A tavalyinál négyszer több webáruház jelentkezett idén az Év Webshopja versenyre, az első helyet pedig a SzerszamKell.hu online barkácsáruház szerezte meg. Az értékelés ugyanis nem a múltból eredő mutatókra fókuszál, mint például az éves forgalom, a vásárlói bázis vagy a tőkeerő, hanem a webáruházban rejlő potenciálra.
A fő szempontok, többek között, az áttekinthetőség, dizájn, vásárlói élmény vagy a fizetési lehetőségek sokszínűsége volt. Ezeknek a feltételeknek köszönhetően, a fiatal vagy kicsi webáruházak ugyanolyan esélyekkel indulnak, mint a nagy múltú, forgalmukat tekintve sikeresebb márkák.
A független szakmai zsűri tagjai, többek között, Stefano Favaro, a Sport&Event Management és a Faster Promotion tulajdonosa, a közismert séf Buday Péter és Dudás László, a Zepter magyarországi ügyvezetője. Döntésük alapján az első helyezett a SzerszamKell.hu online barkácsáruház lett; második helyen végzett a DODO HOME online bútorbolt, a harmadik pedig a NaturAnyu organikus baba, gyerek és női szabadidő ruházati termékek forgalmazója.
A kezdeményezés a tavalyi évben debütált először és a 176 résztvevő számát tekintve elmondható, hogy népszerűsége egyre nő. A 2017-es évhez képest négyszer többen jelentkeztek, hogy megmérettessék magukat az esélyegyenlőséget nem csak hirdető, de komoly összeférhetetlenségi szabályt követő versenyben.
„A tavalyi kedvező fogadtatást követően szinte már elvárás volt a webáruházak részéről, hogy az idei évben is megrendezésre kerüljön az Év Webshopja verseny. Igen, már 2017-ben is a verseny résztvevői és annak szponzorai – egymástól függetlenül is – azt emelték ki, hogy mennyire hiánypótló a verseny a maga szakmaiságával. Mivel ezek a visszajelzések annyira egyértelműek és őszinték voltak, már tavaly megfogadtuk, hogy 2018-ban is megszervezzük a vetélkedést.” – mondja Rácz Péter, a Complexpress ügyvezetője és a verseny ötletgazdája.