- Hirdetés -

Megújuló energiával zöldít a Volkswagen

|

- Hirdetés -

A Volkswagen Csoport jelentős lépést tett 2020-ban a gyártási helyszínek elektromosáram ellátásának megújuló forrásból történő fedezése felé. A megújuló elektromosáram aránya egy éven belül 80 százalékról 95 százalékra emelkedett az Európán belüli gyártási egységeknél. A Kínán kívüli üzemek esetében világszerte hasonlóan jelentős emelkedés volt tapasztalható, esetükben 76 százalékról 91 százalékra emelkedett ez az arány. 2023-ra az európai gyárak 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos árammal üzemelnek majd. 2030-ra ugyanez a cél a Kínán kívül található összes gyártási helyszín esetében.

2020-ban összesen nyolc európai üzemet és két további, Európán kívüli termelési helyszínt állították át megújuló energiaforrásból származó külső áramellátásra. A három legnagyobb gyár ezek közül az Audi Győrben és Neckarsulmban található létesítménye és a Volkswagen márkának a portugál Palmelaban található egysége. A Bugatti, Skoda, SITECH, MAN Truck&Bus és MAN Energy Solutions által működtetett gyárak 2020-ban szintén 100 százalékban megújuló energiára váltottak.

Az említett üzemek hét országban, Németországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Portugáliában, Ausztriában, Mexikóban és az Amerikai Egyesült Államokban működnek. Az idei évben további létesítmények is tisztán megújuló energiára váltanak, többek között a SITECH németországi üzemei és a MAN gyártási egysége Oberhausenben.

Oliver Blume, a konszern igazgatótanácsának a gyártás területéért felelős tagja elmondta: „A Volkswagen Csoport szén-dioxid semleges vállalattá való átalakulása újabb lendületet vett. Ennek megfelelően a teljes szén-dioxid-mentességet célzó stratégia lényeges részét képezi üzemeink megújuló elektromos árammal történő működtetése. Következetesen haladunk terveink végrehajtásával az összes márka és régió együttműködésével és 2020-ban már igen közel kerültünk ahhoz a célhoz, amelyet valójában csak 2023-ra és 2030-ra tűztünk ki magunknak. Ez igen bíztató mérföldkő, azonban nem ülünk a babérjainkon. A gyártás területén megvalósult energiarendszer átalakítás részét képezi egy igen nagyratörő terv, amely a kínai gyártási helyszínek energiaellátásának átállítását célozza. Ezen túlmenően tovább kívánjuk csökkenteni a saját elektromosáram termelésünk során kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.”

2020-ban a konszern teljes, gyártással összefüggő energiafogyasztásának 46 százalékát megújuló elektromos árammal fedezte, amely az előző évhez képest öt százalékpontos növekedésnek felel meg. A Volkswagen Csoport jelenleg is azon dolgozik kínai partnereivel, hogy a kínai üzemek számára saját célszámokat határozzanak meg. A kínai villamosenergia mixen belül a széntüzelésű energia nagy aránya és a nagymértékben szabályozott elektromosáram piac kifejezetten nagy kihívássá teszi ezt a projektet.

A Volkswagen különös figyelmet szentel saját elektromosáram termelésének átállítására is. Például a wolfsburgi üzem területén működő két, széntüzelésű erőművet 2022-re teljesen átállítja földgázra. 2023-tól ez a szén-dioxid kibocsátás 60 százalékos csökkenését eredményezi majd.

A gyártáshoz használt megújuló energiák növekvő részaránya segített abban, hogy a Csoport által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége jelentősen csökkenjen 2020-ban. 2019-hez viszonyítva ez az arány 14 százalékkal 1,1 millió tonna szén-dioxidra esett vissza.

„A klímavédelem a felelősségünk és a szemléletünk alapja. Jól haladunk ezen a területen és egyértelmű tervvel rendelkezünk környezeti hatásunk további csökkentésére.” – foglalta össze Oliver Blume.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....