- Hirdetés -

Sorozatos felfutás – interjú Kolosi Péterrel

|

- Hirdetés -

A fikciós sorozatok gyártása drága és nagy kockázatot jelentenek, de ha sikeresek, akkor sokkal hosszabban használhatók – tudtuk meg Kolosi Pétertől, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesétől és programigazgatójától. A szakember elmondta, hogy a Drága örökösöknél mennyire követik az eredeti verziót, kérdeztük A mi kis falunk és A Tanár következő évadáról és beszélt arról is, hogy az Alvilág című sorozattal mi lehet a probléma.

– Az idén bemutatott saját gyártású sorozataitok közül meglehetősen jó nézettségi eredményeket szállít a Drága örökösök. Miért döntöttetek a január elsejei indulás mellett?

– Igen, a Drága örökösök kiválóan teljesít és komoly része van a tavaszi sikereinkben. Az elsejei kezdés logikus lépés volt, hiszen tudtuk, hogy év elején mindenképpen el akarjuk indítani a sorozatot, az év első napján pedig sokan ülnek a tévékészülékek előtt. Tudtuk, hogy ezen a napon a sorozat el tudja érni azokat, akik utána potenciálisan a rendszeres nézőivé válhatnak.

– Meddig húzható el a Drága örökösök befejezése?

– Bőven vannak még tartalékok ebben a sorozatban, különösen, hogy az eredeti változattól nagyon eltértünk. Az alapötletet ugyanis egy horvát sorozat adta, amiből készült később egy bolgár verzió is. A Drága örökösök csak az első tíz epizódot illetően volt hasonló a horvátországihoz sorozathoz, de jelenleg ez már egy egyedi sorozatnak tekinthető.

– Mi lehet az oka annak, hogy nálunk a fikciós sorozatoknál a faluban játszódó vígjáték-tematika ennyire bejön a nézőknek?

– A Drága örökösöket azért én nem nevezném kifejezett vígjátéknak, bár van benne humor, de ez azért tartalmilag közelebb áll egy telenovellához. Egyébként pedig a sikert az magyarázhatja, hogy a nézők relevánsnak érezhetik a saját életükhöz viszonyítva. Sokszor olyan történeteket láthatnak, ami bárkivel megeshet.

– A mi kis falunkból már berendelted az újabb évadot, vagy megvárod még néhány rész nézettségét a tavaszi szezonból?

– Szerintem nem kérdés, hogy A mi kis falunk nagyon jó nézettséget fog hozni az egész szezonban. Az első két epizód a közel 30 százalékos közönségarányával 18–49-ben idén a legsikeresebb televíziós tartalom.

– Tehát lesz következő évad?

– Semmi okunk nincs arra, hogy befejezzük A mi kis falunkat.

– A Tanár legutóbbi évadával mennyire vagy elégedett?

– Teljes mértékben, hiszen ugyanazt hozta nézőszámban, mint a tavalyi első évad.

– Lesz belőle harmadik évad?

– Általánosságban elmondható, hogy ami sikeres, abból készül új évad. Ebből szerintem ki lehet találni, hogy milyen terveink vannak A Tanárral. A neten még aláírásgyűjtés is indult, hogy legyen folytatása… Igen, lesz következő évada, a Nagy Ervin főszereplésével készülő sorozat visszatér majd a képernyőre.

– Az elmúlt években bemutatott saját sorozataitok közül egyelőre az Alvilág teljesít a legrosszabbul. Ennél látod már, hogy mi lehet a probléma?

– Amióta készítünk ilyen tartalmakat, azóta mondom, hogy nem fog mindig minden egyes sorozat jó nézettséget hozni. Már csak azért sem, mert nagyon figyelünk arra, hogy ne mindig ugyanolyan jellegű tartalmakat mutassunk be. Azt is kell ugyanis próbálgatnunk – hiszen a dráma egy új dolog Magyarországon –, hogy milyen a nézők ízlése ebben a műfajban. Azt gondolom, hogy az Alvilág egy nagyon jól elkészített sorozat, bár az igaz, hogy a nézettsége nem éri el azt a szintet, amit mi elvárnánk tőle. Szerintem ennek elsősorban a műfaj az oka, és ezalatt nem a krimire, hanem kifejezetten erre a „dark crime” stílusra gondolok. Most az derült ki, hogy ez iránt a magyar nézők nem annyira nyitottak.

– A saját gyártású sorozatok terén idén még várhatók újdonságok?

– Igen, a következő időszakban több is. Arról viszont még korai lenne beszélni, hogy ezek milyenek lesznek.

– Mennyire számít drágának a fikciós műfaj?

– A fikció alapvetően egy költséges vállalkozás, de a felhasználhatósága szempontjából sokkal hálásabb tartalom, mint mondjuk egy heti event műsor. Sokkal hoszszabb az utóélete, többször lehet újra felhasználni, mint egy más jellegű produkciót. Emiatt pedig a költségei mégsem olyan magasak, mint amilyennek elsőre látszanak. Tehát legyártani nagyon drága és nagy kockázatot jelent, viszont ha sikeres, akkor sokszor és hosszabban használható.

– A többi műsortípusnál nincs átjárás az RTL és a TV2 beszállítói között, de a fikciós sorozatok egyelőre kivételt jelentenek. Ez így is marad, vagy előbb-utóbb mindkét nagy szereplőnek lesz egy saját „fikciós gyártója”?

– Mi az RTL-nél sok gyártóval dolgozunk, ami minden műsortípusra igaz. Ez a kérdés nem rajtunk múlik, mi nem kérünk a gyártóktól teljes exkluzivitást. Ráadásul sok olyan koncepció van, ami nem a gyártótól, hanem az RTL-től származik.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....