- Hirdetés -

Érdemes szakértőkhöz fordulniuk az induló vállalkozásoknak

|

Fokozatosan romlik Magyarországon az újonnan létrejövő vállalkozások túlélési aránya, közel minden harmadik cég az első öt évben elbukik. Ennek sokszor az az oka, hogy bár a fiatal vállalkozójelölteknek még nincs elegendő piaci tapasztalata, kapcsolatrendszere és vevői ismerete, a szakemberek segítsége helyett mégis legtöbben barátaik, ismerőseik véleményét kérik ki az üzleti jellegű kérdésekben. A vállalkozások hosszú távú sikere tehát azon is múlik, hogy felismerjék szakmai korlátaikat, hiányosságaikat, és tapasztalt üzleti tanácsadókhoz forduljanak, mert az innovatív ötlet bár felkelti a vállalkozás iránt az érdeklődést, a szakmai tudás és tervezés adja az alapját az eredményes működésnek – javasolják a K&H szakértői, valamint Balogh Péter, a Cápák között üzleti show-műsor egyik befektetője.

Az Opten 2020-as adatai alapján Magyarországon fokozatosan emelkedik a kezdeti években elbukó vállalkozások aránya: jelenleg 70 százalékuk éri el a cégszempontból kritikus ötéves működési kort. Sok múlik ezért a megfelelő induláson. Balogh Péter, a Cápák között üzleti show-műsor egyik tapasztalt befektetője úgy véli, hogy egy vállalkozó első, kulcsfontosságú feladata megtalálni és megismerni az ügyfelet, hogy kiderüljön, mi az, amire valóban szüksége van. Ez alapján lehet ugyanis reálisan megtervezni, milyen irányba érdemes tovább haladni a termék vagy szolgáltatás fejlesztésével és megvalósításával. A ma már sikeres angyalbefektető emellett a saját korlátok felismerését hangsúlyozza: „Az első három ötlet, amikbe fiatalon vágtam bele, más-más okok miatt, de kudarcba fulladt. Ezeknek a tanulságaiból kiindulva viszont mindig egyre jobban meg tudtam valósítani azt, amit akartam. Meggyőződésem, hogy a fiatal vállalkozók sikerének kulcsa abban is rejlik, hogy mihez kezdenek a kudarccal, az első sikertelenségből felállva ugyanis a második ötletnek már sokkal nagyobb esélye van arra, hogy befusson. Ezt a – hiányosságainkat felismerni, másoktól tanulni és a kudarcból sikert kovácsolni – folyamatot tudják ma már nagymértékben felgyorsítani az induló vállalkozásokat és ifjú tehetségeket segítő mentorok.”

A gyakorlat azonban egyelőre azt mutatja, hogy van még hova fejlődni a szakmai segítség elfogadásában. A műsor harmadik évadjába jelentkező vállalkozók 60 százaléka jelezte ugyanis azt, hogy az ötlete megvalósításakor kikérte barátai véleményét, de alig több mint negyedük (28 százalék) fordult üzleti tanácsadóhoz. Csupán a barátok véleményére alapozni a kezdő vállalkozás jövőjét azonban nem a legjobb stratégia, hiszen ők nem minden esetben tudnak és akarnak objektív meglátásokkal, kritikával szolgálni. Érdemes kikérni a szakemberek véleményét tehát, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb módját a hasznos, építő és elfogulatlan visszajelzéseknek. „Számos ingyenes és jól működő lehetőség van az ügyféligények felmérésére. Ilyenek például az online kérdőívek, a szolgáltatás vagy termék prototípusának tesztelése valós ügyfelek által, valamint ma már mobiltelefonos alkalmazások is rendelkezésre állnak. Tudjuk, hogy kezdő vállalkozóként nem könnyű feladat megtalálni a legoptimálisabb megoldásokat, ezért is hoztuk létre az uzletetide.hu oldalt, ahol számos tartalom segít a vállalkozásindítás kezdő lépéseiben. Mindemellett bátran fordulhatnak szakértőinkhez az ügyféligények felmérésével, az ötlet validálásával és az üzleti terv elkészítésével kapcsolatos kérdéseikkel is a vállalkozók” – árulta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Az üzleti műsorba jelentkezők 60 százaléka gondolja azt, hogy különleges ötlete van, mégis sokan befektetés nélkül távoznak. Ez a való életben sincs másként. „Azt látjuk, hogy azok a fiatal cégek tudnak hosszú távon fennmaradni, amelyek jól átlátható üzleti tervvel rendelkeznek, ami magába foglalja a potenciális vevőkör megismerését és igényeinek folyamatos monitorozását, illetve pénzügyileg átgondolt, jövedelmező tevékenységet készülnek megvalósítani. Az innovatív ötlet kelti fel az érdeklődést a vállalkozás iránt, de a szakmai tudás és tervezés az, ami hosszú távon fenntartja a sikeres működést. Egyik sem élhet tehát a másik nélkül” – foglalta össze a tanulságokat Kökény Roland.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...