Folyamatosan nő a tévékben sugárzott reklámok száma és ez a trend idén sem törik meg. A Nielsen Közönségmérés adatai szerint ebben az évben november 8-ra elérte a szpontszinten mért csatornákon sugárzott reklámok száma a 2017-es szintet.
A múlt évben 10 062 587 reklámfilm jelent meg a vizsgált csatornákon. Mivel az intenzívebb karácsonyi időszak még csak most veszi kezdetét, az idei mennyiség várhatóan meghaladja majd a 12 milliót.
A 2016-os szpotszám (7 906 387 db) idén szeptember 7-én valósult meg, míg a 2015-es reklámfilm-mennyiséget (6 845 689 db) már a nyári időszakban, augusztus 6-án átléptük. A 2014-es szpotszám
(5 358 230 db) – mely idén már június 22-én realizálódott – novemberre lényegében a duplájára nőtt.
További érdekesség, hogy idén már január 13-án elértük a 2001-ben a vetített reklámok éves mennyiségét, ami 340 475 db volt. Az akkor még elérhetetlennek tűnő 1 milliós darabszámot első ízben 2006-ban léptük át, majd 2014-ben az 5 milliót, 2017-ben pedig már a 10 milliós határt is túlszárnyaltuk.