- Hirdetés -

Elrajtolt a Budapesti Klasszikus Film Maraton

|

- Hirdetés -

A King Creole című, Elvis Presley főszereplésével, Kertész Mihály rendezésében készült film vetítésével megkezdődött az V. Budapesti Klasszikus Film Maraton kedden az Uránia Nemzeti Filmszínházban. A vasárnapig tartó fesztiválon a Nemzeti Filmintézet (NFI) szervezésében olyan felújított alkotások és filmritkaságok láthatók, amelyek kizárólag ez alkalommal tekinthetők meg nagyvásznon.

Káel Csaba, a mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztos, az NFI igazgatóságának elnöke a megnyitón elmondta: az idén Budapest, Bécs, Hollywood mottóval megrendezett fesztiválon mintegy 100 filmen keresztül fedezheti fel a közönség azokat az együttműködéseket, amelyekkel a magyar tehetségek az egyetemes filmművészetet gazdagították az elmúlt 121 évben. A fesztiválon közös kincsünket, a filmörökségünket ünnepeljük - fogalmazott, kiemelve: fontos, hogy ezeket a legendás filmeket bemutassák a fiataloknak – írja tudósításában az MTI.

Thierry Frémaux, a lyoni Lumiere Intézet és a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál igazgatója, a rendezvény díszvendége kiemelte: a fesztiváloknak szerte a világon ugyanaz a feladatuk, a mozi örökségét, élményét továbbadni, biztosítva, hogy a mozi iránti szerelem ne hunyjon ki soha. Beszélt barátjáról, André de Toth-ról, Tóth Endre magyar filmrendezőről, forgatókönyvíróról, filmproducerről, aki megszerettette vele Magyarországot, Budapestet.

Mint mondta, a cannes-i filmfesztiválhoz kapcsolódó munkája során megismerhetett olyan alkotókat, mint Enyedi Ildikó, Szabó István, Mundruczó Kornél, Tarr Béla és Nemes László, akik bebizonyították a világnak, hogy Magyarország egy igazi filmes ország. Magyarország is azok közé az országok közé tartozik, amelyek kortárs filmművészete azért ilyen erős, mert van mögötte egy filmtörténet - hangsúlyozta.

Ráduly György, a Nemzeti Filmintézet - Filmarchívum igazgatója arról beszélt, hogy a vetítések az Uránia Nemzeti Filmszínház mellett a Toldi moziban, a Francia Intézetben és a Szent István téren lesznek. Mint mondta, az idei programot meghatározzák azok a filmesek, akik Budapestről és Bécsből indultak a világhírnév felé, főleg azok, akik Hollywoodban arattak sikereket. Feladatunk, hogy megértsük, mi az a titok, kulturális örökség, amit elvittek ebból a közép-európai régióból, amelyet a világ más pontjain is kamatoztatni tudtak - tette hozzá.

 

A megnyitó résztvevői tapssal tisztelegtek a kedden elhunyt Jean-Luc Godard filmrendező életműve előtt.

A felújított filmklasszikusokat felvonultató fesztiválon szerda este az Uránia Nemzeti Filmszínházban lesz látható a filmtörténet kezdeteiről szóló Lumiere! - A kaland kezdete című film, amelyet Thierry Frémaux a Lumiere-filmek fennmaradt képkockáiból állított össze egyetlen filmalkotássá. A filmes szakember élőben fogja kommentálni a némafilmekből összevágott alkotást.

A rendezvényen a világ filmarchívumainak kincsei mellett az idén négy legendás mozifilmet: a Macskafogót, a Szelíd motorosokat, a Szárnyas fejvadászt és Kertész Mihály A tolonc című alkotását a Szent István téren, ingyenesen vetítik.

A fesztiválon emellett olyan remekművek láthatók, mint A medence Alain Delonnal és Romy Schneiderrel, A sejk fia Bánky Vilmával, a Sziget a szárazföldön Kiss Manyival és a Dögkeselyű Cserhalmi Györggyel.

A szervezők a diákoknak és tanároknak kétezer ingyenes akkreditációs karszalagot biztosítanak, amelyek a fesztivál összes vetítésére érvényesek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....