- Hirdetés -

Ellátási problémákat okozhat a lassuló globalizáció

|

- Hirdetés -

A gazdasági globalizáció hozzájárult a folyamatos növekedés 30 éves időszakához, amely több mint 1 milliárd ember életszínvonalát emelte. De mit is jelent a globalizáció 2022-ben? A virtuális világ hiperkonnektivitásának idején ez a fizikai világ deglobalizációjának korszaka lesz? Többek között erről beszélgetett Loic Tassel, a Procter&Gamble európai elnöke más nagyvállalati vezetőkkel és gazdasági szakértőkkel az idei Világgazdasági Fórumon.

A davosi Világgazdasági Fórum Kongresszusi Központjában megrendezett panelbeszélgetésen a globalizáció jövője volt a kiemelt téma, és a nagyvállalatok vezetői arra figyelmeztettek, hogy a globális ellátási lánc megszakadása és a geopolitikai feszültségek befektetési stratégiáik újrakalibrációjához vezethetnek. Az orosz-ukrajnai háború széleskörű következményei, a világgazdasági kilátások borúsabbá válása és a globális ellátási láncokban a Covid-19 világjárvány okozta zavarok arra késztetik a vállalatokat, hogy újraértékeljék globális lábnyom-stratégiáikat.

"Most még fontosabbá vált az ellátási lánc költségeinek és rugalmasságának figyelembe vétele. A számítások rámutattak, hogy a korábbinál regionálisabb ellátási láncot keresünk" – mondta a Loic Tassel, a P&G európai elnöke. A tengeri konténerszállítás jelentős fennakadásai – különösen Kína legnagyobb kikötőjéből, Sanghajból, amely továbbra is zárva van a Covid-19 fertőzések közelmúltbeli megugrása miatt – felgyorsították a vállalatok azon terveit, hogy régióssá tegyék ellátási láncukat. A P&G célja, hogy az általa Európában értékesített termékek több mint 90%-át a kontinensen belül állítsa elő.

Tassel ugyanakkor üdvözölte a globalizációt, mondván, hogy enélkül fogyasztók milliárdjai nem juthattak volna hozzá kiváló minőségű, megbízható és innovatív termékekhez. A jelenlegi klímát figyelembe véve azonban elmondta, hogy a globalizáció átmenetileg megtorpanhat, és megjegyezte, hogy a vezetők felelőssége továbbra is annak biztosítása, hogy a globalizáció a fogyasztók alapvető érdekeként folytatódjon.

"A globalizáció jól működött; amiről itt beszélünk, az csak az ellátási lánc némi regionalizálása, alapvetően az újonnan azonosított korlátok miatt, ami leginkább a globális szállítás megbízhatóságának hiánya" - mondta Tassel. Hozzátette, hogy a fenntarthatóság szempontjából is számottevő jelentőségű, ha a fogyasztás közelebb kerül a termeléshez, ami jelentősen kisebb szénlábnyomot jelent.

Más vezetők is aggodalmukat fejezték ki a globális ellátási láncokra nehezedő korlátok miatt, de megjegyezték, hogy a makrotémák, mint például a változó demográfiai szerkezet és a technológiai fejlődés továbbra is előmozdítják a globalizációt.

A Fórum egy másik nagy jelentőségű panelbeszélgetésén Loic Tassel a WWF, az Alliance to End Plastic Waste és az AIM, az Európai Márkák Szövetsége képviselőivel arról beszélgetett, hogyan biztosítható a körkörös gazdasági modell életképessége a műanyagválság kezelésével párhuzamosan.

Rámutattak, hogy a hulladékipar forradalmasításához az értékláncoknak innovatív koncepciókat és körkörös tervezést kell magukévá tenniük – az intelligens válogatástól és a digitális vízjelektől az újrafelhasználható csomagolásig és a szénlábnyom csökkentéséig. Mivel a viselkedésbeli változás önmagában nem vezet elég gyorsan a nullához, a műanyaghulladék felszámolásához rendszerszintű változásra, globális együttműködésre van szükség.

Jacob Duer, az Alliance to End Plastic Waste elnöke hangsúlyozta, hogy a hulladékgazdálkodással kapcsolatban azonnali sürgős intézkedésekre van szükség, amely magában foglalja a tőke katalizálását egyrészt a körforgásos megoldásokhoz szükséges jelentős finanszírozási hiányok megszüntetésére, másrészt a gyors és nagyszabású piacra jutásra. Ide tartoznak olyan megoldások, mint a digitális vízjelek bevezetésére indított kezdeményezés, a HolyGrail 2.0 projekt.

A szakértők egyetértettek abban, hogy a körforgásos akadályok az értékláncon átívelő résztvevők összehívásával kezelhetők és küzdhetők le, lehetővé téve a nagyarányú átalakulást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordot döntött a sportfogadások száma

Kiemelkedő fogadói érdeklődés mellett zajlott le a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság. A spanyol-angol döntőt követően - ahogyan az várható volt - a magyar válogatott csoportkörös mérkőzései is a legnépszerűbb események közé tartoztak a fogadók körében....

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...