Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért volt fontos számukra, hogy a magyar válogatott partnerei legyenek, milyen aktivitásokkal készültek az EB-re és kiderül az is, hogy mennyire dobta meg a futball-láz a televíziók, rágcsálnivalók és sörök forgalmát.
- Milyen aktivitásokkal készült az Auchan az idei labdarúgó EB-re?
- Büszkék vagyunk rá, hogy az Auchan hivatalosan is a magyar labdarúgó-válogatott partnere az idei Európa-bajnokság idején. Azt szerettük volna, ha ennek a partneri viszonynak vásárlóink és munkatársaink is részesei lehetnek a bajnokság alatt. Épp ezért május 27. és július 14. között a Bizalomkártyás törzsvásárlóinknak játékot hirdettünk, 10 000 forint feletti költés esetén a focihoz kapcsolódó nyereményekért napi és heti sorsoláson vehetnek részt, a kampány végén pedig a fődíj 1 millió Bizalompont lesz, ami egy az egyben levásárolható nálunk. Munkatársaink az étkezőkben figyelhetik a meccsek eredményét, ezenkívül pedig Focitipp-játékra regisztrálhatnak, szintén értékes nyereményekért. Eddig már több mint ezren játszanak aktívan, a résztvevők több mint 70 százaléka a magyar válogatott továbbjutására tippelt. Ez is mutatja, hogy mi egy igazán összetartó csapat vagyunk!
- Milyen eredményeket vártok ezektől a kezdeményezésektől? Értékesítéstámogatás a cél, vagy inkább a brandépítés?
- Mindkettő a célunk. Nyilván a kínálatunkkal és akcióinkkal felkészültünk a nyári kiemelt sporteseményekre, az EB-re és az olimpiára. A szurkoláshoz, meccsnézéshez például csak sörből 400-félét kínálunk a vörös, a barna és a fekete sörtől kezdve a kisüzemi sörökön át a világos fajtákig tényleg mindent. És persze az alkoholos változatok mellett a most divatos alkoholmentesekből is széles a választék. A rágcsák, a snackek, az üdítők, jégkrémek is jó áron és nagyon sokféle termékkel vannak jelen üzleteinkben. A kereskedelmi célok mellett azonban elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is, amire jó alkalmat ad, hogy együtt drukkolunk a magyar sportolóknak. Márkaértékeink között szerepel a társadalmi összefogás, a szolidaritás erősítése. Az Auchan vásárlók már többször megmutatták, hogy felhívásunkra egy jó ügyért szívesen csatlakoznak hozzánk, és igazi közösségként lépnek fel. Most ugyanezt egy könnyedebb területen is szeretnénk megvalósítani a közös szurkolás élményén át a nyereményjátékunkkal. Hasonlóan gondolkodunk munkatársainkról. Csapat nélkül az Auchan nem lenne az, ami. Fontos számunkra, hogy minden munkatársunk azonosulni tudjon a cég céljaival és értékrendjével. Most pedig a belső közösségünket egy izgalmas és szórakoztató tippjátékra invitáltuk, amire igen sokan jelentkeztek is.
- Hogyan tudjátok mérni, hogy milyen eredményeket hoztak ezek az aktivitások?
- A regisztrálók számával tudjuk mérni mind a vásárlók, mind pedig a munkatársaink körében. A számok alapján már eddig is nagy sikerről számolhatunk be, és még nincs itt a vége, hiszen a nyereményjátékokba EB egész ideje alatt be lehet kapcsolódni.
- Hogyan illeszkedik az Auchan márkastratégiájába az EB-s aktivitás?
- Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia. Mindenképp szerettünk volna támogatóként megjelenni ennél a sporteseménynél, mert tudjuk, hogy a vásárlóink jórészének nagy élményt fog adni. Mi pedig mostanában különösen fontosnak tartjuk a vásárlói élmény emelését a jó ár és a széles választék mellett. Több különleges, a hazai piacon egyedülálló kereskedelmi aktivitással próbálkoztunk az utóbbi időben, nagy sikerrel. Azt gondoljuk, nemcsak az a fontos, hogy jó áron sok mindent meg tudjanak nálunk venni, hanem az is, hogy a vásárló hogyan érzi magát az Auchanban. Ezt az élményt most a nyereményjátékunkkal kívánjuk emelni, illetve azzal is, hogy az áruházi tévéinken folyamatosan mennek majd a meccsek.
- Nagy sportesemények alatt a brandek igyekeznek minél hatékonyabban elérni a szurkolókat, akik ilyenkor érthető módon fogékonyabbak az üzeneteikre, könnyebben lehet rávenni őket a vásárlásra. Az Auchan a megszokott eszközök mellett alkalmaz-e az EB alatt új kommunikációs csatornákat, platformokat?
- Nálunk most a nyereményjáték az újdonság, mi ezzel készültünk pluszban a vásárlóinknak és a munkatársainknak. Egyébként pedig a szokásos platformokat használjuk az elérésükre, a szurkoláshoz szükséges termékkört kiemelt áruházi kihelyezésén túl az akciós újságunk ajánlataival, online és sajtókommunikációval, illetve erőteljes belső kommunikációval, amivel munkatársainkat buzdítjuk szurkolásra és tippelésre.
- A nagy sporteseményeknek van-e érezhető hatásuk az értékesítésre? Például többet vásárolnak ilyenkor a meccsnézés mellé fogyasztott rágcsálnivalókból és sörből?
- Természetesen bizonyos termékköröknek ilyenkor megnő a forgalma, amelyek szorosan kapcsolódnak az adott eseményhez. A tévéknél és a hangtechnikai berendezéseknél 60 százalékos forgalomnövekedést tapasztalunk, a snackek piacán 20-25 százalékkal adunk el többet és a sörnél is igen jelentősen megnőtt az értékesítés. Utóbbit nyilván a nyári csúcsszezon, a meleg időjárás is befolyásolja. A jó értékesítési adatainkat persze leginkább az eredményezi, hogy törekszünk jó áron adni a kedvelt termékeket, és a jól látható kihelyezéssel is megkönnyítjük a vásárlást.
- Mennyire követed az EB történéseit?
- A családom és én is nagy sportrajongók vagyunk. Nemcsak nézni szeretem egyébként, hanem mozogni is. A bajnokságot figyelemmel kísérem, olyannyira, hogy a munkatársi tippjátékban is nagyon komolyan részt veszek! Mindig van véleményem egy-egy meccs eredményéről, de azért bevallom, a tippelésnél a nagyfiamat is megkérdezem.
- Kinek szurkolsz?
- Természetesen a magyar válogatottnak!
- Lesz esetleg olyan meccs, amit a helyszínen nézel meg?
A Magyarország-Svájc mérkőzést volt szerencsém élőben látni. Fantasztikus volt megélni azt az energiát, amit a magyar szurkolók küldtek a csapatnak a helyszínen. Remélem, ez elég erőt és motivációt ad a játékosoknak a folytatáshoz!
- Mit gondolsz, meddig jut a magyar válogatott?
- Bízom benne, hogy sikeresen túljutunk a csoportmérkőzéseken.
- Ki lesz a befutó, ki nyeri az EB-t?
- Erről most még nem mernék teljes bizonyossággal nyilatkozni, mert nagyon sok jó csapat van. Én úgy látom, hogy Németország nagy energiát fektet abba, hogy jól szerepeljen a hazai pályán és megnyerje a bajnokságot.