- Hirdetés -

Erősen kezdte az évet a SEAT

|

A SEAT S.A. erősen kezdte a 2024-es évet, hiszen január és március között rekordszintű eredményeket ért el a CUPRA és a SEAT márkák volumennövekedésének köszönhetően, a hatékonyság javulása mellett. A vállalat az év első negyedévében 226 millió eurós rekord működési eredményt ért el (2023 első negyedévében: 144 millió euró, +57,0%), és 5,9%-ra növelte árbevétel-arányos működési nyereségét (ez 1,9 százalékpontos növekedést jelent az előző év január-március közötti időszakához képest). A SEAT S.A. árbevétele elérte a 3,803 milliárd eurót, ami szintén rekord a vállalat első negyedévre vonatkozó adataiban, és 6,8%-os növekedés az előző évhez képest (3,562 milliárd euró).

„Minden idők legjobb első negyedéves eredményét értük el, ami nagyon pozitív hír, tekintve a nagy kihívást jelentő külső környezetet és a versenytársak 2024-es teljesítményét” – mondta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miközben a SEAT S.A. tovább halad az átalakulás útján, keményen dolgozunk azon, hogy még jobb működési eredményt és árbevétel-arányos nyereséget érjünk el. Két márkánk, a SEAT és a CUPRA továbbra is erős, kiszállításaik növekednek, hozzájárulva ahhoz a célunkhoz, hogy még fenntarthatóbb és nyereségesebb vállalattá váljunk” – folytatta Griffiths.

„A 2024-es év első három hónapjában elért eredményeink méltó folytatását jelentik az előző évi kitűnő teljesítményünknek. A globális gazdasági környezet azonban megköveteli, hogy még világosabban összpontosítsunk stratégiai prioritásainkra. A bevételek kezelése és a hatékonyság javítása kulcsfontosságú lesz céljaink eléréséhez, emellett vonzó modellkínálatunkon is dolgoznunk kell” - mondta David Powels, a SEAT S.A. pénzügyi és informatikai alelnöke.

A kiszállítások kedvező alakulása javította a pénzügyi eredményeket

A SEAT S.A. pénzügyi eredményeinek folyamatos javulása elsősorban a kiszállított volumen folyamatos növekedésének köszönhető. Január és március között a vállalat globális kiszállításai 10,6%-kal, 138 600 járműre nőttek (2023 azonos időszakában ez 125 200 jármű volt), ami hozzájárult ahhoz, hogy mindkét márka piaci részesedése Nyugat-Európában 3,5%-ról 3,8%-ra emelkedjen 2024 első negyedévében.

A SEAT S.A. változatos villamosított járműportfóliója lehetővé tette a vállalat számára, hogy hálózatról tölthető hibrid járműveinek eladásait összesen 12 300 darabra növelje, ami 122,3%-os bővülést jelent 2023 azonos időszakához képest (5 600).

A CUPRA eredményei fellendítették a vállalat eladásait, amely újabb rekordokat megdöntve története legjobb első negyedévét produkálta. A márka az év első három hónapjában 56 600 járművet szállított ki, 21,4%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában (46 600), és márciusban minden idők legmagasabb havi értékesítési eredményét érte el 23 800 kiszállított járművel. A CUPRA 2018-as létrehozása óta közel 600 000 járművet értékesített.

A CUPRA Formentor, a márka legnépszerűbb modellje, megerősítette az Európa legkelendőbb kompakt szabadidóautójaként megszerzett helyzetét: január és március között 28 900 darabot szállítottak ki belőle, 3,5%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában. A CUPRA Leon család iránt ugyancsak nagy volt a kereslet: 15 900 kiszállított járművel (+107,0%) ez a modellcsalád is fellendítette a CUPRA eladásait. Április végén mutatták be mindkét modell új változatát azzal a céllal, hogy továbbra is a márka globális növekedésének hajtóereje legyenek. Az új modellek pedig hamarosan a magyar piacon is megjelennek. A CUPRA három fő piaca az első negyedévben Németország (18 900; +42,2%), az Egyesült Királyság (6900; +31,7%) és Spanyolország (5300; +3,2%) volt.

A SEAT márka mögött álló erő alapvető fontosságú volt a vállalat általános növekedése szempontjából. A vonzó járműportfólió, a teljes gyártási kapacitáshoz való visszatérés és a SEAT járművek iránti nagy kereslet együttesen a kiszállítások növekedését eredményezte, amely elérte a 81 900 darabot, ami 4,3%-os növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest (78 600 darab).

A márka eladásait nemzetközi szinten az ikonikus SEAT Ibiza vezeti: a 40 éves jubileumát idén ünneplő modellből január és március között 25 700 darabot szállítottak ki (+8,5%). A márka fő piacai ebben az időszakban Spanyolország (17 400; -3,3%), Németország (15 300; +24,1%) és az Egyesült Királyság (11 200; +14,6%) voltak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...