- Hirdetés -

Eldőlt, a 4iG és a Magyar Állam megveszi a Vodafone-t

|

- Hirdetés -

Aláírták az érintett felek a szerződést a Vodafone Magyarország megvásárlásáról, ezzel egy olyan cégcsoport jön létre, ami a távközlési és a műsorterjesztési piacon is meghatározó lesz a hazai piacon. Az átvilágítást követően a céltársaság értékét (Enterprise Value) 660 milliárd forintban állapították meg.

A 4iG Nyrt. leányvállalata az Antenna Hungária Zrt., a Magyar Állam képviseletében a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt., valamint a Vodafone Europe BV aláírták az adásvételi szerződést a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. (Vodafone Magyarország) 100 százalékos részvénycsomagjának megvásárlásáról – derül ki a 4iG közleményéből.

A tranzakció pénzügyi zárása január 31-én várható, az ügylettel a 4iG Nyrt. 51%-os közvetett irányító befolyást, míg a Magyar Állam 49%-os közvetett befolyást szerez a magyar piac második legnagyobb telekommunikációs vállalatában, a Vodafone Magyarország Zrt.-ben.

A szerződés értelmében a 4iG szakmai befektetőként, leányvállalatán az Antenna Hungárián keresztül 51 százalékos irányító befolyást, míg a Magyar Állam 49 százalékos közvetett befolyást szerez a Vodafone Magyarország Zrt.-ben. A tranzakció a vételár megfizetését követően várhatóan január 31-én zárul, a finanszírozás előkészítésében és szervezésében, valamint pénzügyi tanácsadóként a világ egyik legnagyobb befektetési bankja, a J.P. Morgan SE segítette a 4iG-t. A társaság átvilágításában, illetve a tranzakció jogi, értékelési, műszaki kereteinek előkészítésében és kidolgozásában olyan nemzetközi tanácsadók vettek részt, mint a CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang, az EY Magyarország, a Deloitte, az Omnitele, valamint a globális stratégiai szaktanácsadó Arthur D. Little.

A Budapesti Értéktőzsdén bejelentett tranzakció több szempontból kiemelt jelentőségű a magyar távközlés történetében. Amellett, hogy a volumenét tekintve a rendszerváltást követően az egyik legnagyobb vállalatfelvásárlás, a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország vezetékes és mobilkommunikációs portfóliójának egyesítésével létrejövő nemzeti vállalatcsoport számos szolgáltatási területen nyithatja újra a piaci versenyt, és megerősíti szerepét a konvergens távközlési szolgáltatások területén. A cégcsoporthoz tartozik már a DIGI és az Antenna Hungária is, a Vodafone integrálásával pedig mind a távközlési szegmensben, mind a műsorszórás területén olyan piaci szereplő jön létre, amely az eddiginél jóval komolyabb kihívást jelenthet a jelenleg piacvezető Magyar Telekom számára.

„A Vodafone Magyarország megvásárlása új fejezetet nyit a hazai telekommunikációs piacon. Csaknem harminc év után az első olyan infokommunikációs vállalatcsoport jön létre, amely magyar többségi tulajdonú konvergens szolgáltatóként működhet.” – mondta Jászai Gellért a 4iG Nyrt. elnöke. „A magyar állam és a 4iG stratégiai együttműködése a tranzakcióban a piac átalakulása mellett a versenyképesség javulását és a gazdaság digitális transzformációjának gyorsulását is eredményezheti.” – hangsúlyozta a vállalatcsoport elnöke.

A Vodafone az Umlaut 2022 évi felmérése alapján Magyarország vezető mobilhálózata a hang- és adatszolgáltatások megbízhatósága tekintetében. Vezetékes szolgáltatásait 800 ezer, míg mobilszolgáltatásait 3 millió ügyfél veszi igénybe. A tranzakcióval a 4iG és a magyar állam tulajdonába kerülnek a Vodafone Magyarország Zrt. mobilfrekvenciái, az aktív rádiós átviteli berendezései, az aktív antennák és kábelek, a kültéri kabinetek egy része, továbbá az felhordó és a tornyokat kiszolgáló optikai hálózata egyaránt. A Vodafone Magyarország felvásárlása jelentősen átformálhatja a magyarországi piaci erőviszonyokat is, a legkorszerűbb megoldásoknak és innovatív technológiáknak köszönhetően pedig a 4iG Csoport meghatározó szerephez juthat a magyar gazdaság digitális átalakításában.

A tranzakció zárását követően a legnagyobb árbevételt biztosító mobil hang- és internetszolgáltatás területén a 4iG Csoport (DigiMobil) és a Vodafone közös portfóliója a második legnagyobb lesz. Az akvizíciónak köszönhetően a 4iG piacvezető pozíciót szerez a vezetékes internetszolgáltatások területén, emellett a televíziós műsorterjesztési piacon is piacvezetővé válik. Az előzetes számítások szerint az akvizíció zárását követően a 4iG csoport érdekeltségébe tartozó távközlési vállalatok Magyarországon összességében 7,6 millió RGU-val (bevételt biztosító előfizetéssel) rendelkeznek majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....