- Hirdetés -

Erős évre számítanak a turizmusban

|

- Hirdetés -

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak.

Húsvétra a tavalyinál 17 százalékkal magasabb az előfoglalási szint, a május elsejei és a pünkösdi időpontokat is foglalják már, sőt a nyári előfoglalások is 40 százalékkal nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest – derül ki a Szallas.hu adataiból. Egyes népszerű szállások már most telt házasak az ünnepi időszakra, de bőven vannak még szabad helyek. A Szallas.hu tapasztalatai szerint a korai szállásfoglalókat jellemzően az alacsonyabb ár vonzza, így ilyenkor a nem hoteltípusú szállásokat viszik jobban. A hosszú hétvégéhez közeledve viszont fokozódik a szállodák iránti, különösen a saját wellnessrészleggel ellátottakra irányuló kereslet.

Hasonlóan látja a helyzetet Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója. Januárban 1,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon az utazók, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Februárban a foglalások száma elérte a 2 millió vendégéjszakát, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly februárit. A tavalyi első negyedév 5,9 millió vendégéjszakája után az előrejelzések 6,3 millióval számolnak az idén. A szakember szerint két fontos nyári esemény is nagy hatással lesz az idegenforgalomra. A Veszprém-Balaton 2023 – Európa Kulturális Fővárosa köré szerveződő rendezvénysorozat és az augusztusi atlétikai világbajnokság. A vb-re már most 189 ezer éjszakára kötöttek le foglalást az érdeklődők.

„A külföldi tengerparti nyaralásokra vonatkozó előfoglalási időszak egy újabb szakasza február végével zárult. A foglalások száma közel azonos a 2019 első két hónapjában tapasztaltakkal” – mondta el Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője. A húsvéti időszakra több hazai utazási iroda hirdet és indít európai nagyvárosokba autóbuszos vagy repülőgépes utazással induló csoportos városlátogatásokat, valamint környező és távolabbi országokba – akár a Közel- és Távol-Keletre vagy az amerikai kontinensre – szervezett kulturális körutazásokat. Egyéni és csoportos utazással egyaránt elérhetők egzotikus üdülések is (például Dubajba). A MUISZ adatai alapján komoly kereslet és jelentős foglalásmennyiség jellemző a húsvéti időszakra szervezett külföldi utazásokkal kapcsolatban.

„A hazai utazási irodák által szervezett külföldi tengerparti nyaralások iránti érdeklődést és a foglalások számát figyelembe véve az év első három hónapjának számai nagyon jól alakulnak. A pandémia után tapasztalt jelentős utazási kedv töretlen. Mindez komoly bizakodásra ad okot a nyári szezont illetően is” – mutatott rá Bakó Balázs.

A legnépszerűbb úti cél továbbra is Görögország, Törökország, Horvátország, Egyiptom, Olaszország, Spanyolország és Ciprus. Ismét egyre többen keresnek és foglalnak egyéni és csoportos tengeri hajóutakat. „A pandémia idejének kedvezőtlen tapasztalatai nyomán nőtt azok aránya, akik utazási irodához fordulnak. A szaktudás, a biztonság, a sürgősségi asszisztencia mind erősíti ezt. A téli időszakban főként az egzotikus utazások és a síutak, tavasszal, valamint ősszel a kulturális körutazások és az európai egyéni vagy csoportos városlátogatások, nyáron pedig a tengerparti nyaralások iránt a legnagyobb az igény” – hangsúlyozta Bakó Balázs.

Hazai pihenés

Jelentősen nőtt a kereslet az idén a Danubius Hotels budapesti szállodái iránti a tavalyi év hasonló, ám még „Covid-terhes” időszakához képest. Az árak tekintetében volt egy nagyjából 25-30 százalékos, euróban mért átlagáremelés, amely némileg ellensúlyozza a költségek hihetetlen mértékű növekedését. A tartózkodási időben nem volt jelentősebb változás, a vendégeik átlagosan két és fél napot töltenek a fővárosban.

„Tavaly év végén kiemelt, a 2020 előtti időket jellemző érdeklődés volt megfigyelhető Budapest iránt. Bízunk benne, hogy ez a tendencia folytatódik tavasszal és a nyári időszakban is. A főváros továbbra is a nemzetközi turizmusra épül, az utóbbi években azonban megfigyelhető volt a belföldi vendégek kismértékű növekedése. Az idén 150 éves Budapest attrakciói, a nemzetközi sport- és kulturális események reményeink szerint kellő vonzerőt jelentenek majd a hazai és nemzetközi utazóknak” – mondta el Fabriczki Petra, a Danubius Hotels kommunikációs igazgatója.

A szakember úgy látja, hogy az üzleti és konferenciaturizmus területén még nem állt helyre a piac, bár optimisták, és fejlődésre számítanak ezeken a területeken is. Február végén, a tervezett határidő előtt újranyitották az ország legnagyobb szállodáját, a Danubius Hotel Hungariát, így már teljes kapacitással várják a látogatókat.

„A tavaszi szünetre hagyományosan kiemelt az érdeklődés a családbarát vidéki szállodáinkban. Az all inclusive szolgáltatást nyújtó Danubius Hotel Bükben telt házra számítunk, ezért érdemes időben foglalni, és az extra adóterhek elkerülése érdekében a SZÉP-kártyán lévő összegeket május vége előtt felhasználni. A vidéki szállodáinkban közel telt házzal számolunk a nyár folyamán is, elsősorban a Balatonon. A legtöbb vendégünk belföldi, de érkeznek hozzánk Szlovákiából, Csehországból és Ausztriából is. Tavaly a német turisták elmaradtak, de az idén ismét számítunk rájuk is” – emelte ki.

Április második felében kinyitnak a Danubius Hotels balatonfüredi, csak a szezonban nyitva tartó szállodái, az all inclusive Danubius Hotel Marina és a Danubius Hotel Annabella. Mindkét szálloda nagyon kedvelt a hazai, kiemelten a családos vendégek körében. „Az idén a turizmus erősödésére számítunk mind a szabadidős, mind az üzleti és a konferenciaturizmus tekintetében elsősorban a fővárosban, ahol bőven van még lehetőség fejlődni a korábbi népszerűség eléréséhez” – mutatott rá Fabriczki Petra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Új vezérigazgatóval erősít a PENNY

Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a PENNY Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg a csehországi PENNY-hálózat operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a jelenlegi magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd.Mathias Mentrop több mint tízévnyi...

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....