- Hirdetés -

Erős évre számítanak a turizmusban

|

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak.

Húsvétra a tavalyinál 17 százalékkal magasabb az előfoglalási szint, a május elsejei és a pünkösdi időpontokat is foglalják már, sőt a nyári előfoglalások is 40 százalékkal nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest – derül ki a Szallas.hu adataiból. Egyes népszerű szállások már most telt házasak az ünnepi időszakra, de bőven vannak még szabad helyek. A Szallas.hu tapasztalatai szerint a korai szállásfoglalókat jellemzően az alacsonyabb ár vonzza, így ilyenkor a nem hoteltípusú szállásokat viszik jobban. A hosszú hétvégéhez közeledve viszont fokozódik a szállodák iránti, különösen a saját wellnessrészleggel ellátottakra irányuló kereslet.

Hasonlóan látja a helyzetet Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója. Januárban 1,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon az utazók, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Februárban a foglalások száma elérte a 2 millió vendégéjszakát, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly februárit. A tavalyi első negyedév 5,9 millió vendégéjszakája után az előrejelzések 6,3 millióval számolnak az idén. A szakember szerint két fontos nyári esemény is nagy hatással lesz az idegenforgalomra. A Veszprém-Balaton 2023 – Európa Kulturális Fővárosa köré szerveződő rendezvénysorozat és az augusztusi atlétikai világbajnokság. A vb-re már most 189 ezer éjszakára kötöttek le foglalást az érdeklődők.

„A külföldi tengerparti nyaralásokra vonatkozó előfoglalási időszak egy újabb szakasza február végével zárult. A foglalások száma közel azonos a 2019 első két hónapjában tapasztaltakkal” – mondta el Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője. A húsvéti időszakra több hazai utazási iroda hirdet és indít európai nagyvárosokba autóbuszos vagy repülőgépes utazással induló csoportos városlátogatásokat, valamint környező és távolabbi országokba – akár a Közel- és Távol-Keletre vagy az amerikai kontinensre – szervezett kulturális körutazásokat. Egyéni és csoportos utazással egyaránt elérhetők egzotikus üdülések is (például Dubajba). A MUISZ adatai alapján komoly kereslet és jelentős foglalásmennyiség jellemző a húsvéti időszakra szervezett külföldi utazásokkal kapcsolatban.

„A hazai utazási irodák által szervezett külföldi tengerparti nyaralások iránti érdeklődést és a foglalások számát figyelembe véve az év első három hónapjának számai nagyon jól alakulnak. A pandémia után tapasztalt jelentős utazási kedv töretlen. Mindez komoly bizakodásra ad okot a nyári szezont illetően is” – mutatott rá Bakó Balázs.

A legnépszerűbb úti cél továbbra is Görögország, Törökország, Horvátország, Egyiptom, Olaszország, Spanyolország és Ciprus. Ismét egyre többen keresnek és foglalnak egyéni és csoportos tengeri hajóutakat. „A pandémia idejének kedvezőtlen tapasztalatai nyomán nőtt azok aránya, akik utazási irodához fordulnak. A szaktudás, a biztonság, a sürgősségi asszisztencia mind erősíti ezt. A téli időszakban főként az egzotikus utazások és a síutak, tavasszal, valamint ősszel a kulturális körutazások és az európai egyéni vagy csoportos városlátogatások, nyáron pedig a tengerparti nyaralások iránt a legnagyobb az igény” – hangsúlyozta Bakó Balázs.

Hazai pihenés

Jelentősen nőtt a kereslet az idén a Danubius Hotels budapesti szállodái iránti a tavalyi év hasonló, ám még „Covid-terhes” időszakához képest. Az árak tekintetében volt egy nagyjából 25-30 százalékos, euróban mért átlagáremelés, amely némileg ellensúlyozza a költségek hihetetlen mértékű növekedését. A tartózkodási időben nem volt jelentősebb változás, a vendégeik átlagosan két és fél napot töltenek a fővárosban.

„Tavaly év végén kiemelt, a 2020 előtti időket jellemző érdeklődés volt megfigyelhető Budapest iránt. Bízunk benne, hogy ez a tendencia folytatódik tavasszal és a nyári időszakban is. A főváros továbbra is a nemzetközi turizmusra épül, az utóbbi években azonban megfigyelhető volt a belföldi vendégek kismértékű növekedése. Az idén 150 éves Budapest attrakciói, a nemzetközi sport- és kulturális események reményeink szerint kellő vonzerőt jelentenek majd a hazai és nemzetközi utazóknak” – mondta el Fabriczki Petra, a Danubius Hotels kommunikációs igazgatója.

A szakember úgy látja, hogy az üzleti és konferenciaturizmus területén még nem állt helyre a piac, bár optimisták, és fejlődésre számítanak ezeken a területeken is. Február végén, a tervezett határidő előtt újranyitották az ország legnagyobb szállodáját, a Danubius Hotel Hungariát, így már teljes kapacitással várják a látogatókat.

„A tavaszi szünetre hagyományosan kiemelt az érdeklődés a családbarát vidéki szállodáinkban. Az all inclusive szolgáltatást nyújtó Danubius Hotel Bükben telt házra számítunk, ezért érdemes időben foglalni, és az extra adóterhek elkerülése érdekében a SZÉP-kártyán lévő összegeket május vége előtt felhasználni. A vidéki szállodáinkban közel telt házzal számolunk a nyár folyamán is, elsősorban a Balatonon. A legtöbb vendégünk belföldi, de érkeznek hozzánk Szlovákiából, Csehországból és Ausztriából is. Tavaly a német turisták elmaradtak, de az idén ismét számítunk rájuk is” – emelte ki.

Április második felében kinyitnak a Danubius Hotels balatonfüredi, csak a szezonban nyitva tartó szállodái, az all inclusive Danubius Hotel Marina és a Danubius Hotel Annabella. Mindkét szálloda nagyon kedvelt a hazai, kiemelten a családos vendégek körében. „Az idén a turizmus erősödésére számítunk mind a szabadidős, mind az üzleti és a konferenciaturizmus tekintetében elsősorban a fővárosban, ahol bőven van még lehetőség fejlődni a korábbi népszerűség eléréséhez” – mutatott rá Fabriczki Petra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...