- Hirdetés -

Elhallgat a Rádió Q

|

- Hirdetés -

A Rádió Q adót működtető Start Média Kft. tulajdonosának képviselője és az NMHH közötti vita miatt a jövő héten elhallgat az adó – tudta meg a hvg.hu. Az NMHH szerint viszont nekik nincs is vitájuk a rádióval.

Leáll a Rádió Q adása, utoljára jövő kedden ad műsort a rádióadó – írja a hvg.hu. A portálnak Bognár Éva, a rádió főszerkesztője megerősítette a hírt. Elmondta azt is, hogy a frekvencia ugyan még 1,5 évig az övék, ám a tulajdonos képviselője és az NMHH közötti tisztázatlan kérdések miatt úgy döntöttek, felfüggesztik a sugárzást. Az, hogy lesz-e folytatás, heteken belül kiderülhet.

A Rádió Q tulajdonosa a Start Média Kft., annak a nevében Vadas Tamás üzletember az, aki a rádió ügyében eljár. A rádió esetleges megszűnéséről egyébként nem ezek az első hírek, 2012-ben egyszer már állítólag nagyon közel voltak ehhez – olvasható a hvg.hu összeállításában.

Az adó talán legismertebb műsorvezetője, Fiala János csütörtök reggel jelentette be a KeljFelJancsi című műsorában, hogy utoljára jövő kedden lesz majd hallható az adón.

UPDATE: Az NMHH szerint nekik semmi közük a rádió megszűnéséhez és ezzel kapcsolatban a lenti közleményt adták ki.

„A Rádió Q egy körzeti közösségi rádió, azaz nem fizet sem frekvencia-, sem médiaszolgáltatási díjat. A médiaszolgáltató meglévő frekvenciájának hasznosítására még 1,5 évig jogosult.

A rádió semmiféle külön eljárás alatt nem áll, ezért minden további lépése, amellyel a rádió elhallgatását fontolgatja, nem a hatóság felelőssége, hanem a tulajdonos saját hatáskörébe tartozik, egyéni szabad döntésén alapul, ennek nincs köze a hatósághoz.

Éppen ezért nem érthető az, hogy a hatóságot okolják a tulajdonos döntése miatt, vagy hogy a megszűnés hátterében valamilyen évek óta elhúzódó vitás ügy áll. Semmilyen éve óta elhúzódó vitás ügye nincs a hatóságnak a Rádió Q-val. Tisztázatlan kérdések sincsenek, amely miatt be kellene zárni a rádiót.

Egyszerűen mint ahogy minden közösségi médiaszolgáltató, – és néhány kivétellel a többi médiaszolgáltató is – a Rádió Q is köteles havonta adatokat szolgáltatni a Médiatanács számára a műsorkvótákra vonatkozó előírások betartásának ellenőrzéséhez a médiaszolgáltatásokról és tömegkommunikációról szóló törvény 22. § (8) alapján. Ilyenkor a szolgáltatónak többek között arról kell nyilatkoznia, hogy a műsoridejéből mennyit szánt magyar zenei művekre, ezen belül is öt évnél nem régebbi zenei művekre.

A Rádió Q ezt az adatszolgáltatást elmulasztotta a 2016. szeptember 5. és 2016. december 31. közötti időszakban, ezért az NMHH 2017. február 9-én eljárást indított adatszolgáltatás nem teljesítése miatt. A végzésben a hatóság nyilatkozattételre hívta fel a szolgáltatót, hogy indokolja az adatszolgáltatás elmaradását. A rádió a végzést február 15-én vette át, egyelőre nem válaszolt rá.

Hangsúlyozzuk, hogy ez a kötelezettségszegés azonban sem felfüggesztéssel nem jár, sem pedig szolgáltatás ellehetetlenülését nem eredményezi.

A jogsértés nem példa nélküli, ilyen felhívás okat az NMHH évente több tucatszor kénytelen kiküldeni”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek,...

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...