- Hirdetés -

Erős évet zárt a COOP

|

- Hirdetés -

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért vártnál jobb eredmény mellett a cégcsoport tavaly tovább folytatta boltmegújítási programját is.

Több mint 10 százalékkal növelte forgalmát a COOP Gazdasági Csoport tavaly, amely így 748 milliárd forintos árbevételt ért el 2022-ben. A cégcsoporton belül a Coop üzletlánc tavalyi forgalma mintegy 16 százalékos növekedéssel 470 milliárd forintot tett ki.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke a közgyűlésen elmondta: a tavalyi évben a kereskedelmi piac szereplőinek igen sok kihívással kellett megküzdeniük. A koronavírus-járvány utóhatásai, a februárban kitört háború következményei, az energiaárak és az infláció emelkedése mellett kiemelte a múlt év február 1-jén bevezetett, és azóta hatályban lévő árstop-intézkedések hatását is. „Korábban volt pár békeévünk, most viszont nemcsak a valóságban, hanem a gazdálkodás terén is háborús helyzet alakult ki” – jegyezte meg.

Az elkövetkező időszak kilátásaival kapcsolatban kitért a június 1-jén bevezetendő kötelező akciózásra is. Ezzel összefüggésben a piaci szereplőket érintő további kedvezőtlen hatásokról szólva kiemelte: „óriási kihívások előtt állunk, azt látjuk, hogy a lakosság vásárlóereje egyre jobban csökken, miközben minden költségünk emelkedik”.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cégcsoport tavalyi eredményét értékelve kiemelte: bár a tavalyi év nem volt egy könnyű esztendő semelyik piaci szereplőnek, „a 2022-es eredményünk mégis jobb lett, mint amit vártunk”. A teljes piacon, illetve a cégcsoporton belül is jelentkező koncentrációról szólva elmondta: a jelenség tovább folytatódott, így már a COOP Gazdasági Csoport öt legnagyobb franchise-tagja adta a cégcsoport tavalyi összbevételének 52 százalékát, az 50 legnagyobb franchise-tag pedig a 88 százalékát. Egyben kihangsúlyozta: a kiskereskedelmi piac szereplői közül a COOP üzletlánc van jelen a legtöbb helyen az országban: 1430 településen 2180 üzlettel.

A COOP üzletek technológiai, energetikai fejlesztéséről szólva a vezérigazgató kiemelte: jelenleg több mint 400 napelemmel működő üzlet működik, ám év végére akár a 600-at is elérheti a technológiával felszerelt egységek száma, amely 23 százalékos arányt jelentene a teljes bolthálózatban. Tóth Géza azt is kihangsúlyozta, hogy 9 franchise üzletben már 30 önkiszolgáló kasszánál is fizethetnek a vásárlók. Egyben azt is közölte, hogy a cégcsoport nagykereskedelmi és logisztikai rendszerének tagjainál folyamatosak a technológiai fejlesztések és kapacitásbővítések, utóbbinak köszönhetően vannak olyan régiók, ahol már a zöldség-gyümölcs kiszállítás is a cégcsoport saját raktáraiból történik. A mára több mint egymillió vevőt kiszolgáló Klub törzsvásárlói rendszer 2021 óta elérhető mobilapplikációja esetében is folyamatosak a kényelmi újítások.

A boltmegújítási program kapcsán kihangsúlyozta: a 2000 főnél kisebb településeken működő üzletek modernizációja 461 helyszínen valósul meg 2023 végéig. Az utóbbi időszak további eredményeiről szólva elmondta: a kispostai tevékenység már 75 üzletben érhető el. Június végéig pedig várhatóan az összes tervezett helyszínen, vagyis 91 üzletnél lesz biztosítva. Továbbá azt is közölte, hogy a Coop-üzletek mellett év végére már 400 csomagátvevőhely üzemel, ahol a vásárlók átvehetik nem élelmiszer jellegű netes rendeléseiket, valamint egyre több bolt csatlakozik meglévő házhozszállító rendszerekhez, amivel a vásárlók egyre több településen vásárolhatnak be online. A kereskedelmi szereplők között 2017-ben elsőként bevezetett használtétolaj-visszagyűjtésben pedig az üzletlánc több mint 500 boltja vesz részt.

Tóth Géza kiemelte azt is, hogy a Coop franchise versenyképességének növelése jegyében 2022-ben megkezdte működését egy minőségi vásárlási élményt biztosító üzletkategória. A Szuper Plusz célja, hogy az eltérő vásárlói szegmensek egyidejű kielégítésével, komplex szolgáltatási mix kialakításával teremtsen új értéket a hazai kiskereskedelemben. „A vásárlóink számára ez szélesebb termékválasztékot, valamint meghatározó egészségtudatos, minőségi, illetve folyamatosan megújuló akciós termékköröket jelent. A minimum 350 négyzetméter alapterületű üzlettípus kialakításánál fontos szerep jut a környezettudatossági szempontoknak és a legmodernebb technológiai megoldásoknak. Jelenleg országszerte majd félszáz Szuper Plusz üzlet működik, jellemzően nagyvárosokban, de év végéig további üzletek nyitása várható” – mondta a vezérigazgató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Még gazdagabbak lettek a gazdagok

Évtizedünk végére csak Magyarországon akár 10 dollármilliárdos is lehet majd a Blochamps Capital friss kutatásának prognózisa szerint. A gazdagoknál felgyorsult vagyonkoncentráció miatt idén több privátbanki szolgáltató is jelentős mértékben megemeli elitklubjába a belépési limitet.Az...

Mesterséges intelligenciával felturbózva jönnek a Samsung csúcstévéi

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony,...

Kreatív ügynökséggel erősít a Special Effects

Az ország egyik legnagyobb rendezvényszolgáltatója az Universum 8 akvizíciójával folytatja stratégiai növekedését.A Special Effects saját tervezői csapattal és kiváló iparági szakemberekkel több mint 40 éve vállalja boutique események, konferenciák, egyedi kiállítások és nagyszabású rendezvények...

Az Eisberg a MindMinerst választotta

Az idei évtől a MindMiners Collective látja el Magyarország meghatározó élelmiszeripari cége, az Eisberg kommunikációs és PR ügynökségi teendőit. A három éve alakult, a kommunikációra stratégiai területként tekintő, régiós piacon is aktív tanácsadó csapat...

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...