- Hirdetés -

Employer branding építésbe kezdtünk – interjú Faludi Péterrel

|

- Hirdetés -

Növekvő forgalmat és nagyobb ügyfélportfóliót várok – nyilatkozta csapaterősítő terveivel kapcsolatban a Marketing&Media magazinnak a Havas Media új ügyvezető igazgatója. Faludi Péter beszélt arról is, miért mentek szembe a digitális iparág legnagyobb szereplőjével, a Google-lel Angliában és arról is, hogy idehaza új ügyfelek bukkantak fel a piacon.

 

– Benne volt a levegőben, hogy te leszel a Havas ügyvezetője. Gratulálunk a kinevezésedhez! Lehet tudni, hogy miben fogsz változtatni a cég működésén?

 

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy nagyon erős szakmai hátterű és lojális csapata van a Havas Mediának, de folyamatosan vannak kisebb változások, amelyeket kezelnünk kell. Ahogy látom, piaci és iparági szintű kihívással állunk szemben, ezért is fejlesztünk és indítunk el több HR-programot. Tovább erősítjük a legfontosabb értékünket, a csapatot, hiszen a szakmánk alapvetően people businessre épül. Ha egy mondatban szeretném összefoglalni, akkor employer branding építésbe kezdtünk. Ügyféloldalról az első lépésem új ügyfelek akvirációja volt, ami sikeresen zajlott és zajlik jelenleg is. Olyan új ügyfeleket köszönthetünk a portfóliónkban, akik a hosszú távú együttműködésben látják a jövőt. Hisszük, hogy olyan hozzáadott értéket tudunk nyújtani, amely túlmutat a legtöbb versenytársunk megközelítésén. Ilyen például a meaningful brands kutatásunk, amely azt vizsgálja, hogy egy brand hogyan és mennyire járul hozzá az életünkhöz, milyen jelentőségű, és mindezt hogyan lehet ROI-ra váltani.

 

– Nagy átalakulások jellemzik a médiaügynökségek piacát, számos új technológiai fejlesztés van, amely meghatározza a ti működéseteket is. A Havasnak mire kell leginkább felkészülnie most, immár a te vezetésed alatt?

 

– A Havas már évekkel ezelőtt rálépett egy olyan útra, amely a tartalmat és a digitalizáción belül az adatvezéreltséget és a programatic-rendszereket jelenti. A network nagyobb fejlesztéseit már adaptáltuk, ezek az ügyfeleink részére már elérhetők. Jelenleg azon dolgozunk, hogy kialakítsuk a jövőt meghatározó újabb üzleti modelljeinket. Mindezeken kívül merőben új irányt jelent, hogy az ügyfélközpontúság jegyében továbblépünk, több Havas-országban elindult egy strukturális változás. Összevonjunk azt a rengeteg tudást, amely eddig több külön álló egységben volt elérhető, egy úgynevezett Havas Village-t alakítunk ki. A gyakorlatban ez teljes körű kommunikációs tanácsadást jelent, elszakadva a régi média- és kreatív ügynökségi siló alapú megközelítéstől. Rövid időn belül ezt a megközelítést adaptáljuk itthon is.

Legutóbbi nemzetközi fejlesztésünk pedig egy forradalmi megoldás a programatic-ökoszisztémában. A Client Trading Solution (CTS) egy ügyfél által teljesen átlátható, transzparens és kontrollálható megoldás minden programaticvásárlási csatornára.

Az ügyfelek elvárásaik, jellemzően az automatizált vásárlások esetén felmerülő mutatók – pl. láthatóság, brand safety, programozott költések stb. – mentén akár házon belül biztosíthatják kampányaik megfelelő minőségét. Ez az új platform egyedülálló módon teszi átláthatóvá a digitális munkafolyamatot a kampány minden szintjén, a programozott médiatervezéstől a kampányértékelő riport elkészítéséig.

 

– Nemrég több nagy márka is felfüggesztette reklámkampányát a Google-ön Nagy-Britanniában, mert azok mellett szélsőséges tartalmak jelentek meg. Ti is köztük voltatok. Hogy áll most az ügy?

 

– A Havas élen jár a technológiai fejlesztésekben, és ez a példa is jól tükrözi, hogy mi mertünk először szembemenni az iparág legnagyobb szereplőjével. Folyamatos a párbeszéd, és jól látszik a Google kommunikációjából, hogy felismerték a problémát, amely nagyon komplex, és jelenleg a legnagyobb prioritást élvezi a részükről. Már megjelent több lehetséges fejlesztési irány és megoldási javaslat. Ez a kérdéskör nem egy egyszerű választ igényel, még várjuk a további lépéseket. Ameddig viszont nem születik ezzel kapcsolatosan biztonságos megoldás a Google részéről, addig számos brand biztosan távol marad a User Generated Content típusú felületekről.

 

– Ha lenne top 10 ügynökségi rangsor, ti hol lennétek?

 

– Az ötödik-hatodik helyen.

 

– Mindezt milyen forgalommal és eredménnyel? Elégedett vagy?

 

– Elégedettek lehetünk a forgalommal, a sok személyi és iparági változás mellett is sikerült stabilizálni a tavalyi évet. Eredményoldalon teljesítettük a központunk által kitűzött elvárásokat.

 

– Milyen lehet az idei év, ha minden jól megy? Most, mint vezető, mit vársz leginkább?

 

– Stabil csapatot, növekvő forgalmat és nagyobb ügyfélportfóliót várok. Az eddigi tendereken kimagasló eredményeket értünk el, jól működik a helyi és a networkszintű ügyfél-akviráció. Izgalmas őszi időszak áll előttünk, nagy reményekkel és bizakodva várjuk az év végi kihívásokat.

 

– Az elmúlt két évben mintha magára talált volna a reklámpiac, igaz, ebben az államnak is óriási szerepe volt. Ami valakinek jó, másoknak meg rossz. Mit gondolsz, mindent összevetve milyen év lesz 2017 a reklámpiacon?

 

– A politikai kommunikációtól függetlenül növekedést várunk. Minden gazdasági mutató ebbe az irányba visz, és ezt érezzük az ügyfeles párbeszédekben is.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....