- Hirdetés -

Ennyibe kerülhet idén a karácsonyfa

|

A karácsonyi őrület egyre korábban rúgja ránk az ajtót: idén már októberben felkerültek a karácsonyi díszek a bevásárlóközpontokra, de a fenyőfa-idény is egyre korábban kezdődik. Noha a fenyőtelepek költségei nőttek, sokan döntenek úgy, hogy nem emelik az árakat az idei szezonban, az online fenyővásárlás pedig egyre népszerűbb.

Alig ment le a Halloween-őrület, máris karácsonyi díszben pompázik a legtöbb üzlet. Sokan ilyenkor döbbennek rá, hogy alig néhány hét, és itt a karácsony, így ha szeretnék elkerülni az ünnepek előtti kapkodást és tumultust, már a fenyőt is beszerzik. Az árak évről évre nőnek, tavaly azonban elértek egy lélektani határt, ami miatt több kereskedő is úgy döntött, idén már nem emel árat.

„A nordmann fenyő a legdrágább, tízezer forint körül van métere, ez azonban érthető is, hiszen ez a fajta igényli a legtöbb gondoskodást, ráadásul kétszer annyi időbe telik, míg kivághatóvá válik, mint a lucfenyő. A luc ennek megfelelően körülbelül a nordmann árának a feléért megy, az ezüstfenyő pedig valahol a kettő között helyezkedik el, ennek 6-7 ezer forintot ér métere. Tavaly egy olyan lélektani határt értek el a fenyőárak, hogy – bár a költségeink nőttek – idén nem tervezünk áremelést, sőt, számos akcióval és nyereményjátékkal is készülünk” - magyarázza Udvardy Bence, a www.fenyofa.com tulajdonosa.

Nem környezetbarátabb a műfenyő

A szakértő arra is rávilágított, hogy egyre népszerűbb az online rendelés, ami november elsejével indul. Sokan már ekkor leadják a rendelést, hogy ezt a karácsonyi teendőt kihúzhassák a listáról, és a legszebb fák közül választhassanak.

„Azt látjuk, hogy évről évre többen rendelik online a karácsonyfát, ennek az is az oka, hogy nem kell bajlódniuk a szállítással, ráadásul a mintegy 1500 feltöltött fa a legszebbek közül kerül ki. A pandémia alatt kezdett berobbanni az online favásárlás, és azok mellett, akik akkor minket választottak, egyre többen választják mások is ezt a lehetőséget” - tette hozzá Udvardy Bence.

A szakértő szerint sokak számára szempont a környezetvédelem is, ám ezzel kapcsolatban számos tévhit tartja magát még ma is. A műfenyő ugyanis nem feltétlenül a legkörnyezetbarátabb megoldás.

„Az általunk feltöltött fákat még kivágatlan állapotban fotózzuk és csak azokat vágjuk ki, amelyeket megvásároltak. Ilyenkor azonnal telepítünk is helyette másikat, ami azért is kulcsfontosságú, mert a növendék fák rengeteg széndioxidot képesek megkötni. A messziről – például Dániából - importált fák a szállítás miatt nagy terhet rónak a környezetre, ahogyan a műfenyők előállítása is, ráadásul ezek sokkal nehezebben bomlanak le, a bomlástermék pedig kifejezetten káros” - tette hozzá Udvardy Bence.

A szakértő szerint az idei karácsony slágere immár hagyományosan a nordmann, ebből is a két méter körülieket keresik a leginkább.

„A legtöbben a 2,2-2,5 méteres nordmannt választják, mert ez a legszebb és ez kezd el a legkésőbb hullani. A földlabdás fák eladása egyre inkább visszaesik, aminek az is lehet az oka, hogy 5-6 éves fákról van szó, amelyeknél már rizikósabb az átültetés és kisebb eséllyel maradnak életben” - magyarázta a www.fenyofa.com tulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...

Fenntartható fejlődési stratégiát mutatott be a Xiaomi

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet...

Új áruházakat nyitott az Euronics

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...