- Hirdetés -

Érdemes nyitni kell az influencer marketing felé

|

- Hirdetés -

A fogyasztók közel fele úgy gondolja, a hagyományos hirdetések bosszantóak vagy irrelevánsak. Épp ezért, a reklámszemlélet egyre inkább az emberközelibb megközelítés felé tolódik, az influencer marketing pedig pontosan ezt teszi lehetővé.

A márkák célja, hogy hiteles és megbízható minőségben legyenek jelen a fogyasztók mindennapjaiban, amire az influencer marketing – melyben már adott egy elkötelezett közösség – a tökéletes választás. A fiatalabb generációt elérni kívánó cégek számára is az influencerek jelentik a megoldást, hiszen ez a fogyasztói bázis az, ami a legnagyobb valószínűséggel keresi fel a véleményvezéreket termékvásárlási tanácsokért.

Napjaink fogyasztói szokásaira hatalmas befolyással bírnak az influencerek. Több kutatás is irányult már a véleményvezérek és a fogyasztási szokások közti kapcsolatra, ezek alapján pedig egyértelműen érezhető az influencer marketing fontossága.

10 ok, amiért márkaként érdemes nyitni az influencer marketing irányába:

1. Egy kutatás rámutatott, hogy a fogyasztók csaknem 50 százaléka támaszkodik egy vagy több influencer ajánlására, annak eldöntésében, hogy mely termékeket vásárolja meg.

2. A fogyasztók 81 százaléka blogokhoz fordul tanácsért (sok influencer egyben blogger is).

3. A fogyasztók 74 százaléka a közösségi média bejegyzései alapján dönti el, hogy mit vásárol.

4. Az emberek 60 százaléka keres fel blogokat, vlogokat és a közösségi médiában közzétett bejegyzéseket vásárlás előtt, hogy megismerje mások véleményét az adott termékkel kapcsolatban.

5. A 18 és 34 év közötti fogyasztók 61 százaléka vásárolt már legalább egyszer úgy, hogy döntését befolyásolta egy influencer.

6. A potenciális ügyfelek 71 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a közösségi médiában látottak vagy hallottak alapján.

7. A fogyasztók 60 százaléka gondolkodna el egy influencer által reklámozott termék megvásárlásán, ha azt meglátná egy boltban.

8. 40 százalékuk vásárolt is terméket, miután látta, hogy azt egy influencer használta.

9. A nők 86 százaléka keresi fel a közösségi médiát, hogy véleményt és tanácsot kapjon arról, mit vegyen.

10. A tinédzserek 70 százaléka jobban bízik az influencerekben, mint a „hagyományos” hírességekben.

„Az influencer marketing legnagyobb erőssége, hogy a hirdetői üzenet natív módon éri el a felhasználót, egy számára természetes, barátságos közegben, ahol az általuk kedvelt és követett influencerek ajánlása nagyon erőteljes. Az Y, Z és Alfa generáció hagyományos hirdetések útján már alig érhető el, így a legtöbb márkának érdemes átgondolni ezt a kevésbé zavaró hirdetési formát. Hazai kutatásokból is látjuk, hogy ezek a szponzorált tartalmak nem hatnak zavaróan, arra azonban ügyelni kell, hogy hiteles legyen a tálalás: az adott kampányra leghitelesebb és legalkalmasabb véleményvezéreket kell megtalálni" – mondta Sátori Karolina, a Star Network Influencer Ügynökség account divízió vezetője.

Míg az influencer marketing befolyása egyre nő, addig a hagyományos hirdetések iránti fogyasztói bizalom folyamatosan csökken.

A fogyasztók 94 százaléka hitelesebbnek, 84 százaléka tájékozottabbnak tartja az influencereket egy átlagemberhez képest, továbbá a megkérdezettek 92 százaléka vélte úgy, hogy egy véleményvezér jobban el tudja magyarázni, hogyan működik az adott termék, vagy épp miként is kell azt használni. Tehát az influencerek kompetenciája felülírja a hagyományos reklámokban látottakat, hallottakat.

A fogyasztók mindössze egyharmada bízik meg a hagyományos hirdetésekben, 30 százaléka pedig reklámblokkolókat használ, hogy ne is kelljen „szembesülnie” az ilyen jellegű tartalmakkal. Ezzel szemben az Instagram felhasználók a szponzorált és a nem szponzorált tartalmakhoz közel azonos módon állnak: még ha tudják is, hogy egy influencer bejegyzését egy márka szponzorálja, a bizalmuk és az elköteleződésük nem csökken.

Ezek a statisztikák is jól mutatják, hogy az influencer marketing hatékony módja az ügyfelek megszerzésének, mivel a fogyasztók sokkal jobban bíznak az influencerek ajánlásaiban, mint a hagyományos hirdetésekben.

A cikkben található kutatások adatainak forrása: B2C

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....