- Hirdetés -

Erős évet zárt a GreenGo

|

- Hirdetés -

500 autóra növekedett flotta, 100 négyzetkilométerre bővült szolgáltatási terület, megduplázódott bérlési idő és dupla annyi megtett kilométer – így lehet összefoglalni a hazai közösségi közlekedés meghonosítójaként ismert, teljesen elektromos flottát üzemeltető carsharing szolgáltató tavalyi évét.  

 

A tavalyi év adatai azt mutatják, hogy 2022-ben egyre többen gondolták újra a saját autó használatát, racionalizálták a közlekedéssel kapcsolatos költségeiket – és persze ennek fényében váltottak közösségi autózásra. Megmutatjuk azt a tíz területet, ahol a legnagyobb eredményeket érte el a vállalat a korábbi évek teljesítményeihez képest.

Több mint 50%-kal növekedett gépjárműpark

A tavalyi év leglátványosabb növekedését talán a flotta bővülése jelentette, aminek eredményeképpen ma már 500 darab, teljesen elektromos autó foglalható a szolgáltató applikációján keresztül. Az autópark elsősorban Volkswagen e-Up és Skoda Citigo e iV modellekből áll, de nagyméretű, csomagszállításra alkalmas GreenGo Cargok (Renault Kangoo Z.E.) is elérhetőek.

100 négyzetkilométer szolgáltatási zóna

Újabb utcákkal, terekkel és városrészekkel bővült a szolgáltatási terület a fővárosban – így immár 100 négyzetkilométeren lehet indítani, illetve lezárni a bérléseket.

Kétszer annyi megtett kilométer, mint 2021-ben 

Egyetlen év alatt megduplázódott a greengósok által megtett kilométerek száma!  Ebből a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 km volt, ami nagyjából annyi, mintha valaki a Budapest-Miskolc-Debrecen-Szeged-Pécs-Budapest túrát tette volna meg.

Őrületes mennyiségű szén-dioxid megtakarítás

A GreenGonál a felhasználók – a kizárólag elektromos flotta használatával – 2022-ben több mint 1300 tonna (amit, ha el kellene képzelnünk, 7 darab 10 emeletes épület nagyságú kék bálna súlyával egyenlő) extra szén-dioxid kibocsátásától mentesítették Budapest levegőjét.

70 százalékkal megnövekedett bérlésszám

A tavalyi évben, egy év alatt közel 70%-kal nőtt a bérlések száma, aminek egyik oka, hogy a kedvezőtlen gazdasági körülmények eredményeképpen látványosan megnövekedett azok száma, akik racionalizálták a közlekedéssel kapcsolatos kiadásaikat és letették a hétköznapokban a saját autójukat.

Rakéta módba kapcsolt a B2B üzletág

2021-ről 2022-re a B2B üzletág megduplázódott, ami leginkább arra vezethető vissza, hogy egyre több vállalkozás optimalizálta a költségeit, valamint gondolta újra, mivel és hogyan támogathatná munkavállalóit. Így az alapbéren felüli juttatások mellett népszerűvé vált a közösségi autómegosztás is – ami a hatályos adójogszabályok értelmében azt jelentette, hogy „1x-es” szorzóval, azaz adó- és járulékmentesen biztosítható a greengózás a munkavállalók részére.

Kedvezményes GreenGok bevezetése

A tavalyi év nagy slágere a kedvezményesen igénybe vehető GreenGok bevezetése volt, amellyel a vállalat azokat a felhasználóit jutalmazza, akik segítséget nyújtanak, hogy az autóflotta kevésbé forgalmas területeken, hosszabb ideig várakozó autói is visszakerülhessenek a gyorsabb „kölcsönzési körforgásba” és így még többek számára váljanak elérhetővé az elektromos autózás nyújtotta előnyök.

70 darab kedvezményes zóna 

A greengósok elsősorban bevásárlásra, kirándulásra és Budapest közeli fürdőhelyek felkeresésére szeretik használni a szolgáltató gépjárműveit. A felkeresett desztinációk népszerűségi versenyében Budaörs (IKEA, Mömax, Auchan, Decathlon) áll az első helyen, a másodikon a soroksári IKEA-Auchan, a harmadikon pedig a Normafa végzett. A 70 kedvezményes parkolási zóna előnye, hogy ezeken a helyeken más parkolási lehetőségekhez képes jóval kedvezőbb tarifa mellett lehet parkolni.

25 év alattiak kedvezménye

A GreenGo egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fiatalabb korosztály körében – amit csak tovább növelt a tavaly bevezetett 25 év alattiak számára biztosított kedvezmény, vagyis, hogy előfizetési díj nélkül vezethetnek és parkolhatnak kedvezményes percdíjjal.

Egyre több kényelmi funkció - gépkocsikba szerelt mobiltelefon-tartó

Ügyféligényekre reagálva olyan új kényelmi funkció is bevezetésre került, mint a gépkocsikba szerelt mobiltelefon-tartó – ami mindamellett, hogy biztonságosabb utazást tesz lehetővé, hatalmas népszerűségnek örvend a greengózók körében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....