2019-ben a Volkswagen márka világméretekben 6.278.300 járművet szállított ki, így 0,5 százalékkal meghaladta az előző év adatait. A márka az általánosan visszaeső piacokon jelentősen növelte részesedését. A kiszállított mennyiség növelését sikerült elérni Európában, Dél-Amerikában, Ázsia-Csendes-Óceániában és az Egyesült Államokban. Az elektromos Volkswagenekből több mint 80.000 darabot szállítottak ki, ami körülbelül 60 százalékos piaci növekedésnek felelt meg.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: „Az ID.3-mal (1) és a Golf 8-cal sikeresen mutattunk be komoly újdonságnak számító termékeket, és következetesen koncentráltunk a bevételek növelésére. A digitális átalakulás ütemterve, amelyben megállapodtunk a munkavállalók képviselőivel és amelyet most végre kell hajtani, szintén kulcsfontosságú hozzájárulást jelent majd a hatékonyság javításához, és a jövőben célok megvalósításához. Fegyelmezetten folytatjuk a munkát a költségek csökkentése érdekében, azért, hogy meg tudjuk valósítani a szükséges, a jövőbe mutató beruházásokat. A fantasztikus csapatteljesítménynek köszönhetően a nehéz piaci környezet ellenére meghaladtuk a 2018-as év magas kiszállítási szintjét. “
Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatóságának értékesítésért felelős tagja elmondta, hogy „2019-ben piaci részesedésünk jelentős növelésével megerősítettük globális piaci pozíciónkat. Ez egyértelmű jele annak, hogy márkánk erős, termékeink és szolgáltatásaink pedig versenyképesek, és értékesítési szervezetünk is jól teljesít. Szeretnék köszönetet mondani ügyfeleinknek, valamint márkakereskedő partnereinknek és csapatuknak a bizalmukért, lojalitásukért és szenvedélyes elkötelezettségükért. ”
A Volkswagen márka a most véget ért esztendő folyamán jelentősen előrehaladt az elektromos program terén. Az előző évhez képest a kiszállított elektromos járművek száma mintegy 60 százalékkal nőtt, és elérte a 80.000 darabot. Az ügyfelek több mint fele teljesen elektromos járművet választott, a többiek pedig plug-in hibridek mellet döntöttek. A legnépszerűbb modell ismét az e-Golf (2) volt, több mint 35.000 darabos kiszállítással.
A kiszállítások 2019-ben a régiók és piacok szerint a következőképpen alakultak:
Európában a Volkswagen 1.763.800 járművet szállított ki, ami 0,9 százalékos növekedést jelentett. Nyugat-Európában 1.466.200 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 1,8 százalékos növekedést hozott. Az 5,3 százalékos növekedés még hangsúlyosabbá tette a német piacot, ahol 569.900 ügyfél vehette át az új gépkocsiját. Közép- és Kelet-Európában a kiszállítások 4 százalékkal 267.600 darabra csökkentek.
Észak-Amerikában az összes kiszállítások mértéke 1,6 százalékkal 564.900 gépkocsira csökkent. Ugyanakkor a különböző piacokon a folyamatok is eltérőek voltak. Az Egyesült Államokban a márka a visszaeső ottani piacon 2,6 százalékkal növelte kiszállításait, (363.400 darab), és így növelni tudta piaci részesedését. Mexikóban a márka stratégiájának elmozdulása a nagyobb jövedelem-orientáció felé eredményesnek bizonyult. Az alacsonyabb jövedelmezőségű piaci szegmensekben a kínálat csökkent, és a visszaeső teljes piacon a kiszállítások 10,3 százalékkal estek vissza (132.400 darab).
Dél-Amerikában, ahol a teljes piac csökkent, a márka 3,7 százalékkal, 491.500 gépkocsira növelte kiszállításait, és ezáltal a márka jelentősen növelte piaci részesedését is. Ez a pozitív fejlemény Brazíliának köszönhető, ahol 391.800 ügyfél vehette át új Volkswagenét, ami 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg. A márkát Argentínában is érintette a teljes piac komoly visszaesése, az általánosan is kihívást jelentő gazdasági helyzetben. Az országban a kiszállítások 40,6%-kal, 55.900 gépkocsira csökkentek.
Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Volkswagen márka 0,8 százalékkal, 3.312.500 gépkocsira növelte kiszállításait. A legnagyobb piacnak számító Kínában a kiszállítások 1,7 százalékkal, 3.163.200 járműre növekedtek, annak ellenére, hogy az ottani teljes piac csökkent. A Volkswagen Kínában így továbbra is a legnépszerűbb márka, és jelentősen bővítette piaci részesedését. Ebben a pozitív fejleményben kulcsfontosságú hajtóerőnek bizonyult a további piaci szegmensek lefedését célzó termék offenzíva, amelyet az ügyfelek nagyon jól fogadtak. Szeptemberi bevezetése óta az új JETTA al-márka 43.000 gépkocsit adott át az ügyfeleknek, és ezzel az elmúlt években Kínában ez lett a legsikeresebb új márka. Ezzel egy időben a Volkswagen folytatta elektromos autó offenzíváját, és hét elektromos modellt kínál Kínában.