- Hirdetés -

Sorozatos felfutás – interjú Kolosi Péterrel

|

- Hirdetés -

A fikciós sorozatok gyártása drága és nagy kockázatot jelentenek, de ha sikeresek, akkor sokkal hosszabban használhatók – tudtuk meg Kolosi Pétertől, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesétől és programigazgatójától. A szakember elmondta, hogy a Drága örökösöknél mennyire követik az eredeti verziót, kérdeztük A mi kis falunk és A Tanár következő évadáról és beszélt arról is, hogy az Alvilág című sorozattal mi lehet a probléma.

– Az idén bemutatott saját gyártású sorozataitok közül meglehetősen jó nézettségi eredményeket szállít a Drága örökösök. Miért döntöttetek a január elsejei indulás mellett?

– Igen, a Drága örökösök kiválóan teljesít és komoly része van a tavaszi sikereinkben. Az elsejei kezdés logikus lépés volt, hiszen tudtuk, hogy év elején mindenképpen el akarjuk indítani a sorozatot, az év első napján pedig sokan ülnek a tévékészülékek előtt. Tudtuk, hogy ezen a napon a sorozat el tudja érni azokat, akik utána potenciálisan a rendszeres nézőivé válhatnak.

– Meddig húzható el a Drága örökösök befejezése?

– Bőven vannak még tartalékok ebben a sorozatban, különösen, hogy az eredeti változattól nagyon eltértünk. Az alapötletet ugyanis egy horvát sorozat adta, amiből készült később egy bolgár verzió is. A Drága örökösök csak az első tíz epizódot illetően volt hasonló a horvátországihoz sorozathoz, de jelenleg ez már egy egyedi sorozatnak tekinthető.

– Mi lehet az oka annak, hogy nálunk a fikciós sorozatoknál a faluban játszódó vígjáték-tematika ennyire bejön a nézőknek?

– A Drága örökösöket azért én nem nevezném kifejezett vígjátéknak, bár van benne humor, de ez azért tartalmilag közelebb áll egy telenovellához. Egyébként pedig a sikert az magyarázhatja, hogy a nézők relevánsnak érezhetik a saját életükhöz viszonyítva. Sokszor olyan történeteket láthatnak, ami bárkivel megeshet.

– A mi kis falunkból már berendelted az újabb évadot, vagy megvárod még néhány rész nézettségét a tavaszi szezonból?

– Szerintem nem kérdés, hogy A mi kis falunk nagyon jó nézettséget fog hozni az egész szezonban. Az első két epizód a közel 30 százalékos közönségarányával 18–49-ben idén a legsikeresebb televíziós tartalom.

– Tehát lesz következő évad?

– Semmi okunk nincs arra, hogy befejezzük A mi kis falunkat.

– A Tanár legutóbbi évadával mennyire vagy elégedett?

– Teljes mértékben, hiszen ugyanazt hozta nézőszámban, mint a tavalyi első évad.

– Lesz belőle harmadik évad?

– Általánosságban elmondható, hogy ami sikeres, abból készül új évad. Ebből szerintem ki lehet találni, hogy milyen terveink vannak A Tanárral. A neten még aláírásgyűjtés is indult, hogy legyen folytatása… Igen, lesz következő évada, a Nagy Ervin főszereplésével készülő sorozat visszatér majd a képernyőre.

– Az elmúlt években bemutatott saját sorozataitok közül egyelőre az Alvilág teljesít a legrosszabbul. Ennél látod már, hogy mi lehet a probléma?

– Amióta készítünk ilyen tartalmakat, azóta mondom, hogy nem fog mindig minden egyes sorozat jó nézettséget hozni. Már csak azért sem, mert nagyon figyelünk arra, hogy ne mindig ugyanolyan jellegű tartalmakat mutassunk be. Azt is kell ugyanis próbálgatnunk – hiszen a dráma egy új dolog Magyarországon –, hogy milyen a nézők ízlése ebben a műfajban. Azt gondolom, hogy az Alvilág egy nagyon jól elkészített sorozat, bár az igaz, hogy a nézettsége nem éri el azt a szintet, amit mi elvárnánk tőle. Szerintem ennek elsősorban a műfaj az oka, és ezalatt nem a krimire, hanem kifejezetten erre a „dark crime” stílusra gondolok. Most az derült ki, hogy ez iránt a magyar nézők nem annyira nyitottak.

– A saját gyártású sorozatok terén idén még várhatók újdonságok?

– Igen, a következő időszakban több is. Arról viszont még korai lenne beszélni, hogy ezek milyenek lesznek.

– Mennyire számít drágának a fikciós műfaj?

– A fikció alapvetően egy költséges vállalkozás, de a felhasználhatósága szempontjából sokkal hálásabb tartalom, mint mondjuk egy heti event műsor. Sokkal hoszszabb az utóélete, többször lehet újra felhasználni, mint egy más jellegű produkciót. Emiatt pedig a költségei mégsem olyan magasak, mint amilyennek elsőre látszanak. Tehát legyártani nagyon drága és nagy kockázatot jelent, viszont ha sikeres, akkor sokszor és hosszabban használható.

– A többi műsortípusnál nincs átjárás az RTL és a TV2 beszállítói között, de a fikciós sorozatok egyelőre kivételt jelentenek. Ez így is marad, vagy előbb-utóbb mindkét nagy szereplőnek lesz egy saját „fikciós gyártója”?

– Mi az RTL-nél sok gyártóval dolgozunk, ami minden műsortípusra igaz. Ez a kérdés nem rajtunk múlik, mi nem kérünk a gyártóktól teljes exkluzivitást. Ráadásul sok olyan koncepció van, ami nem a gyártótól, hanem az RTL-től származik.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....