- Hirdetés -

Érdekessé tennék a gazdasági témákat – interjú a G7.hu főszerkesztőjével

|

Értelmes gazdasági oldalt akarunk, nem politikai üzeneteket közvetíteni – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a hamarosan induló G7.hu főszerkesztője. Kasnyik Márton szerint a Centralban nagyon értenek ahhoz, hogyan lehet a tartalmat eljuttatni a fogyasztókhoz.

 

– Gondolom, megvan már az ars poetica, és nem akartok egy sokadik VG, Napi Gazdaság vagy esetleg Portfólió.hu lenni. Bár ezek közül többen már nem úgy léteznek, mint fénykorukban. Mi az irány?

 

– Eddig még nem láttam olyan magyar nyelvű gazdasági újságot, ami ki akart volna törni a szakmának szóló közlönyműfajból. Ez engem mindig nagyon zavart, emlékszem, már évek óta a Napi Gazdaságban dolgoztam, amikor még mindig voltak olyan cikkek az újságban, amelyek olyan zsargonban íródtak, hogy egyszerűen nem értettem őket. A G7.hu víziója nagyjából ez: azok számára is érdekessé tenni a gazdasági témákat, akik eddig erre nem voltak nyitottak. Meg akarjuk mutatni érthetően és érdekesen, hogy milyen értékek és érdekek vannak az elvontnak tűnő folyamatok mögött. Ennek fontos része, hogy rendesen, befogadható nyelvezettel megírt anyagokkal találkozzon az, aki minket olvas.

 

– A 24.hu tulajdonosa, Varga Zoltán és Reszegi László indítja az új szájtot. Mennyire lesz szoros kapcsolat a 24.hu-val? Ti adjátok nekik is a gazdasági tartalmat?

 

– Külön cég és külön szerkesztőség vagyunk, de együttműködünk a Central Médiacsoporttal és a 24-gyel is. Ez nekünk azért jó, mert nagyban megkönnyíti a felállást, nem a nulláról indulunk.

 

– Mekkora stáb kell ahhoz, hogy egy online szerkesztőség kellően gyors és legfőképpen érdekes lehessen? Hány fővel indultok és mi a távlati terv?

 

– Az indulásnál hatan leszünk, engem és a cégvezető-felelős szerkesztő Szentkirályi Balázst is beleértve, de az év végéig még két újságíró érkezik a G7-hez. Hatékonyan dolgozva nyolc erős ember szerintem már el tud vinni egy olyan kis, tényleg csak a lényeges dolgokra koncentráló újságot, amit mi elképzeltünk.

 

– Mennyire fontos a látogatószám? A 444-től érkezel, ott kívülálló szemmel nézve nemritkán voltak extrémen bevállalósak a címek. Azt szokták mondani, minden a kattintásról szól, vagy a más jelleg miatt más lesz a taktika is nálatok?

 

– Nagy átok az online újságírásban, hogy mindent hülye címekkel kell megpörgetni (bár szerintem pont a 444-en nem ez volt a húzóerő). Mi teljesen mást fogunk csinálni, és abban bízunk, hogy az olvasók annak ellenére rátalálnak az értelmes tartalmakra, hogy nem húzzuk csőbe őket mást ígérő címekkel.

 

– Mekkora hangsúly lesz az erős tényfeltáró tartalmakon? Bevállalós lesz a stáb, vagy inkább kívül maradtok?

 

– Ezt a munkát nem lehet anélkül csinálni, hogy az ember komolyan venné a hatalom és a pozícióban lévők ellenőrzésének feladatát. Viszont a racionális érvek és a bizonyítható tények talaján fogunk állni, kerüljük a sejtetést.

 

– Manapság gyakran előfordul, hogy a kormányzat bizonyos sajtótermékeket negligál. E téren hogyan pozicionáljátok majd magatokat?

 

– Mi jóhiszeműen állunk neki a munkánknak. Korábban sokféle hozzáállással találkoztam az állami szerveknél a készségesen együttműködő és az újságírói kérdésekre egyáltalán nem válaszoló között, remélem, több lesz az előbbiből. Egyébként mi is racionális érvekkel, nem ítélkezve fogjuk elemezni a kormányzati szervek munkáját.

 

Nonprofit vállalkozásként indultok. Ez azért elég ritka a mai magyar médiában. Miért jó ez a szerkesztőségnek és a cégnek?

 

– A tulajdonosok elsősorban társadalmi céllal alapították a G7-et, mert úgy látták, hogy hiányzik egy ilyen tartalmat és értékeket közvetítő gazdasági oldal. Pontosan tudják, hogy ezen a piacon egy ilyen terméknél rövid távon nem lesz nyereséges a működés, ezért ebben a szakaszban nem lett volna indokolt a forprofit felállás.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...