- Hirdetés -

Elindult a HighVibes – zero waste forradalom a rendezvényszervezésben

|

- Hirdetés -

Teljesen átformálja a rendezvényekről alkotott elképzeléseinket a HighVibes csapata, a zero waste eseményekre specializálódott cég azon túl, hogy ügyfeleinek is segít az ökológiai lábnyomuk csökkentésében, a szemléletformálást is küldetésének érzi. A három alapító évtizedes tapasztalattal rendelkezik a rendezvényszervezés területén, és munkájukat hiteles és szakértő partnerek is segítik, mint a Felelős Gasztrohős Alapítvány, Zöldövezet Társulás vagy a MyForest.

Idén kicsit több mint három hetet nyert a Föld, augusztus 22-re került ugyanis a Túlfogyasztás Világnapja, míg tavaly még július 29-e volt az a határ, amikorra az emberiség elfogyasztotta a bolygó egy év alatt megújuló erőforrásait. A kedvező irányú fordulat a Covid-19 járvány miatt következett be, azonban félő, ha úgy folytatunk mindent, mint előtte, akkor a következő években tovább romlik a helyzet. A környezetünk védelmében a magánszemélyek és az egyes cégek is nagyon sokat tehetnek, a HighVibes alapítói pedig úgy érezték, hogy a rendezvényszervezésben is eljött az ideje a zero waste forradalomnak. Körmendy Anna, Pécsi Szabolcs és Ruisz Gyuri, a társaság alapítói sok utánajárás és szakértőkkel való beszélgetések eredményeként jutott arra a felismerésre, hogy a rendezvényszervezés folyamatának minden pontja átalakítható, és szinte az összes rendezvénymegoldás áthidalható vagy lecserélhető egy környezetbarát verzióra.

„Több mint tíz éve vagyunk a szakmában Pankával (Körmendy Anna – a szerk.), nagyobb itthoni rendezvényszervező ügynökségeknek dolgoztunk, számos eseményt megcsináltunk és mindig zavart, hogy mennyire pazarló a szervezés. Végiggondoltuk az egész folyamatot, mit lehetne másképp csinálni úgy, hogy közben a vendégek ne érezzenek semmilyen hátrányt, mindent ugyanúgy megkapjanak, mint egy klasszikus rendezvényen, csak a végén ne legyen rengeteg szemét, kidobott étel. Emellett hiszünk abban is, hogy egy ilyen jellegű esemény hozzájárulhat ahhoz, hogy a résztvevők elgondolkodjanak azon, mit tehetnek saját maguk a környezetünk védelmében” – mondta el Pécsi Szabolcs, a HighVibes társalapítója.

„Nagyon más típusú képességekre van szükség egy karbonsemleges rendezvény megszervezéséhez, mint egy átlagoshoz és amikor elkezdtük kidolgozni a koncepciónkat azt láttuk, hogy erre specializálódott ügynökség nemhogy itthon, de európai szinten sem nagyon van. Ha valaki zero waste eseményeket akar létrehozni, akkor valamilyen szinten tényleg szakértőjévé kell válnia a zöld megoldásoknak. Ugyanakkor azt látjuk, hogy óriási a nyomás a cégeken egyrészt a fogyasztók, másrészt a saját munkavállalóik felől is, hogy minél fenntarthatóbb módon működjenek. Úgy gondoljuk, hogy egy igazán zöld rendezvényen jobban érzik magukat a vendégek is, ami végső soron erősíti a márkák pozitív megítélését, miközben jót tesz a Földnek is” – mutatott rá Ruisz Gyuri, társalapító.

 

 

A HighVibes csapata mindent megkérdőjelezett, amit eddig a rendezvényszervezési megoldásokról gondoltunk, viszont kiemelten fontos volt számukra, hogy a fenntarthatóság megjelenésével ne tűnjön el az a kényelem, komfortérzet, amit a vendégek egy eseményen megszoktak. A zero waste koncepció jegyében például lehetőség szerint bérelhető, újra felhasználható dekorációt választanak, vagy ha mégis le kell gyártani valamit, akkor gondoskodnak arról, hogy ne csak egyszer használhassák azokat, a szőnyegek például óvodákba kerülnek.

De fontos lépés az ökológiai lábnyom csökkentése felé az is, hogy a menük összeállításának nem csupán arra figyelnek, hogy amit lehet, helyi termelőktől szerezzenek be, de arra is, hogy lehetőség szerint szezonális alapanyagokat használjanak. „Tudatosabban tervezzük a résztvevők számát, ezáltal kevesebb az ételmaradék, de ha mégis maradna, akkor azt egyik partnerünkkel, a Budapest Bike Maffiával összefogva a rászorulókhoz juttatjuk el, természetesen betartva az előírásokat. A menük összeállításában a Felelős Gasztrohős Alapítvány támogatja a munkánkat. Persze minden rendezvény esetében szükség van arra, hogy a felszerelést, vagy akár az embereket szállítsuk, ami üvegházhatású gázok kibocsátásával jár. Faültetéssel váltjuk ki a CO2 kibocsátásunkat, ráadásul nagyon pontos számítások alapján, amiben egy másik partnerünk a MyForest segít minket” – tette hozzá Pécsi Szabolcs.

A HighVibes a már említett szakmai partnerek mellett nagyon széles beszállítói kört épített ki, a rendezvényszervezés valamennyi szegmenséből számos elismert szakemberrel dolgoznak együtt. Ennek köszönhetően nagyon rugalmasan tudnak reagálni az egyedi igényekre, és akár a hirtelen változásokkal járó feladatokra is.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy egyfajta edukációs szerepet is fel kell vállalnunk, időre van szüksége a piacnak ahhoz, hogy megértse és elfogadja, hogy ezzel a megközelítéssel is lehet rendezvényt szervezni. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy már most is van potenciális kereslet a szolgáltatásunkra, nagyvállalatok, vagy akár technológiai startupok körében. Célunk, hogy az év végére 4-5 állandó ügyfelünk legyen és természetesen jövőre további növekedést várunk. Úgy látjuk, jelentős piaci rést tölt be most a szolgáltatásunk és nagyon örülnénk, ha az egész szakma elmozdulna a fenntarthatóság felé” – fűzte hozzá Ruisz Gyuri.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA