- Hirdetés -

Eljárást indított Balázsék miatt a Médiatanács

|

Megszégyenítették az ország karácsonyfájának adományozóját a Rádió1 Balázsék című műsorszámában tavaly november 29-én – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa legutóbbi ülésén. A testület szerint a műsorvezetők méltatlanul bántak egy idős asszonnyal, amely a gyermekek bizonyos korosztályára káros tartalomnak minősült.

A műsorvezetők azzal vezették fel a kifogásolt adásrészt, hogy az említett idős hölgy („Zsuzsa néni”) talán azért ajánlotta fel a fenyőt, mert meg akart szabadulni tőle, és így legalább nem kellett fizetnie a fa kivágásáért. Mivel a felajánló a téma ilyen módon történő felvezetését méltatlannak ítélte, nem kívánt megszólalni a műsorban. Balázsék egy darabig sikertelenül hívogatták őt, hogy megszólalásra bírják, aztán versenyt hirdettek a hallgatók körében, és jutalmat ígértek a leghitelesebb „Zsuzsa néni-imitátornak”.

A Médiatanács megvizsgálta a III. korhatári kategóriába sorolt („12 éven aluliak számára nem ajánlott”) médiatartalmat, és megállapította: azzal, hogy gúnyosan beszélgettek az ország karácsonyfáját felajánló idős asszonyról, Balázsék negatív magatartásmintát közvetítettek, kommunikációs fölényüket arra használták, hogy megszégyenítsenek egy idős asszonyt, aki felajánlásának köszönhetően került reflektorfénybe. Nyereményjátékot hirdetve arra biztatták a hallgatókat, hogy figurázzák ki az érintettet, ezzel pedig azt üzenték, hogy mást megszégyeníteni mulatságos. A vizsgálat során felmerült annak eshetősége, hogy a műsorszámot a IV. korhatár-kategóriába kellett volna sorolni, azaz 16 éven felülieknek ajánlottan, és csak 21 óra után lehetett volna közzétenni, ezért a Médiatanács eljárást indított a médiaszolgáltatóval szemben.

A testület eljárást indított a TV2-vel szemben is a 2023. november 26-án sugárzott „Fald fel!” című műsorszámban (4. évad, 29. rész) megjelenített, vélelmezhetően burkolt kereskedelmi közlemény miatt.

Eljárás indult a Magyar Sláger TV ellen is, mert a szolgáltató a december 1–7. közötti műsorhéten az előírtnál kevesebb zenei és szórakoztató tematikába tartozó, illetve közszolgálati műsorszámot sugárzott. A Hódmezővásárhely 97,6 MHz + Makó 96,8 MHz + Kistelek 107,0 MHz-en sugárzó Rádió7 és a Sárvár 96,5 MHz-en fogható Sárvár Rádióval szemben szintén a hatósági szerződésben foglalt kötelezettségek nem megfelelő teljesítése miatt indult eljárás.

A Karcag 88,0 MHz KARCAG FM és a Kiskunfélegyháza 89,9 MHz RÁDIÓ SMILE azon túl, hogy elégtelenül teljesítette a hatósági szerződésben foglalt vállalásait a Médiatanács által vizsgált műsorhéten, a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok arányára vonatkozó törvényi kötelezettségének sem tett eleget, ezért a Médiatanács mindkét médiaszolgáltatóval szemben eljárást indított.

A Médiatanács két, cseh joghatóság alá tartozó médiaszolgáltató által sugárzott műsorszámot is megvizsgált nézői bejelentés alapján a klasszifikációs rendelkezések vélelmezett megsértése miatt. Közülük egyet talált a magyar korhatár-besorolás szempontjából kifogásolhatónak, ezért az érintett műsorra vonatkozó bejelentést a Médiatanács továbbította a társhatóságnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...