2,5 millió autót értékesített tavaly a BMW Group, ami egy újabb rekordévet jelent a német autógyártó számára. Közel 150 ezer elektromos és plugin-hibrid járművet adtak el 2019-ben, a következő néhány évben egymillió alternatív meghajtású autót értékesítenének.
A BMW Csoport nemzetközi és magyarországi adatait a társaság hazai igazgatója, Maciej Galant ismertette a cég mai, budapesti sajtótájékoztatóján. Szinte minden szegmensben növekedést értek el. Az elektromos és plugin-hibrid hajtáson belül például i3-ból és i8-ból 42 ezret adtak el.
Luxusautó szegmensben 105 ezer darabot értékesítettek, a Mini márkából pedig 346 ezret. A 116 éves Rolls Royce márka értékesítése is csúcsot döntött, több mint 5100 kelt el tavaly a típusból, ami éves összvetésben 25 százalékos bővülést jelentett.
A magyarországi adatokkal kapcsolatban Galant jelezte, hogy a BMW márkából 3700 darabot adtak el tavaly, Miniből 424-et értékesítettek. Az xDrive meghajtású autók a teljes értékesítés 44 százalékát adják itthon.
Salgó András, a vállalat kommunikációs vezetője az elektromos és plugin-hibrid autókkal kapcsolatban kiemelte, hogy a tisztán elektormos meghajtású i3-ból 223 darabot értékesítettek Magyarországon, míg a második legnagyobb eladást az 530e-ből érték el, ebből a hibrid meghajtásúból 176 darabot adtak el.
A teljes hazai piacon közel 963 plugin-hibrid autót értékesítettek 2019-ben, ebből 413 a BMW Csoport autói közül került ki, ami 43 százalékos részesedést jelent. Salgó kiemelte, hogy 2019-ben nagyon sok miden történt, soha ennyi újdonság nem volt, mint tavaly. Az idei évre vonatkozóan jelezte, hogy szintén rengeteg újdonságra számíthatnak a fogyasztók, tucatnyi új modell érkezik a gyártó kínálatába.
A BMW a választék erejében hisz – idézte Salgó Oliver Zipse-t, a BMW AG igazgatótanácsának elnökét. Azt vallják, hogy 20 évig még biztosan marad a dízel meghajtást, a benzines pedig további legalább 30 évig. A BMW hitvallása, hogy mindenkinek meg kell találni azt, ami a legjobb számára. 2023-ban már 25 elektromos és plugin-hibrid autója lesz a márkának és a tavalyi 145 ezres alternatív meghajtás értékesítést pedig néhány éven belül egymillióra szeretnék növelni.
Salgó András elmondta azt is, hogy 2030-ra az USA-ban és az EU-ban 30 százalék, Kínában pedig ennél is több, 55 százalék lehet az elektromos és plugin-hibrid autók aránya. Éppen ezért nem lehet más a márka célja mint az, hogy minél több ilyen típusú autót értékesítsenek a jövőben. Az idei év is a fenntarthatóságról fog szólni, ez látszik majd az új modellekben is, így például máricusban tisztán elektromos Mini érkezik majd.