- Hirdetés -

Erős évet zárt a Volkswagen

|

2019-ben a Volkswagen márka világméretekben 6.278.300 járművet szállított ki, így 0,5 százalékkal meghaladta az előző év adatait. A márka az általánosan visszaeső piacokon jelentősen növelte részesedését. A kiszállított mennyiség növelését sikerült elérni Európában, Dél-Amerikában, Ázsia-Csendes-Óceániában és az Egyesült Államokban. Az elektromos Volkswagenekből több mint 80.000 darabot szállítottak ki, ami körülbelül 60 százalékos piaci növekedésnek felelt meg.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: „Az ID.3-mal (1) és a Golf 8-cal sikeresen mutattunk be komoly újdonságnak számító termékeket, és következetesen koncentráltunk a bevételek növelésére. A digitális átalakulás ütemterve, amelyben megállapodtunk a munkavállalók képviselőivel és amelyet most végre kell hajtani, szintén kulcsfontosságú hozzájárulást jelent majd a hatékonyság javításához, és a jövőben célok megvalósításához. Fegyelmezetten folytatjuk a munkát a költségek csökkentése érdekében, azért, hogy meg tudjuk valósítani a szükséges, a jövőbe mutató beruházásokat. A fantasztikus csapatteljesítménynek köszönhetően a nehéz piaci környezet ellenére meghaladtuk a 2018-as év magas kiszállítási szintjét. “

Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatóságának értékesítésért felelős tagja elmondta, hogy „2019-ben piaci részesedésünk jelentős növelésével megerősítettük globális piaci pozíciónkat. Ez egyértelmű jele annak, hogy márkánk erős, termékeink és szolgáltatásaink pedig versenyképesek, és értékesítési szervezetünk is jól teljesít. Szeretnék köszönetet mondani ügyfeleinknek, valamint márkakereskedő partnereinknek és csapatuknak a bizalmukért, lojalitásukért és szenvedélyes elkötelezettségükért. ”

A Volkswagen márka a most véget ért esztendő folyamán jelentősen előrehaladt az elektromos program terén. Az előző évhez képest a kiszállított elektromos járművek száma mintegy 60 százalékkal nőtt, és elérte a 80.000 darabot. Az ügyfelek több mint fele teljesen elektromos járművet választott, a többiek pedig plug-in hibridek mellet döntöttek. A legnépszerűbb modell ismét az e-Golf (2) volt, több mint 35.000 darabos kiszállítással.

A kiszállítások 2019-ben a régiók és piacok szerint a következőképpen alakultak:

Európában a Volkswagen 1.763.800 járművet szállított ki, ami 0,9 százalékos növekedést jelentett. Nyugat-Európában 1.466.200 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 1,8 százalékos növekedést hozott. Az 5,3 százalékos növekedés még hangsúlyosabbá tette a német piacot, ahol 569.900 ügyfél vehette át az új gépkocsiját. Közép- és Kelet-Európában a kiszállítások 4 százalékkal 267.600 darabra csökkentek.

Észak-Amerikában az összes kiszállítások mértéke 1,6 százalékkal 564.900 gépkocsira csökkent. Ugyanakkor a különböző piacokon a folyamatok is eltérőek voltak. Az Egyesült Államokban a márka a visszaeső ottani piacon 2,6 százalékkal növelte kiszállításait, (363.400 darab), és így növelni tudta piaci részesedését. Mexikóban a márka stratégiájának elmozdulása a nagyobb jövedelem-orientáció felé eredményesnek bizonyult. Az alacsonyabb jövedelmezőségű piaci szegmensekben a kínálat csökkent, és a visszaeső teljes piacon a kiszállítások 10,3 százalékkal estek vissza (132.400 darab).

Dél-Amerikában, ahol a teljes piac csökkent, a márka 3,7 százalékkal, 491.500 gépkocsira növelte kiszállításait, és ezáltal a márka jelentősen növelte piaci részesedését is. Ez a pozitív fejlemény Brazíliának köszönhető, ahol 391.800 ügyfél vehette át új Volkswagenét, ami 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg. A márkát Argentínában is érintette a teljes piac komoly visszaesése, az általánosan is kihívást jelentő gazdasági helyzetben. Az országban a kiszállítások 40,6%-kal, 55.900 gépkocsira csökkentek.

Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Volkswagen márka 0,8 százalékkal, 3.312.500 gépkocsira növelte kiszállításait. A legnagyobb piacnak számító Kínában a kiszállítások 1,7 százalékkal, 3.163.200 járműre növekedtek, annak ellenére, hogy az ottani teljes piac csökkent. A Volkswagen Kínában így továbbra is a legnépszerűbb márka, és jelentősen bővítette piaci részesedését. Ebben a pozitív fejleményben kulcsfontosságú hajtóerőnek bizonyult a további piaci szegmensek lefedését célzó termék offenzíva, amelyet az ügyfelek nagyon jól fogadtak. Szeptemberi bevezetése óta az új JETTA al-márka 43.000 gépkocsit adott át az ügyfeleknek, és ezzel az elmúlt években Kínában ez lett a legsikeresebb új márka. Ezzel egy időben a Volkswagen folytatta elektromos autó offenzíváját, és hét elektromos modellt kínál Kínában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...