- Hirdetés -

Erős évre számítanak a turizmusban

|

- Hirdetés -

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak.

Húsvétra a tavalyinál 17 százalékkal magasabb az előfoglalási szint, a május elsejei és a pünkösdi időpontokat is foglalják már, sőt a nyári előfoglalások is 40 százalékkal nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest – derül ki a Szallas.hu adataiból. Egyes népszerű szállások már most telt házasak az ünnepi időszakra, de bőven vannak még szabad helyek. A Szallas.hu tapasztalatai szerint a korai szállásfoglalókat jellemzően az alacsonyabb ár vonzza, így ilyenkor a nem hoteltípusú szállásokat viszik jobban. A hosszú hétvégéhez közeledve viszont fokozódik a szállodák iránti, különösen a saját wellnessrészleggel ellátottakra irányuló kereslet.

Hasonlóan látja a helyzetet Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója. Januárban 1,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon az utazók, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Februárban a foglalások száma elérte a 2 millió vendégéjszakát, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly februárit. A tavalyi első negyedév 5,9 millió vendégéjszakája után az előrejelzések 6,3 millióval számolnak az idén. A szakember szerint két fontos nyári esemény is nagy hatással lesz az idegenforgalomra. A Veszprém-Balaton 2023 – Európa Kulturális Fővárosa köré szerveződő rendezvénysorozat és az augusztusi atlétikai világbajnokság. A vb-re már most 189 ezer éjszakára kötöttek le foglalást az érdeklődők.

„A külföldi tengerparti nyaralásokra vonatkozó előfoglalási időszak egy újabb szakasza február végével zárult. A foglalások száma közel azonos a 2019 első két hónapjában tapasztaltakkal” – mondta el Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője. A húsvéti időszakra több hazai utazási iroda hirdet és indít európai nagyvárosokba autóbuszos vagy repülőgépes utazással induló csoportos városlátogatásokat, valamint környező és távolabbi országokba – akár a Közel- és Távol-Keletre vagy az amerikai kontinensre – szervezett kulturális körutazásokat. Egyéni és csoportos utazással egyaránt elérhetők egzotikus üdülések is (például Dubajba). A MUISZ adatai alapján komoly kereslet és jelentős foglalásmennyiség jellemző a húsvéti időszakra szervezett külföldi utazásokkal kapcsolatban.

„A hazai utazási irodák által szervezett külföldi tengerparti nyaralások iránti érdeklődést és a foglalások számát figyelembe véve az év első három hónapjának számai nagyon jól alakulnak. A pandémia után tapasztalt jelentős utazási kedv töretlen. Mindez komoly bizakodásra ad okot a nyári szezont illetően is” – mutatott rá Bakó Balázs.

A legnépszerűbb úti cél továbbra is Görögország, Törökország, Horvátország, Egyiptom, Olaszország, Spanyolország és Ciprus. Ismét egyre többen keresnek és foglalnak egyéni és csoportos tengeri hajóutakat. „A pandémia idejének kedvezőtlen tapasztalatai nyomán nőtt azok aránya, akik utazási irodához fordulnak. A szaktudás, a biztonság, a sürgősségi asszisztencia mind erősíti ezt. A téli időszakban főként az egzotikus utazások és a síutak, tavasszal, valamint ősszel a kulturális körutazások és az európai egyéni vagy csoportos városlátogatások, nyáron pedig a tengerparti nyaralások iránt a legnagyobb az igény” – hangsúlyozta Bakó Balázs.

Hazai pihenés

Jelentősen nőtt a kereslet az idén a Danubius Hotels budapesti szállodái iránti a tavalyi év hasonló, ám még „Covid-terhes” időszakához képest. Az árak tekintetében volt egy nagyjából 25-30 százalékos, euróban mért átlagáremelés, amely némileg ellensúlyozza a költségek hihetetlen mértékű növekedését. A tartózkodási időben nem volt jelentősebb változás, a vendégeik átlagosan két és fél napot töltenek a fővárosban.

„Tavaly év végén kiemelt, a 2020 előtti időket jellemző érdeklődés volt megfigyelhető Budapest iránt. Bízunk benne, hogy ez a tendencia folytatódik tavasszal és a nyári időszakban is. A főváros továbbra is a nemzetközi turizmusra épül, az utóbbi években azonban megfigyelhető volt a belföldi vendégek kismértékű növekedése. Az idén 150 éves Budapest attrakciói, a nemzetközi sport- és kulturális események reményeink szerint kellő vonzerőt jelentenek majd a hazai és nemzetközi utazóknak” – mondta el Fabriczki Petra, a Danubius Hotels kommunikációs igazgatója.

A szakember úgy látja, hogy az üzleti és konferenciaturizmus területén még nem állt helyre a piac, bár optimisták, és fejlődésre számítanak ezeken a területeken is. Február végén, a tervezett határidő előtt újranyitották az ország legnagyobb szállodáját, a Danubius Hotel Hungariát, így már teljes kapacitással várják a látogatókat.

„A tavaszi szünetre hagyományosan kiemelt az érdeklődés a családbarát vidéki szállodáinkban. Az all inclusive szolgáltatást nyújtó Danubius Hotel Bükben telt házra számítunk, ezért érdemes időben foglalni, és az extra adóterhek elkerülése érdekében a SZÉP-kártyán lévő összegeket május vége előtt felhasználni. A vidéki szállodáinkban közel telt házzal számolunk a nyár folyamán is, elsősorban a Balatonon. A legtöbb vendégünk belföldi, de érkeznek hozzánk Szlovákiából, Csehországból és Ausztriából is. Tavaly a német turisták elmaradtak, de az idén ismét számítunk rájuk is” – emelte ki.

Április második felében kinyitnak a Danubius Hotels balatonfüredi, csak a szezonban nyitva tartó szállodái, az all inclusive Danubius Hotel Marina és a Danubius Hotel Annabella. Mindkét szálloda nagyon kedvelt a hazai, kiemelten a családos vendégek körében. „Az idén a turizmus erősödésére számítunk mind a szabadidős, mind az üzleti és a konferenciaturizmus tekintetében elsősorban a fővárosban, ahol bőven van még lehetőség fejlődni a korábbi népszerűség eléréséhez” – mutatott rá Fabriczki Petra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új helyszínen, változatos programokkal rendezik meg a Nemzeti Vágta hétvégi döntőjét

Változatos programokkal várja az érdeklődőket szombaton és vasárnap a Nemzeti Vágta döntője, amelyet a lóversenysorozat történetében először Budapesten kívül, Szilvásváradon rendeznek meg. A kétnapos eseményt a Szilvásváradi Lipicai Lovasközpontban tartják, amely Közép-Európa egyik legmodernebb...
Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....