- Hirdetés -

Elmaradt a tévévásárlási láz

|

- Hirdetés -

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak. A nyári olimpia hatására a gördeszkázási kedv is fellendült, májusban másfélszeresére nőtt a gördeszkás keresések száma az apróhirdetési platformon.

A sportrajongók örömére idén nyáron két nagy sportesemény is zajlik, ami a rajongókat szuvenírek, sportereklyék beszerzésére ösztönzi. Ezt támasztják alá a Jófogás online piactér adatai is, amelyek szerint a szurkolói és gyűjtői futballtermékek, valamint a mostanra második alkalommal olimpiai sportág gördeszkázás iránt is jelentősen megnőtt az érdeklődés.

A városi deszkáké a főszerep

Az apróhirdetési platform adatai szerint áprilisról májusra kiemelkedően, másfélszeresére nőtt az érdeklődés a gördeszkák iránt, amely az extrémsport kategória eladási számában is 20 százalékos növekedést eredményezett. A gördeszkák iránti kereslet ugrásszerű növekedése különösen május közepén és végén, az utcai sportok kvalifikációját megelőzően volt észlelhető. A Jófogásra feltöltött gördeszka hirdetések túlnyomó többsége az utóbbi évek nagy slágere, a longboard, amely hosszabb lapjának, szélesebb felfüggesztéseinek és nagyobb kerekeinek köszönhetően nagyobb sebességet képes elérni, ezért kedvelt választás a gyors városi közlekedésre.

Szoboszlais termékeket keresnek

A sportkártyagyűjtés továbbra is jelentős hobbi Magyarországon, amit az is bizonyít, hogy a focis termékek közül kiváltképp keresett fociskártyákért a gyűjtők akár 30-40 ezer forintot is hajlandók fizetni. Bár jellemzően a külföldi játékosok kártyái – mint Kylian Mbappe, Karim Benzema, Neymar, Ronaldo vagy Messi – a legkeresettebbek, a legdrágábban eladott kártyák között szerepel Puskás Ferenc egyik játékoslapja is. A sportkártyák rajongói körében közismert Topps és Panini gyártók fociskártyái vannak a kelendőbb darabok között.

Szoboszlai Dominik tavaly nyári szerződése a Liverpoolhoz jelentősen felértékelte a hozzá kapcsolódó sportereklyéket is. A foci-EB előtti hónapokban kiemelkedő eredményt hoztak a Szoboszlaihoz kapcsolódó eladások: több értékes relikvia is elkelt ebben az időszakban, például egy félmillió forintot érő dedikált Szoboszlai-mez, vagy egy, általa viselt és 300 ezer forintos áron megvásárolt focis póló.

A méltán népszerű magyar játékos liverpoolos fociskártyái iránt a kereslet és a kínálat szintén megemelkedett, ugyanakkor sokan várhatnak még a kártyaeladásokkal, ugyanis a nagyobb sportesemények, mint az idei EB, a teljesítménytől függően jelentősen befolyásolhatják a kártyák értékét. Egy-egy jó időpontban eladott kártyán akár több tíz- vagy százezer forintot is lehet keresni.

A magyar válogatott mezei vetekszenek a külföldiekével

A futballrajongók körében nemcsak a nemzetközi csapatok, mint a Manchester United, Liverpool, Arsenal és Barcelona mezei népszerűek, hanem a magyar válogatott termékei is kelendőek. Áprilisról májusra a hazai válogatott mezeit 50 százalékkal többen keresték a felhasználók, meglepő módon pedig ezekért a termékekért bizonyos esetekben többet voltak hajlandók fizetni, mint a nagy rajongói bázissal rendelkező nemzetközi csapatok termékeiért. A magyar válogatott tréningszettjét és mezeit például átlagosan 10-20 ezer forint körüli áron vásárolták meg.

Elmaradt az idei tévévásárlási láz

Az idei sportesemények nem befolyásolták különösebben a tévékészülékek forgalmát, a Jófogás adatai szerint a feltöltött hirdetések és az eladások száma egyaránt stagnált az EB-t megelőző hónapokban. Aki úgy döntött, hogy a futball bajnokság előtt vált tévét, az jellemzően a LED-LCD típusú készülékek mellett tette le a voksát. Az eladások alapján egyértelműen látszik, hogy a plazmatévék kora leáldozóban van, az eladott tévék mindössze 3-4 százalékát képviselik. A legtöbb eladás a LED paneles televíziókból történik, amelyek már a használtpiaci tévéeladások 70-80 százalékát is kiteszik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...