- Hirdetés -

Erős volt a Black Friday az eMAG-on

|

- Hirdetés -

Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i Black Fridayén a magyar vásárlók 10,13 milliárd forint értékben több mint 420 ezer darab terméket rendeltek, ami jelentősen felülmúlja a tavalyi év eredményeit. A legjobban a háztartási eszközök, tisztítószerek, baba-mama termékek és a laptop/IT termékek fogytak, de belföldi szállást/utat is vásároltak közel kétszázan.

Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i, első közös Black Fridayén közel 166 ezren vásároltak Magyarországról: egy tipikus fekete pénteki vásárló nagyjából 11 és fél percet töltött az akciós ajánlatok böngészésével, és átlagosan két és fél darab terméket rakott a kosarába. A rendelések átlagos értéke a budapesti (bruttó 57 210 forint), Hajdú-Bihar megyei (bruttó 47 886 forint), és Pest megyei (bruttó 47 467 forint) vásárlók esetében volt a legmagasabb.

Az idei Black Friday országos átlagos kosárértéke bruttó 61 022 forint volt, de az egyik megyéből valaki csaknem bruttó 3,5 millió forintért rendelt mintegy száz terméket, amelyek között a karácsonyi ajándéktól az irodai szoftverekig egy sor különböző árucikk megtalálható volt. A pandémia kedvezőtlen alakulása miatt idén a belföldi szálláshelyek/utak voltak kelendőek, ebből közel kétszázat rendeltek meg, a külföldi ajánlatokat viszont csak néhány vásárló merte megkockáztatni.

Tízmilliárd forint feletti fekete pénteki forgalom

A hazai vásárlók összesen 10,13 milliárd forint értékben vásároltak a két márka egy napig tartó fekete péntekén, ez jócskán, közel 46 százalékkal felülmúlja az eMAG önállóan tartott, tavalyi Black Fridayének 6,9 milliárd forintos forgalmát. Az idei, reggel 7 óra és másnap hajnali 2 óra között zajló fekete pénteken összesen 420 140 darab terméket rendeltek meg, ami mintegy 175 százalékkal magasabb az eMAG tavalyi fekete péntekénél, amelynek során 152 602 darab termék talált gazdára.

“Az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridayének eredményei azt mutatják, hogy a vásárlóink értékelték azt, hogy egyetlen napra koncentráltuk a fekete pénteki akciókat, így nem kellett napokig, hetekig keresgélniük például az akciós karácsonyi ajándékokat. Idén nagy segítséget jelent a szokásosnál jóval nagyobb számú rendelés kiszolgálásában a mostanra minden megyében, az ország közel 420 pontján elérhető easybox csomagautomata-hálózatunk, amely jelenleg a leginkább környezetbarát átvételi forma, hiszen egyetlen automata sok tucat vásárlónk rendelését képes kiszolgálni, és mindegyik frekventált helyszínen működik, ami útba esik a vásárlóinknak” - mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.

A normál méretű termékekre vonatkozó fekete pénteki rendelések kiszállítását idén 10 napon belül, a háztartási nagygépekét pedig 14 napon belül vállalja saját forgalmazású termékek esetében az eMAG. November 19-én és az azt követő hétvégén a rendelések több mint 30 százalékát már útnak indították az eMAG raktáraiból a vásárlókhoz és az easybox csomagautomatákba, hétfőn pedig a teljes rendelési szám 15 százalékát át is vették az első vásárlók.

A legnépszerűbb fekete pénteki termékek

Tavalyhoz hasonlóan idén is arattak a háztartási eszközök és tisztítószerek, amelyben vélhetően a járványhelyzetnek is szerepe van - ezekből összesen 79 ezer darabot rendeltek. A második legnépszerűbb termékkategória 57,7 ezres eladással a baba/mama és játék - ennek számait a vélhetően karácsonyi ajándékba szánt gyermekjátékok, illetve akciós pelenkák, bébifelszerelések segítették növelni.

A chiphiány dacára sokan rendeltek laptopot és egyéb IT terméket is: a több mint 34 ezer darabos kategóriaeladások mögött több mint 4700 darab laptop megrendése áll. A fennmaradó tételek jelentős részét monitorok, nyomtatók, SSD-meghajtók, wifi routerek, billentyűzetek, egerek és egyéb hasonló perifériák adják.

A háztartási nagygépek közül idén a mosógép volt a legnépszerűbb (csaknem négyezer vásárlással), a szárítógépek voltak a másodikak (több mint 2700 rendeléssel), a harmadik helyen pedig az alsó fagyasztós hűtőszekrények (csaknem 2100 rendelés). A csaknem hétezer megrendelt tévékészülék legnagyobb hányada 80-82 centiméteres képátlójú (32 col), a második legnépszerűbb méret a 108 centiméteres volt (42 col), a harmadik pedig a 138-139 centiméter (54-55 col).

Figyelemre méltó a divattermékek (ruhák és kiegészítők) népszerűbbé válása: ezekből nagyjából duplaannyit rendeltek, mint tavaly, átlagosan bruttó 16700 forint körüli áron raktak ilyen termékeket a kosaraikba a vásárlók, míg a szépségápolási termékek hasonló átlaga csaknem 14 ezer forint volt.

A Black Friday legnépszerűbb termékkategóriái és eladási számaik november 19-én

1. Háztartási eszközök és tisztítószerek 79 006 darab
2. Baba-mama termékek és játékok 57 687 darab
3. Laptopok és egyéb IT termékek 34 470 darab
4. Háztartási kisgépek 27 977 darab
5. Televízió/szórakoztatóelektronika 27 939 darab
6. Barkács és lakberendezési termékek 22 972 darab
7. Okostelefonok és okosórák 17 679 darab
8. Szépségápolási készülékek és termékek 15 911 darab
9. Divattermékek 9 342 darab
10. Hűtőszekrények és mosógépek 7 322 darab

Ezeket a termékeket kapkodták el a leghamarabb

Az eMAG-Extreme Digital közös Black Fridayén rekordgyorsasággal, néhány percen belül elfogyott egy sor slágertermék: például kétszáz-kétszáz darab Asus VivoBook 15 és Asus A210 noteszgép, de a nyolcvan darab akciós Omen by HP gamer laptop mindegyikét is hamar elvitték. Rendkívül hamar elkapkodták a száz darab 23,8 colos Asus gamer monitort, ugyancsak kétszáz darab idei Apple AirPods Pro fülhallgatót, illetve száz darab iPhone 12 Pro okostelefont is. Az androidos típusok közül a Samsung Galaxy M22-es telefon fogyott el rekordgyorsan - dacára a közel 150 darabos készletnek. A tévék közül a háromszáz darab 81 centiméteres Star-Light modell, illetve az LG 139 centiméteres Nanocell tévéjét vásárolták fel a leghamarabb a vásárlók.

A leggyorsabban elkelt termékek között található még 120 darab Beko hűtőszekrény, kétszáz darab elöltöltős Indesit mosógép, egy Zanussi márkájú beépíthető sütő (kétszáz darab volt belőle),tíz darabos Tefal edénykészlet (350 darabos fekete pénteki készlettel), Oral-B fogkefék (220 darab volt két modelljéből összesen).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA