A Mercedes négy éven belül teljesen leáll a belső égésű motorok fejlesztésével.
Az Európai Bizottság július közepén ismertetett Fit for 55 uniós klímacsomagja következményeként Európa vezető autógyártói egymás után jelentik be, hogy mikor állnak át teljesen a tisztán elektromos autózásra. A Mercedes gyártója, a Daimler AG 2030-ig negyvenmilliárd eurót fordít elektromos autóinak fejlesztésére. Saját fejlesztésű, cellás energiatároló egységeik számára nyolc akkumulátorgyárat is felhúznak. Itt az a cél, hogy éves akkumulátorgyártó kapacitásuk megugorja a 200 GWh-t.
A Fit for 55 2035-től tiltaná be a benzines és dízelautók értékesítését, de már most olyan emissziós értékeket határoznak meg, ami közel lehetetlenné teszi az új fejlesztésű belső égésű motorok kiadását. A Mercedes-Benz ezért az évtized végére készen akar állni az elektromos autózásra való teljes átállásra ott, ahol ezt a piaci körülmények lehetővé teszik.
A Daimler AG szerint 2025 végére már a teljes értékesítés fele részben és teljesen elektromos autó lesz. Az átállás felpörgetése érdekében három új padlólemezt is kihoznak, kizárólag villanyautók számára. Ola Källenius Daimler-főnök szerint 2025-re már szinte semmit nem költenek majd hagyományos, belsőégésű motorok fejlesztésére.