- Hirdetés -

Erős évet zárt a REGIO Játék

|

- Hirdetés -

2022-ben elérte a 20 milliárd forint nettó árbevételt a REGIO Játékkereskedelmi Kft., az átlagos kosárérték mellett növekedett az eladott játékok darabszáma is, közben az áruházai fejlesztésével sem állt le. Továbbra is a karácsonyi szezonban tetőzik játékpiac, a társasjátékok megőrizték első helyüket, az építőkockákat azonban tavaly megelőzték a kreatív és fejlesztő játékok a képzeletbeli dobogón. Az idei játéktrendeket a fenntarthatóság, a sokszínűség és a digitalizáció fogja meghatározni.

A vállalat becslése szerint a teljes magyar játékpiac forgalma elérte tavaly a 100 milliárd forintot, melyből a REGIO Játékkereskedelmi Kft. 20 milliárd forintot értékesített. A teljes 2022-es évet tekintve az online kosárérték 8,3 százalékos növekedéssel 13.000 forintra emelkedett, míg az áruházi kosárérték 13,8 százalékkal volt magasabb - átlagosan 9.000 Ft - a megelőző évhez képest. A játékpiac forgalmának tetőpontja a karácsonyt megelőző 1 hónap, az ünnepi szezonban az átlagos kosárértékek online 15.500 forintra, áruházban 11.900 forintra nőttek. „Az év legforgalmasabb napjai is ebben az időszakban voltak, webáruházunkba a november 18-ai Black Friday vonzotta a legtöbb embert, áruházainkban pedig december 22-én vásároltak a legtöbben. A teljes évet tekintve idén 5-8%-os forgalom-növekedéssel számolunk” - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Fenntarthatóság, sokszínűség és digitalizáció a 2023-as játéktrendekben

2022-ben összesen 7,3 millió játékot értékesített a REGIO JÁTÉK, melyből az évek óta töretlen népszerűségnek örvendő társasjátékok voltak a legkelendőbbek, a dobogó másik két fokára pedig a kreatív, fejlesztő készletek és LEGO építőkockák értek fel. „Rendszeresen végzett felméréseink is alátámasztják, hogy a magyarok sok időt töltenek társasozással, valamint évről évre egyre több figyelmet fordítanak arra a szülők, hogy olyan játékkal játsszon gyermekük, ami fejleszti a logikát, a kreativitást és a különböző készségeket” - avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid. „Az idei játéktrendekben nagy szerepet kap a fenntarthatóság mind anyaghasználatban, mind a játékok témájában, érkeznek az elektromos traktorok és napelemmel működő farmok. A másik fő törekvés a sztereotípiák ledöntése, a sokszínűség hangsúlyozása és a különbözőségek elfogadása, gondolunk itt például egy kerekesszékes LEGO-figurára, többféle bőrszínben elérhető Barbie-babákra vagy a foglalkozások nemtelenítésére. Továbbá a digitalizáció térnyerése miatt egyre több a programozásra tanító és programozható játék.”

Megújulás és fejlesztések a növekedés fenntartásáért

Ugyan a játékkereskedőnek is számos gazdasági kihívással kellett szembenéznie az előző évben, elég csak a drasztikus és kiszámíthatatlan árfolyam-emelkedésre, a dráguló tengeri és szárazföldi fuvardíjakra vagy a meghosszabbodott szállítási időre gondolni, a nyitott, folyamatos megújulásra és tanulásra törekvő szemléletével a vállalatnak sikerült megőriznie piacvezető szerepét. Áruházaiban, melyeket folyamatosan korszerűsít és bővít, rendre megújuló árukészlettel várja vásárlóit.

2022 őszén befejeződött a vállalat 2 éve induló szegedi projektje, melynek keretében a város egyik ikonikus, helyi védettség alatt álló 136 éves épületét, a Tisza-parti Sóházat újította fel, ahol 2014 óta üzemel játékboltja. Az újjáépítés alatt a műemléki jelleg megtartása mellett a fenntarthatóságra is figyeltek, például a napelemrendszer és a geotermikus energia használatával az épületnek gyakorlatilag nincs károsanyag-kibocsátása.

A fejlesztések 2023-ban is folytatódnak: az áruházak arculati, energetikai és világítástechnikai megújítása mellett fontos irány az épületei energiahatékonyságának növelésére irányuló beruházások elindítása. Az online forgalom folyamatos növekedése miatt cél az interneten elérhető termékkínálat bővítése, továbbá a már folyamatban lévő raktárautomatizálási projekt befejezése.

Új irányok a HR tevékenységben

A növekedési tervekkel összhangban a vállalat új HR stratégiát is kidolgozott, mely magában foglalja például a piaci viszonyokhoz jobban illő javadalmazási csomagot, a munkaerőpiachoz és a munkavállalók igényeihez jobban illeszkedő munkarendek bevezetését, amibe az atipikus foglalkoztatást is sikerült integrálni. Vezetői képzési programot, kommunikációs készségeket, proaktivitást és hatékony stresszkezelési módszereket fejlesztő szakmai programokat indított, melyek mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2022-ben felére csökkent a fluktuáció, ráadásul forgalmi adatokkal bizonyítható, hogy a munkavállalók magasabb szakmai színvonalon tudják végezni munkájukat.

TOP 5 játékkategória online

Társasjáték

Kreatív játék

LEGO

Autó, jármű

Bébijáték

TOP 5 játékkategória az áruházakban

Társasjáték

LEGO

Autó, jármű

Kreatív játék

Plüssjáték

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....