- Hirdetés -

Erős volt a Black Friday az eMAG-on

|

- Hirdetés -

Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i Black Fridayén a magyar vásárlók 10,13 milliárd forint értékben több mint 420 ezer darab terméket rendeltek, ami jelentősen felülmúlja a tavalyi év eredményeit. A legjobban a háztartási eszközök, tisztítószerek, baba-mama termékek és a laptop/IT termékek fogytak, de belföldi szállást/utat is vásároltak közel kétszázan.

Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i, első közös Black Fridayén közel 166 ezren vásároltak Magyarországról: egy tipikus fekete pénteki vásárló nagyjából 11 és fél percet töltött az akciós ajánlatok böngészésével, és átlagosan két és fél darab terméket rakott a kosarába. A rendelések átlagos értéke a budapesti (bruttó 57 210 forint), Hajdú-Bihar megyei (bruttó 47 886 forint), és Pest megyei (bruttó 47 467 forint) vásárlók esetében volt a legmagasabb.

Az idei Black Friday országos átlagos kosárértéke bruttó 61 022 forint volt, de az egyik megyéből valaki csaknem bruttó 3,5 millió forintért rendelt mintegy száz terméket, amelyek között a karácsonyi ajándéktól az irodai szoftverekig egy sor különböző árucikk megtalálható volt. A pandémia kedvezőtlen alakulása miatt idén a belföldi szálláshelyek/utak voltak kelendőek, ebből közel kétszázat rendeltek meg, a külföldi ajánlatokat viszont csak néhány vásárló merte megkockáztatni.

Tízmilliárd forint feletti fekete pénteki forgalom

A hazai vásárlók összesen 10,13 milliárd forint értékben vásároltak a két márka egy napig tartó fekete péntekén, ez jócskán, közel 46 százalékkal felülmúlja az eMAG önállóan tartott, tavalyi Black Fridayének 6,9 milliárd forintos forgalmát. Az idei, reggel 7 óra és másnap hajnali 2 óra között zajló fekete pénteken összesen 420 140 darab terméket rendeltek meg, ami mintegy 175 százalékkal magasabb az eMAG tavalyi fekete péntekénél, amelynek során 152 602 darab termék talált gazdára.

“Az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridayének eredményei azt mutatják, hogy a vásárlóink értékelték azt, hogy egyetlen napra koncentráltuk a fekete pénteki akciókat, így nem kellett napokig, hetekig keresgélniük például az akciós karácsonyi ajándékokat. Idén nagy segítséget jelent a szokásosnál jóval nagyobb számú rendelés kiszolgálásában a mostanra minden megyében, az ország közel 420 pontján elérhető easybox csomagautomata-hálózatunk, amely jelenleg a leginkább környezetbarát átvételi forma, hiszen egyetlen automata sok tucat vásárlónk rendelését képes kiszolgálni, és mindegyik frekventált helyszínen működik, ami útba esik a vásárlóinknak” - mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.

A normál méretű termékekre vonatkozó fekete pénteki rendelések kiszállítását idén 10 napon belül, a háztartási nagygépekét pedig 14 napon belül vállalja saját forgalmazású termékek esetében az eMAG. November 19-én és az azt követő hétvégén a rendelések több mint 30 százalékát már útnak indították az eMAG raktáraiból a vásárlókhoz és az easybox csomagautomatákba, hétfőn pedig a teljes rendelési szám 15 százalékát át is vették az első vásárlók.

A legnépszerűbb fekete pénteki termékek

Tavalyhoz hasonlóan idén is arattak a háztartási eszközök és tisztítószerek, amelyben vélhetően a járványhelyzetnek is szerepe van - ezekből összesen 79 ezer darabot rendeltek. A második legnépszerűbb termékkategória 57,7 ezres eladással a baba/mama és játék - ennek számait a vélhetően karácsonyi ajándékba szánt gyermekjátékok, illetve akciós pelenkák, bébifelszerelések segítették növelni.

A chiphiány dacára sokan rendeltek laptopot és egyéb IT terméket is: a több mint 34 ezer darabos kategóriaeladások mögött több mint 4700 darab laptop megrendése áll. A fennmaradó tételek jelentős részét monitorok, nyomtatók, SSD-meghajtók, wifi routerek, billentyűzetek, egerek és egyéb hasonló perifériák adják.

A háztartási nagygépek közül idén a mosógép volt a legnépszerűbb (csaknem négyezer vásárlással), a szárítógépek voltak a másodikak (több mint 2700 rendeléssel), a harmadik helyen pedig az alsó fagyasztós hűtőszekrények (csaknem 2100 rendelés). A csaknem hétezer megrendelt tévékészülék legnagyobb hányada 80-82 centiméteres képátlójú (32 col), a második legnépszerűbb méret a 108 centiméteres volt (42 col), a harmadik pedig a 138-139 centiméter (54-55 col).

Figyelemre méltó a divattermékek (ruhák és kiegészítők) népszerűbbé válása: ezekből nagyjából duplaannyit rendeltek, mint tavaly, átlagosan bruttó 16700 forint körüli áron raktak ilyen termékeket a kosaraikba a vásárlók, míg a szépségápolási termékek hasonló átlaga csaknem 14 ezer forint volt.

A Black Friday legnépszerűbb termékkategóriái és eladási számaik november 19-én

1. Háztartási eszközök és tisztítószerek 79 006 darab
2. Baba-mama termékek és játékok 57 687 darab
3. Laptopok és egyéb IT termékek 34 470 darab
4. Háztartási kisgépek 27 977 darab
5. Televízió/szórakoztatóelektronika 27 939 darab
6. Barkács és lakberendezési termékek 22 972 darab
7. Okostelefonok és okosórák 17 679 darab
8. Szépségápolási készülékek és termékek 15 911 darab
9. Divattermékek 9 342 darab
10. Hűtőszekrények és mosógépek 7 322 darab

Ezeket a termékeket kapkodták el a leghamarabb

Az eMAG-Extreme Digital közös Black Fridayén rekordgyorsasággal, néhány percen belül elfogyott egy sor slágertermék: például kétszáz-kétszáz darab Asus VivoBook 15 és Asus A210 noteszgép, de a nyolcvan darab akciós Omen by HP gamer laptop mindegyikét is hamar elvitték. Rendkívül hamar elkapkodták a száz darab 23,8 colos Asus gamer monitort, ugyancsak kétszáz darab idei Apple AirPods Pro fülhallgatót, illetve száz darab iPhone 12 Pro okostelefont is. Az androidos típusok közül a Samsung Galaxy M22-es telefon fogyott el rekordgyorsan - dacára a közel 150 darabos készletnek. A tévék közül a háromszáz darab 81 centiméteres Star-Light modell, illetve az LG 139 centiméteres Nanocell tévéjét vásárolták fel a leghamarabb a vásárlók.

A leggyorsabban elkelt termékek között található még 120 darab Beko hűtőszekrény, kétszáz darab elöltöltős Indesit mosógép, egy Zanussi márkájú beépíthető sütő (kétszáz darab volt belőle),tíz darabos Tefal edénykészlet (350 darabos fekete pénteki készlettel), Oral-B fogkefék (220 darab volt két modelljéből összesen).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA