Elektromos autóival duplázott a Volkswagen

LONDON, ENGLAND - SEPTEMBER 25: Used cars by German manufacturer Volkswagen are parked at a dealership in Battersea on September 25, 2015 in London, England. The Department for Transport's Vehicle Certification Agency, the UK's national approval authority for new road vehicles, has announced that it will re-run laboratory tests on engines and compare the results with emissions from on-the-road tests in the wake of the VW test-rigging scandal. The German car manufacturer has admitted selling vehicles in the US with diesel engines that could detect when they were being tested for emission, changing the vehicles performance accordingly in order to improve results. (Photo by Rob Stothard/Getty Images)

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva. Különösen Kínában gyorsult fel jelentősen a piaci növekedés, az első félévi 18 300 után a harmadik negyedévben már 28 900 BEV-modell átadásával. A BEV-modellek részesedése a globális kiszállítások több mint 6 százalékára emelkedett a harmadik negyedév során. Szeptember végéig a vállalatcsoport világszerte összesen 293 100 BEV-modelljét adta át az idén, azaz több mint kétszer annyit, mint az előző év azonos időszakában (+138 százalék). Továbbra is igen jelentős a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid Electric Vehicle; PHEV) iránti kereslet, amelyekből összesen 246 ezer darabot szállítottak ki az idei első kilenc hónap alatt, megduplázva az előző év azonos időszakának volumenét (+133 százalék).

A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók (BEV) régiónkénti kiszállításaiban 209 800 járművel az idei első kilenc hónap után is élen jár Európa (részesedés: 72 százalék), ahol a vállalatcsoport mintegy 26 százalékos BEV-piaci részesedéssel piacvezető volt. Az Amerikai Egyesült Államokban eközben 27 300 BEV-járművét adta át, ami a konszern globális BEV-kiszállításai 9 százalékának felel meg. Az így elért nagyjából 8 százalékos piaci részesedés az ottani második helyet jelenti a tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsik piaci szegmensében. Kínában szeptember végéig 47 200 BEV-modellt adtak át az ügyfeleknek, ami a vállalatcsoport globális BEV-kiszállításainak 16 százalékát tette ki, a harmadik negyedévben pedig felgyorsult piaci fellendülése eredményeképpen már 24 százalékot ért el Kína részesedése. Amint Christian Dahlheim kiemelte: „A terveknek megfelelően a harmadik negyedévben jelentősen felgyorsítottuk Kínában BEV-értékesítésünk bővülését és jól haladunk az ID.-család tagjainak 80-100 ezer darabos értékesítéséről szóló éves célkitűzésünk megvalósítása felé.”

A Volkswagen alapmárka szeptember végéig 167 800 BEV-modelljét adta át ügyfeleinek (részesedés: 57 százalék), majd 52 800 járművel az Audi (részesedés: 18 százalék), 32 100 autójával a ŠKODA (részesedés: 11 százalék), 28 600 gépkocsival a Porsche (részesedés: 10 százalék), illetve 8800 járművével a SEAT (részesedés: 3 százalék) következett.

Az első öt BEV-modell kilenc hónap után:
Volkswagen ID.4 72 700 darab
Volkswagen ID.3 52 700 darab
Audi e-tron (és e-tron Sportback) 36 100 darab
Porsche Taycan (és Cross Turismo) 28 600 darab
ŠKODA ENYAQ iV 28 200 darab