- Hirdetés -

Eldőlt, a 4iG és a Magyar Állam megveszi a Vodafone-t

|

Aláírták az érintett felek a szerződést a Vodafone Magyarország megvásárlásáról, ezzel egy olyan cégcsoport jön létre, ami a távközlési és a műsorterjesztési piacon is meghatározó lesz a hazai piacon. Az átvilágítást követően a céltársaság értékét (Enterprise Value) 660 milliárd forintban állapították meg.

A 4iG Nyrt. leányvállalata az Antenna Hungária Zrt., a Magyar Állam képviseletében a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt., valamint a Vodafone Europe BV aláírták az adásvételi szerződést a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. (Vodafone Magyarország) 100 százalékos részvénycsomagjának megvásárlásáról – derül ki a 4iG közleményéből.

A tranzakció pénzügyi zárása január 31-én várható, az ügylettel a 4iG Nyrt. 51%-os közvetett irányító befolyást, míg a Magyar Állam 49%-os közvetett befolyást szerez a magyar piac második legnagyobb telekommunikációs vállalatában, a Vodafone Magyarország Zrt.-ben.

A szerződés értelmében a 4iG szakmai befektetőként, leányvállalatán az Antenna Hungárián keresztül 51 százalékos irányító befolyást, míg a Magyar Állam 49 százalékos közvetett befolyást szerez a Vodafone Magyarország Zrt.-ben. A tranzakció a vételár megfizetését követően várhatóan január 31-én zárul, a finanszírozás előkészítésében és szervezésében, valamint pénzügyi tanácsadóként a világ egyik legnagyobb befektetési bankja, a J.P. Morgan SE segítette a 4iG-t. A társaság átvilágításában, illetve a tranzakció jogi, értékelési, műszaki kereteinek előkészítésében és kidolgozásában olyan nemzetközi tanácsadók vettek részt, mint a CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang, az EY Magyarország, a Deloitte, az Omnitele, valamint a globális stratégiai szaktanácsadó Arthur D. Little.

A Budapesti Értéktőzsdén bejelentett tranzakció több szempontból kiemelt jelentőségű a magyar távközlés történetében. Amellett, hogy a volumenét tekintve a rendszerváltást követően az egyik legnagyobb vállalatfelvásárlás, a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország vezetékes és mobilkommunikációs portfóliójának egyesítésével létrejövő nemzeti vállalatcsoport számos szolgáltatási területen nyithatja újra a piaci versenyt, és megerősíti szerepét a konvergens távközlési szolgáltatások területén. A cégcsoporthoz tartozik már a DIGI és az Antenna Hungária is, a Vodafone integrálásával pedig mind a távközlési szegmensben, mind a műsorszórás területén olyan piaci szereplő jön létre, amely az eddiginél jóval komolyabb kihívást jelenthet a jelenleg piacvezető Magyar Telekom számára.

„A Vodafone Magyarország megvásárlása új fejezetet nyit a hazai telekommunikációs piacon. Csaknem harminc év után az első olyan infokommunikációs vállalatcsoport jön létre, amely magyar többségi tulajdonú konvergens szolgáltatóként működhet.” – mondta Jászai Gellért a 4iG Nyrt. elnöke. „A magyar állam és a 4iG stratégiai együttműködése a tranzakcióban a piac átalakulása mellett a versenyképesség javulását és a gazdaság digitális transzformációjának gyorsulását is eredményezheti.” – hangsúlyozta a vállalatcsoport elnöke.

A Vodafone az Umlaut 2022 évi felmérése alapján Magyarország vezető mobilhálózata a hang- és adatszolgáltatások megbízhatósága tekintetében. Vezetékes szolgáltatásait 800 ezer, míg mobilszolgáltatásait 3 millió ügyfél veszi igénybe. A tranzakcióval a 4iG és a magyar állam tulajdonába kerülnek a Vodafone Magyarország Zrt. mobilfrekvenciái, az aktív rádiós átviteli berendezései, az aktív antennák és kábelek, a kültéri kabinetek egy része, továbbá az felhordó és a tornyokat kiszolgáló optikai hálózata egyaránt. A Vodafone Magyarország felvásárlása jelentősen átformálhatja a magyarországi piaci erőviszonyokat is, a legkorszerűbb megoldásoknak és innovatív technológiáknak köszönhetően pedig a 4iG Csoport meghatározó szerephez juthat a magyar gazdaság digitális átalakításában.

A tranzakció zárását követően a legnagyobb árbevételt biztosító mobil hang- és internetszolgáltatás területén a 4iG Csoport (DigiMobil) és a Vodafone közös portfóliója a második legnagyobb lesz. Az akvizíciónak köszönhetően a 4iG piacvezető pozíciót szerez a vezetékes internetszolgáltatások területén, emellett a televíziós műsorterjesztési piacon is piacvezetővé válik. Az előzetes számítások szerint az akvizíció zárását követően a 4iG csoport érdekeltségébe tartozó távközlési vállalatok Magyarországon összességében 7,6 millió RGU-val (bevételt biztosító előfizetéssel) rendelkeznek majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...