1500 km-en belüli járatok és a közepes, azaz az 1500-4000 km közti járatok átlagára kb. 10%-kal magasabb, mint tavaly. A 4000 km-nél hosszabb járatok átlagára viszont csökkent tavalyhoz képest, idén nyáron átlagosan 216 ezer Ft-ért utazhatunk.

Idén nagyobb arányban nyaralunk Európán túl, mint tavaly

Népszerűbbek is a távolabbi úti célok, mint tavaly. Ugyan továbbra is az európai desztinációk a legnépszerűbbek repülővel, de csökkent az arányuk tavalyhoz képest. Míg tavaly a vizsgált időszakban az összes nyárra leadott foglalás 85%-a szólt a kontinensen belülre, addig idén ez az arány 79% lehet, az ázsiai célállomások pedig 14%-ot szakíthatnak ki a foglalási tortából.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas és megosztó történetek a képernyőn

Az AMC Networks International Central and Northern Europe kötelékébe tartozó Spektrum ősszel két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, amelyek forgatásai elkezdődtek. Gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres csúcstámadásait, sajnos sokszor...

Így gyorsítana a Huawei

Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek...

Újabb magyar sikerek Cannes-ban

Arany oroszlánt érdemelt ki a cannes-i reklámfesztiválon a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampánya, amelyben jelentős szerepet vállalt az Umbrella Collective is. Az idei Cannes Lions-ra közel 27 ezer nevezés érkezett, és már...

Közel 3 milliárd forintnyi támogatás az új magyar akciófilmnek

A Honvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával különleges katonai hadműveletről készül akciófilm, amely 2025-ben érkezhet a mozikba. A filmhez a Nemzeti Filmintézet 1,7 milliárd forintos támogatást nyújt, egyedi kormányhatározat alapján pedig további 1,067 milliárd forintnyi támogatást...

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Knapcsek Katalin és Pajor Attila

Az idei év egyik legnagyobb sporteseménye a németországi foci EB, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk negyedik részéből kiderül, hogy...

Ezek a felújított mobilok a legnépszerűbbek most

A nyaralási szezon és az iskolai tanév vége közeledtével itthon is átalakultak az felújított eszközök piacának trendjei a Rejoynál. A legújabb Apple-készülék, a tavaly szeptemberben debütált iPhone 15 nem csupán elérhető a cég kínálatában,...

Ősszel érkezik a népszerű sorozat folytatása

A Daryl Dixon első évadának tavaszi magyarországi premierjét követően a hazai rajongóknak nem kell sokat várniuk, hogy újra találkozhassanak kedvenc szereplőikkel. A Norman Reedus és Melissa McBride főszereplésével készülő The Walking Dead: Daryl Dixon...

Így használhatjuk biztonságosan a mobilunkat külföldön

Egy uniós rendelet szabályainak köszönhetően ma már szinte korlátok nélkül használhatjuk mobiltelefonunkat az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban – mintha csak otthon lennénk. A fogyasztói tudatosság azonban továbbra is elengedhetetlen: figyelmetlenségből akár több millió...

Térképre tették a szingliket

247 ezerről csaknem 299 ezerre nőtt a 20–49 éves szinglik száma hazánkban 2011 és 2022 között a két legutóbbi népszámlálás adatai szerint. A szinglik döntő többsége a 20-as és a 30-as éveikben jár, a...

Nagy változás az OMV kutakon

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új, modern megjelenést kap Közép-Kelet-Európában. Az arculatváltás teljes folyamata 7 ország mintegy 1000 töltőállomásán történik meg a következő 3 évben.Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján:...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az űrbe vágynak a gyerekek

Ki ne akart volna kiskorában űrhajós lenni? Ez az álom valójában csak keveseknek vált eddig valóra és a tudomány jelenlegi állása szerint a világűr 96 százaléka továbbra is felfedezésre vár. A LEGO Csoport új...

Izgalmas és megosztó történetek a képernyőn

Az AMC Networks International Central and Northern Europe kötelékébe tartozó Spektrum ősszel két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, amelyek forgatásai elkezdődtek. Gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres csúcstámadásait, sajnos sokszor...

Így gyorsítana a Huawei

Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek...

Újabb magyar sikerek Cannes-ban

Arany oroszlánt érdemelt ki a cannes-i reklámfesztiválon a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampánya, amelyben jelentős szerepet vállalt az Umbrella Collective is. Az idei Cannes Lions-ra közel 27 ezer nevezés érkezett, és már...

Közel 3 milliárd forintnyi támogatás az új magyar akciófilmnek

A Honvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával különleges katonai hadműveletről készül akciófilm, amely 2025-ben érkezhet a mozikba. A filmhez a Nemzeti Filmintézet 1,7 milliárd forintos támogatást nyújt, egyedi kormányhatározat alapján pedig további 1,067 milliárd forintnyi támogatást...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...