Elképesztő összeget költ el a Netflix

A következő évben 8 milliárd dollárt költ a streaming szolgáltatásában elérhető tartalmakra a Netflix. A társaság befektetői forrásokból és bankhitelekből finanszírozza a folyamatos fejlesztést, de már figyelmeztették az amerikai előfizetőket, hogy drágulás jöhet.

 

Új szereplők próbálkoznak a streaming fizetős videószolgáltatások piacán – legutóbb az Apple mutatta ennek erős jelét, amikor megállapodott Steven Spielberggel -, azonban nem lesznek könnyű helyzetben, ha fel akarják venni a verseny a szektort uraló Netflix-szel. A társaság hétfőn jelentette be, hogy 2018-ban 8 milliárd dollárnyi készpénzt költ tartalomra, részben olyan, nagy sikerű, saját gyártású produkciókra, mint a Stranger Things és a Narcos. Az összeg jelentős része mintegy 80, sajátgyártású filmre megy majd.

 

A Bloomberg beszámolója szerint egyelőre főleg a Wall Street befektetői, illetve a bankok a fő partnerek a tartalmak finanszírozásában, de a Netflix már készül arra, hogy máshonnan is forrást szerezzenek. A társaság már figyelmeztette az amerikai előfizetőit, hogy drágulás jöhet majd a szolgáltatásban.

 

A jelentős beruházás a tartalomba működik, hiszen a harmadik negyedéves adatok alapján több új streaming előfizetőt szereztek, mint amennyivel előzetesen az elemzők számoltak. A szeptemberben zárult negyedévben egy előfizetőre 21,5 dollárnyi tartalom befektetés jutott a Netflix-nél, míg a bevétel, szintén előfizetőnként 26,31 dollár volt. Azonban a programmingba történő ilyen mértékű befektetés hosszú távon nem feltétlenül marad fenntartható, hiszen míg az erre szánt összeg az elmúlt három évben negyedévente 33 százalékkal nőtt, addig az egy előfizetőre jutó bevétel csak 14 százalékkal.

 

A Netflix a harmadik negyedévben közel 3 milliárd dolláros bevételt ért el, ez közel 700 millió dollárral több, mint egy évvel korábban. Jó hír a cég befektetői számára, hogy a nyereséget még nagyobb mértékben tudta növelni a cég, a 129,6 millió dolláros profit több mint duplája a 2016 harmadik negyedévinek. A Netflix 109 millió felhasználóval zárta az időszakot, ez éves szinten 20 milliót meghaladó növekedés, míg a második negyedévhez képest több mint 5 milliós bővülés.