- Hirdetés -

Elképesztő zuhanás az amerikai kiadóknál

|

A hirdetési bevételeik közel felét veszítették el az FTI tanácsadó cég által megkérdezett amerikai kiadók a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet következtében. Jelentős spórolásba kezdtek ezek a vállalatok, azonban az informatikai fejlesztéseket a 9 cég közül mindössze egynél állították le.

Az INMA webinárium sorozata keretében ismertették az FTI tanácsadócég felmérésének eredményeit. A kutatás során többek között arról kérdezték az amerikai kiadókat, hogyan próbálják csökkenteni a költéseiket, illetve milyen változtatásokat hajtottak végre a COVID-19 járvány miatt és mire számítanak a következő hónapokban.

A változtatások sorában ott vannak a termékkel kapcsolatos módosítások, így például gyakorlatilag nincsenek sporthírek és kulturális eseményekről szóló hírek, ezek miatt tehát csökkenhet az oldalszám. Emellett több a digitális kiadás. A működési költségek csökkentése érdekében a lapok különböző szekcióit összevonják, illetve újragondolják a gyártási költségeket és néhány print termék mentes napot is beiktatnak (hagyományosan az Egyesült Államokban a hétfő és a szombat a két legrosszabb print nap), és csökkentik a fix költségeket – derül ki az MLE webinárról készült összefoglalójából.

A munkavállalókkal kapcsolatos költségeiket is visszafogják a kiadó, így például a sportriporterek más feladatokat kapnak, kevesebb külsős tartalom-vásárlás történik, ideiglenes bércsökkentést vezetnek be, kisebb menedzsmentet alakítanak ki, az ideiglenes munkaerőt pedig csökkentik és újraértékelik vagy beszüntetik a szponzori tevékenységeket.

A spórolás jegyében a nem létfontosságú beszerzéseket csökkentik vagy szüneteltetik, illetve tárgyalásokat kezdtek fizetési haladékokról. Az ugyanakkor mindenképpen figyelemreméltó, hogy a 9 megkérdezett kiadó közül mindössze egy állította le az IT-fejlesztési beruházásait. Az amerikai kiadók le vannak maradva ebben a tekintetben, most érdemes megtenni a fejlesztéseket.

Az összes költségcsökkentés mintegy 10-15 százalékos, egyes esetekben (például ha a fizetéseket is visszavágták) 20 százalékos megtakarítást eredményezett. Mindez főként a printet érinti, mert a digitális vonalon csak elenyésző megtakarítások eszközölhetőek.

Egy fontos tanulsága a felmérésnek, hogy a 2008-09-es válság idején sokkal gyorsabban szüntettek meg állásokat és mondtak fel a munkatársaknak, ma már sokkal fenntarthatóbban gondolkodnak, és szeretnék megtartani az állományt. Néhányan már elgondolkodtak a fizetések állandó csökkentésén, de ezt még senki nem lépte meg.

Az amerikai piacon a hirdetési és egyéb bevételek aránya kb. 60-40, esetleg 50-50 százalék, így itt is nagy a hirdetési bevételek elmaradásának hatása. A felmérés szerint a digitális hirdetési bevételek 29 százalékkal estek, az összes hirdetési bevétel 44 százalékkal.

Az amerikai kiadók szerint egy teljesen más helyzet lesz majd a járvány elmúlta után. A print hirdetésekből származó bevételek az eddigi bevételek 34 százaléka helyett már csak 18 százalékáért felelnek majd, ami alapvető változásokat eredményez és az üzleti modell újragondolására késztet majd.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...