- Hirdetés -

Elkezdődött az e-forradalom a hulladékgyűjtésben is

|

- Hirdetés -

Lényegesen olcsóbb üzemeltetés, kevesebb meghibásodási lehetőség és környezetbarát működés – többek között ezek jellemzik az Electromega Kft. által fejlesztett nehéz tehergépjárműveket. A már a hulladékgyűjtésben és a logisztikában is használt járművekhez a Schneider Electric folyadékhűtéses frekvenciaváltóját használták fel.

Ahhoz kezdünk lassan hozzászokni, hogy egyre több zöld rendszámos, vagyis elektromos, vagy hibrid személyautó jelenik meg az utakon, a debreceni Electromega Kft. és a Schneider Electric együttműködésének köszönhetően pedig már hazai építésű, elektromos hajtásláncú teherautók is járják az utakat. Az Audi győri telephelyén tavaly ősszel állt munkába az első, 40 tonna össztömeget kitevő teljesen elektromos kamion, Hajdú-Bihar megyében pedig idén tavasszal adták át az Electromega Kft. által épített első négy, elektromos szemétszállító teherautót.

A magyar fejlesztésű elektromos teherautók története a Debreceni Egyetemen kezdődött, ahol eredetileg versenyautókat hajtottak meg elektromotorral, majd egy 2010-es, elektromos meghajtású kukásautókra kiírt pályázat hatására jóval nagyobb méretű járműveken is kipróbálták a technológiát. A fejlesztés sikeres volt, a 2014-ben szabadalmaztatott eljárást pedig megvásárolta az Electromega tulajdonosa, így a cég kezdte meg az elektromos teherautók építését. A projektbe bekapcsolódott a Schneider Electric is, a társaság folyadékhűtéses frekvenciaváltóját használják az elektromotor vezérlésére.

A frekvenciaváltó tulajdonképpen a villamos motorok „őrangyala”, fő funkciója, hogy az eredetileg mechanikus áttétel segítségével vezérelt berendezések fordulatszáma automatikusan, áttétel nélkül is állítható legyen, de fontos szerepet játszanak az áramvédelemben, hőmérséklet-védelemben és a túlterhelés megakadályozásában is. Az Electromega által épített elektromos teherautókban a Schneider Electric Altivar 71 frekvenciaváltója található, ami a legigényesebb indítási és fordulatszám-szabályozási feladatok teljesítésére is képes. A készülék többek között képes kiterjesztett frekvenciatartományt kezelni a nagy sebességű motorokhoz, illetve rendkívül pontos nyomaték- és sebességvezérlést kínál.

„Jellemzően épületekben, villamos kapcsolószekrényekben alkalmazzák azt a termékünket, amit az Electromega kreativitásával most egy teljesen új területen tudtunk felhasználni. Ez az együttműködés nagyon jó példája az „out of the box” gondolkodásnak, és tökéletesen mutatja, hogy érdemes nyitottnak lenni az elsőre merésznek tűnő ötletekre is, hiszen a jövőben akár egy komoly, új piac is megnyílhat számunkra ennek a fejlesztésnek köszönhetően” – mondta el Molnár Gábor a Schneider Electric mérnök-üzletkötője.

„Az elektromos meghajtású nehéz tehergépjárművek számos előnnyel bírnak hagyományos társaikhoz képest. A mi elektromos kukásautóink például egy tonna szemetet 300 forintos költséggel tudnak összegyűjteni, míg a gázolajat használó járművek esetében nagyjából 3600 forintra jön ki ez az összeg. Bár a kezdeti beruházási költség magasabb az elektromos hajtásláncú teherautóknál, a teljes bekerülési költség legfeljebb 8 év alatt, de bizonyos esetekben még rövidebb idő alatt is alacsonyabb lehet, mint a hagyományos járműveknél. Emellett érdemes azt is figyelembe venni, hogy míg egy teherautó dízelmotorjában 167 forgó-mozgó alkatrész van, addig az általunk fejlesztett járművek motorjában kevesebb mint 35, vagyis jóval alacsonyabb a meghibásodás kockázata is” – hangsúlyozta Bántó Ruben, az Electromega Kft. operatív igazgatója.

A magyar fejlesztésű elektromos teherautók nem csak kedvezőbb fenntartási költségeikkel és „zöldebb” működésükkel hívják fel magukra a figyelmet, de sokkal több információt is biztosítanak saját működésükről az üzemeltetőknek. Az érzékelőknek és egy speciális szoftvernek köszönhetően részletes adatok állnak rendelkezésre többek között arról, hogyan alakul az egyes energiacellák kihasználtsága, vagy például hogyan működik, hányszor kapcsol be a frekvenciaváltó. Ezen információk révén pedig előre lehet jelezni a hibalehetőségeket, ami lényegesen hatékonyabbá teszi a járművek karbantartását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....