Harmadjára is elnyerte az NN a legjobb munkahelyeknek járó tanúsítványt. A biztosító az emberközpontú munkáltatói gyakorlatával szerezte meg a nívós nemzetközi elismerést, amelyet a Top Employer Institute nemzetközi szervezet ítél oda a kiemelkedőnek ítélt vállalatoknak. A szervezet tapasztalatai szerint az ilyen gyakorlatot megvalósító cégek nemcsak a dolgozókért folyó versenyben, de a piacon is jobban teljesítenek.
2021-ben, egymás után immár harmadszor nyerte el az NN Biztosító a Top Employer Europe és Magyarország tanúsítványt, amelyet a Top Employer Institute (TEI) nemzetközi szervezet ítél oda, szigorú minősítési folyamatot követően. Idén 120 országban több mint 1600 cég kapta meg az elismerést. Magyarországon az NN Biztosító a biztosítási szektorban egyedüliként kapta meg a legjobb munkahelyet megillető tanúsítványt.
Nem csak a munkavállalóknak, a cégeknek is érdekükben áll vonzó munkakörnyezetet kialakítani: a legjobb munkáltatóknak járó elismerést odaítélő Top Employer Institute tapasztalatai szerint ugyanis a díjazott vállalatok pozitívabb hatást tudnak gyakorolni munkavállalóik életére, ami nem csak az ő, hanem a teljes vállalat teljesítményben is megmutatkozik. Az NN Biztosítónak a 2018-ban elnyert Szerethető munkahely díj után 2019-ben és 2020-ban már odaítélték a Top Employer Europe és Magyarország tanúsítványt, a munkavállalóikat előtérbe helyező HR-stratégiájuknak köszönhetően. A Top Employer Europe elismerésben idén az egész Európában Top Employernek minősített NN Group révén részesült az NN Group NV. magyarországi leányvállalata, míg a Top Employer Magyarország tanúsítvánnyal kifejezetten a hazai biztosító saját folyamatainak sikerességét ismerte el a TEI.
A cég emberközpontú – “people first” – működésének célja minél jobb feltételeket biztosítani munkatársak számára, amely különösen fontosnak bizonyult a pandémia okozta bizonytalan körülmények közepette. Első lépésként mindössze néhány hét alatt gyakorlatilag a kollégák 100 százalékának lehetővé tette az otthoni munkavégzést a társaság a munkavállalók biztonsága érdekében. Mindeközben folyamatosan szondázták a munkatársak hangulatát és igényeit a szokatlan, új helyzetben, és a visszajelzések alapján alakították ki belső programjaikat. Ilyen program volt többek között az ingyenes szakértői pszichológusi tanácsadás a kollégák számára, a rendkívüli kompenzációk, valamint a rendszeres online közösségi események szervezése.
„2020-ban még élesebben megmutatkozott, milyen fontos, hogy munkáltatóként tisztán lássuk a kollégáink nehézségeit és igényeit, valamint gyors és megbízható támogatást nyújtsunk számukra ezek kezelésében – mondta Martin Eszter, az NN Biztosító HR vezetője. Hozzátette: „az NN-nél a folyamatos belső felmérések alapján a stabilitást, a közösségi érzést és a motivációt erősítő aktivitásokra helyeztük a hangsúlyt, ami munkatársaink visszajelzései alapján jelentősen megkönnyítette számukra átvészelni az utóbbi év rendkívüli kihívásait.”
Emellett az NN-nél megszervezték a szükséges munkaeszközök házhoz szállítását. A 24 órában telefonon elérhető Munkavállalói Támogató Programmal, stressz kezelését elősegítő workshopokkal, valamint a munka és a magánélet egyensúlyát megteremtő foglalkozásokkal is segítették, hogy a kollégák minél jobban alkalmazkodhassanak a megváltozott élethelyzethez. A sok szempontból megterhelő év során pedig új, negyedéves elismerési programot is indítottak, amelynek keretében háromhavonta, a munkatársak szavazatai alapján 3-3 kolléga részesült külön díjazásban.