- Hirdetés -

Elindult az egyetemi startup roadshow

|

- Hirdetés -

Március 1-jén, teltházas eseményen került megrendezésre a Hiventures Demo Day, ahol közel kétszáz startup, mentor és inkubátorház ismerhette meg a Hiventures új befektetési programjait, ami az inkubációtól, a tőkebevonáson át, a nemzetközi piacra lépésig ösztönzi a hazai startup közösséget. A budapesti eseményen bemutatkoztak a Hiventures tőkeprogramjainak első startup befektetései is, melyek az elmúlt időszakban közel egymilliárd forint összegű finanszírozást kaptak. Az eseményen hivatalosan is útjára indult a Startup Campus elnevezésű egyetemi startup roadshow is, ahol a résztvevő startupok akár kilencmillió forintos befektetést is kaphatnak a Hiventures tőkeprogramján keresztül.

 

A budapesti, teltházas nyitóeseményen közel kétszázan vettek részt a startupok, mentorok és inkubátorházak részéről. A rendezvényt Bernáth Tamás, a Magyar Fejlesztési Bank elnök-vezérigazgatója nyitotta meg, majd a Startup Campus program fővédnökeként Dr. Pálinkás József, a Nemzeti Kutatás, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke tartotta meg a nyitóelőadást. A Hiventures vezetői, Kisgergely Kornél és Katona Bence ismertették a Hiventures inkubációs (pre-seed), magvető (seed), és korai növekedési (startup) szakaszok tőkefinanszírozási lehetőségeit, ezzel is támogatva az alapítás előtt álló, vagy fiatal, K+F+I tevékenységet végző hazai vállalkozások elindulását.

 

Pálinkás József a most megnyíló, visszatérítendő források, kockázati tőkeprogramok esetében is kiemelten fontosnak tartja, hogy a versenyképességet ösztönző, valóban perspektivikus, értékteremtő programok jussanak forrásokhoz. Ehhez szükség van a KFI versenypályázatok esetében alkalmazott kutatásfejlesztési és innovációs szempontrendszer érvényesítésére, továbbá a mentori programok megerősítésére.

 

A szakmai esemény azoknak az innovatív vállalkozásoknak a bemutatkozásával zárult, akik az elmúlt időszakban összességében közel egymilliárd forint összegű tőkebevonást kaptak a Hiventures tőkeprogramjain keresztül. Többek között a Liber8tech csapata olyan okos karkötőt mutatott be, amivel szoftveresen, akár napi szinten lehet kedvünknek, ruházatunknak megfelelő stílusú mintát kiválasztani, vagy a VirtDB, ami egy olyan innovatív önkiszolgáló szoftver, amely megoldást nyújt a Big Data és üzleti intelligencia (BI) technológiákat használó cégek adatelérési problémáira.

 

A budapesti nyitó állomással startolt el a Startup Campus Roadshow is, ami egy olyan egyetem bázisú inkubációs program, mely a felsőoktatásban születő, innovatív elképzelések piacra jutását ösztönzi. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával indult kezdeményezés 2016-ban 4 városban mutatkozott be.

 

Az első év sikerét mutatja, hogy az eseménysorozatnak köszönhetően kétezer fiatal száznyolcvan vállalkozói projektje került a felszínre. Idén a Hiventures szakmai együttműködésében folytatódik a Startup Campus program, melyhez kapcsolódóan toborzó és tájékoztató rendezvénysorozatot indul hat hazai városban, valamint Londonban. A roadshow állomásai: Budapest, Győr, Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs és London.

 

„A Startup Campus Roadshow kiváló lehetőség, hogy a városok helyi innovációs ökoszisztémáinak szereplőivel együttműködést alakítsunk ki, valamint az egyetemi környezetben születő startupok és innovatív projektek bemutatkozzanak és közvetlenül jelentkezzenek a Hiventures tőkeprogramjaiba. A roadshow keretén belül a legjobb, induló vállalkozások kilenc millió forintos befektetési ajánlatot kaphatnak, amely egyedülálló támogatási lehetőség a régióban.”– mondta el Katona Bence, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő befektetési vezérigazgató-helyettese.

 

A Hiventures által kínált, kilencmillió forintos befektetés mellett a vállalkozások térítésmentesen képzést, mentorálást és inkubációs lehetőséget kapnak a Startup Campus program keretén belül.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...