- Hirdetés -

Együttműködik a Vodafone és az Arm

|

- Hirdetés -

A megállapodás kiterjed az iSIM és IoT („dolgok Internete”) szoftver- és hálózati szolgáltatásokra, amelyek célja a komplexitás csökkentése, valamint az IoT eszközök teljesen nyílt, távoli kezelése.

Az Arm és a Vodafone stratégiai megállapodást kötött, amelynek célja a „dolgok Internete” (IoT) megoldások bevezetését lassító összetettség és költségek jelentős csökkentése. A két vállalat között az integrált SIM (iSIM) technológia területén korábban már meglévő együttműködést kibővítő partnerség a Vodafone globális IoT platformját és hálózati csatlakozási képességeit kombinálja az Arm IoT szoftverével és szolgáltatásaival. Az új megoldás a vállalkozásokat chip-alapú, programozható, hálózatba kapcsolt rendszerekkel tudja ellátni, amelyek szükségtelenné teszik a hagyományos SIM-kártyák használatát. Mindez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy világszerte, globális piacokon átívelően, tömegesen vezessenek be, távolról monitorozzanak el és egyszerűen kezeljenek IoT eszközöket, méghozzá jelentősen alacsonyabb költséggel.

„A távolság, a biztonsági megfontolások és a költség jelenti azt a három tényezőt, amely nagymértékben korlátozza az IoT megoldások alkalmazását. Úgy gondoljuk, hogy egy erős partner-ökoszisztéma kialakítása kritikus fontosságú lehet a kihívások megoldásában” – mondta Dipesh Patel, az IoT Services Group elnöke. – „Ez a partnerség lehetővé teszi a globális vállalkozások számára, hogy jelentősen csökkentsék IoT berendezéseik tömeges hálózatba kapcsolásának bonyolultságát és költségeit. Pelion IoT platformunk segítségével gyorsan értéket teremthetnek és cselekvésre lefordítható információkat nyerhetnek ki az IoT eszközök által előállított adatokból.”

„Az IoT már napjainkban is rengeteg vállalkozást segít világszerte, és az elkövetkező években óriási hatással lesz a teljes gazdaságra. Ezt támasztja alá a legfrissebb Vodafone IoT Barometer Report felmérés is, amely szerint a nagyszabású IoT projektek száma tavaly óta megduplázódott. ” – mondta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. – „Nagy örömünkre szolgál, hogy ebben a kiélezett piaci helyzetben a Vodafone nemzetközi szinten is évről évre megerősíti vezető pozícióját. A Gartner piackutató cég az ötödik egymást követő évben a Vodafone-t nevezte meg globális vezetőként a menedzselt M2M (gépek közötti) szolgáltatásokat vizsgáló felmérésében, és nagy büszkeség számunkra, hogy az IDC Hungary által készített M2M Hungary kutatás szerint a Vodafone 37 százalékos részesedéssel továbbra is piacvezető Magyarországon is. A Vodafone figyelmének központjában globális IoT platformjának és hálózati kapcsolódási képességeinek folyamatos fejlesztése áll, így lehetővé téve az IoT szolgáltatások gyors telepítését. Az Arm-mal folytatott közös munkánk során a két vállalat erősségeit kombináljuk ügyfeleink javára.

Az Arm és a Vodafone között létrejövő stratégiai partnerség lehetővé teszi az eszközök távoli kezelését, keskenysávú IoT (NB-IoT) megoldások és LTE-M (Long Term Evolution for Machines) technológia alkalmazásával. Mindemellett biztonságos, nyílt, szabványos telepítést biztosít a világ bármely alkalmazása vagy szolgáltatója felé.

Az Arm és a Vodafone NB-IoT és LTE-M technológiák területén betöltött vezető szerepe lehetővé teszi az IoT-ban rejlő potenciál kiaknázását azzal, hogy drasztikusan kibővíti a hálózatba kapcsolható tárgyak körét, valamint hozzáférhetővé teszi a megoldást vállalkozások és a társadalom számára is. A hálózatba kapcsolt eszközökön elhelyezett szenzorokból érkező adatok pl. segítenek a Föld egyre növekvő lakosságának táplálása terén mutatkozó kihívások leküzdésében, a terméshozamok és az állatszaporulat-mutatók javításával, valamint azzal, hogy csökkentik a vegyi anyagok alkalmazását és a vízhasználatot. Mindez a közüzemi vállalatoknak is segítséget nyújt az értékes, korlátozottan rendelkezésre álló erőforrások – úgymint a víz, gáz és az elektromos áram – hatékonyabb kezelésében, továbbá a széndioxid-kibocsátás csökkentésében.

Az együttműködés nagy előrelépést jelent egy olyan, eszközgyártókat tömörítő ökoszisztéma kialakításában, amely lehetővé teszi az üzleti vállalkozások számára, hogy kiaknázzák a 2035-re ezermilliárdos nagyságrendben hálózatba kapcsolt eszközök nyújtotta potenciált, és hozzáférhessenek ahhoz a hatalmas adatmennyiséghez, amelyet a jobb üzleti eredmények eléréséhez ezek az eszközök képesek biztosítani. Az Arm és a Vodafone közös megoldásai 2020 első negyedévétől lesznek elérhetőek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....