- Hirdetés -

Erősebb motorú autók gyakrabban baleseteznek

|

- Hirdetés -

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. Ugyanakkor az is tény, hogy az erős járművek jobban irányíthatók, sőt a fékrendszerük is fejlettebb, ami viszont megkönnyíti a vezetést.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a platformján lekért használtautó-előzményjelentések adatai alapján végzett egy kutatást azzal a céllal, hogy kiderítse, van-e kapcsolat a járművek átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között.

A motorteljesítmény és a kárgyakoriság között közvetlen összefüggés van

A carVertical kutatása 43 autómárka járműtörténeti jelentéseit vizsgálta. Minden esetben beigazolódott, hogy az erősebb motorral felszerelt autók gyakrabban részesei balesetnek.

A carVertical portálon ellenőrzött 100 kW alatti teljesítményű Audi gépjárművek 46,4%-ánál fordult elő kárfeljegyzés, míg a 400 kW fölötti modelleknél a károk aránya lényegesen magasabb (55,6%).

Hasonló tendencia figyelhető meg a Volkswagen márkájú autóknál, ahol a 100 kW alatti teljesítményű modellek 42,6%-a sérült, míg a 300-400 kW-os motoroknál ez az arány 48,9%.

A legfeljebb 100 kW teljesítményű motorral felszerelt Ford gépjárművek 45%-a sérült, míg a 400 kW feletti motorral rendelkező autók 55%-ában keletkezett kár.

A legkisebb teljesítményű motorral rendelkező Renault autók közül 3-ból 1 szenvedett kisebb-nagyobb balesetet (36,3%). A 200–300 kW-os motorral ellátott autóknál jóval magasabb, 39,7% volt a balesetek aránya.

A Skoda azon márkák közé tartozik, amelyeknél a kárgyakoriság csak igen kis mértékben tér el a kisebb és az erősebb autók között: a sérült modellek 51,3%-ának volt 100 kW alatti a motorteljesítménye, 54,8%-a pedig 200–300 kW-os motorral futott. A Skoda azonban – néhány más járműmárkához hasonlóan – nem gyárt 400 kW-nál nagyobb motorral felszerelt modelleket, amelyek magasabb sérülési arányt eredményezhetnének.

Hasonló helyzet figyelhető meg a Toyota esetében is: a gyengébb motorral felszerelt modellek 36%-a sérült meg, szemben a 200–300 kW teljesítményű autók 39,5%-ával.

A kutatásban elemzett összes járműmárka közül magasan kiemelkedett a BMW: a 100 kW alatti autók 60,3%-a szenvedett kárt, szemben a 400 kW fölötti kategória járműinek 68,6%-os baleseti arányával.

„Bár minden járműnek egyformán be kell tartania a közlekedési szabályokat, úgy tűnik, hogy az erősebb autók sofőrjei hajlamosabbak figyelmen kívül hagyni a sebességkorlátozásokat, és gyakrabban vállalnak nagyobb kockázatot. Nem találtunk egyetlen olyan márkát sem, ahol a kisebb teljesítményű járművek szenvedtek volna több balesetet” – számol be a kutatás eredményeiről Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Egyes autók akár hétszer erősebbek, mint mások

A carVertical portálon ellenőrzött összes járműmárka közül a Bentley tudhatja magáénak a legnagyobb átlagos motorteljesítményt – 415 kW vagy 564 LE. A luxusautó-gyártót a Maserati (268 kW/364 LE), a Cadillac (264 kW/359 LE), a Tesla (263 kW/358 LE), majd a Porsche (257 kW/349 LE) követi.

A kutatásból az is kiderül, hogy a carVertical portálon a használtautó-vásárlók gyakrabban ellenőrzik az erősebb motorral futó autók történetét, bár a kisebb teljesítményű motorral rendelkező kisautók múltjának is rendszerint utánajárnak.

A legkisebb átlagos motorteljesítményük a Smart autóknak volt (59 kW vagy 80 LE), de a Dacia (72 kW/98 LE), a Lancia (77 kW/105 LE), a Fiat (83 kW/113 LE) és a Suzuki (87 kW/118 LE) sem maradt el sokkal a Smartok mögött.

Buzelis szerint a komolyabb baleseti előzmények intő jelek lehetnek, ezért fontos, hogy használtautó-vásárlás előtt minden esetben konzultáljunk hivatásos szerelővel, és tájékozódjunk arról, hogyan befolyásolhatják az autó esetleges korábbi balesetei a további, hosszú távú járműhasználatot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...