- Hirdetés -

Erős évet zárt a COOP

|

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért vártnál jobb eredmény mellett a cégcsoport tavaly tovább folytatta boltmegújítási programját is.

Több mint 10 százalékkal növelte forgalmát a COOP Gazdasági Csoport tavaly, amely így 748 milliárd forintos árbevételt ért el 2022-ben. A cégcsoporton belül a Coop üzletlánc tavalyi forgalma mintegy 16 százalékos növekedéssel 470 milliárd forintot tett ki.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke a közgyűlésen elmondta: a tavalyi évben a kereskedelmi piac szereplőinek igen sok kihívással kellett megküzdeniük. A koronavírus-járvány utóhatásai, a februárban kitört háború következményei, az energiaárak és az infláció emelkedése mellett kiemelte a múlt év február 1-jén bevezetett, és azóta hatályban lévő árstop-intézkedések hatását is. „Korábban volt pár békeévünk, most viszont nemcsak a valóságban, hanem a gazdálkodás terén is háborús helyzet alakult ki” – jegyezte meg.

Az elkövetkező időszak kilátásaival kapcsolatban kitért a június 1-jén bevezetendő kötelező akciózásra is. Ezzel összefüggésben a piaci szereplőket érintő további kedvezőtlen hatásokról szólva kiemelte: „óriási kihívások előtt állunk, azt látjuk, hogy a lakosság vásárlóereje egyre jobban csökken, miközben minden költségünk emelkedik”.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cégcsoport tavalyi eredményét értékelve kiemelte: bár a tavalyi év nem volt egy könnyű esztendő semelyik piaci szereplőnek, „a 2022-es eredményünk mégis jobb lett, mint amit vártunk”. A teljes piacon, illetve a cégcsoporton belül is jelentkező koncentrációról szólva elmondta: a jelenség tovább folytatódott, így már a COOP Gazdasági Csoport öt legnagyobb franchise-tagja adta a cégcsoport tavalyi összbevételének 52 százalékát, az 50 legnagyobb franchise-tag pedig a 88 százalékát. Egyben kihangsúlyozta: a kiskereskedelmi piac szereplői közül a COOP üzletlánc van jelen a legtöbb helyen az országban: 1430 településen 2180 üzlettel.

A COOP üzletek technológiai, energetikai fejlesztéséről szólva a vezérigazgató kiemelte: jelenleg több mint 400 napelemmel működő üzlet működik, ám év végére akár a 600-at is elérheti a technológiával felszerelt egységek száma, amely 23 százalékos arányt jelentene a teljes bolthálózatban. Tóth Géza azt is kihangsúlyozta, hogy 9 franchise üzletben már 30 önkiszolgáló kasszánál is fizethetnek a vásárlók. Egyben azt is közölte, hogy a cégcsoport nagykereskedelmi és logisztikai rendszerének tagjainál folyamatosak a technológiai fejlesztések és kapacitásbővítések, utóbbinak köszönhetően vannak olyan régiók, ahol már a zöldség-gyümölcs kiszállítás is a cégcsoport saját raktáraiból történik. A mára több mint egymillió vevőt kiszolgáló Klub törzsvásárlói rendszer 2021 óta elérhető mobilapplikációja esetében is folyamatosak a kényelmi újítások.

A boltmegújítási program kapcsán kihangsúlyozta: a 2000 főnél kisebb településeken működő üzletek modernizációja 461 helyszínen valósul meg 2023 végéig. Az utóbbi időszak további eredményeiről szólva elmondta: a kispostai tevékenység már 75 üzletben érhető el. Június végéig pedig várhatóan az összes tervezett helyszínen, vagyis 91 üzletnél lesz biztosítva. Továbbá azt is közölte, hogy a Coop-üzletek mellett év végére már 400 csomagátvevőhely üzemel, ahol a vásárlók átvehetik nem élelmiszer jellegű netes rendeléseiket, valamint egyre több bolt csatlakozik meglévő házhozszállító rendszerekhez, amivel a vásárlók egyre több településen vásárolhatnak be online. A kereskedelmi szereplők között 2017-ben elsőként bevezetett használtétolaj-visszagyűjtésben pedig az üzletlánc több mint 500 boltja vesz részt.

Tóth Géza kiemelte azt is, hogy a Coop franchise versenyképességének növelése jegyében 2022-ben megkezdte működését egy minőségi vásárlási élményt biztosító üzletkategória. A Szuper Plusz célja, hogy az eltérő vásárlói szegmensek egyidejű kielégítésével, komplex szolgáltatási mix kialakításával teremtsen új értéket a hazai kiskereskedelemben. „A vásárlóink számára ez szélesebb termékválasztékot, valamint meghatározó egészségtudatos, minőségi, illetve folyamatosan megújuló akciós termékköröket jelent. A minimum 350 négyzetméter alapterületű üzlettípus kialakításánál fontos szerep jut a környezettudatossági szempontoknak és a legmodernebb technológiai megoldásoknak. Jelenleg országszerte majd félszáz Szuper Plusz üzlet működik, jellemzően nagyvárosokban, de év végéig további üzletek nyitása várható” – mondta a vezérigazgató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...