- Hirdetés -

Erősen kezdte az évet a SEAT

|

- Hirdetés -

A SEAT S.A. erősen kezdte a 2024-es évet, hiszen január és március között rekordszintű eredményeket ért el a CUPRA és a SEAT márkák volumennövekedésének köszönhetően, a hatékonyság javulása mellett. A vállalat az év első negyedévében 226 millió eurós rekord működési eredményt ért el (2023 első negyedévében: 144 millió euró, +57,0%), és 5,9%-ra növelte árbevétel-arányos működési nyereségét (ez 1,9 százalékpontos növekedést jelent az előző év január-március közötti időszakához képest). A SEAT S.A. árbevétele elérte a 3,803 milliárd eurót, ami szintén rekord a vállalat első negyedévre vonatkozó adataiban, és 6,8%-os növekedés az előző évhez képest (3,562 milliárd euró).

„Minden idők legjobb első negyedéves eredményét értük el, ami nagyon pozitív hír, tekintve a nagy kihívást jelentő külső környezetet és a versenytársak 2024-es teljesítményét” – mondta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miközben a SEAT S.A. tovább halad az átalakulás útján, keményen dolgozunk azon, hogy még jobb működési eredményt és árbevétel-arányos nyereséget érjünk el. Két márkánk, a SEAT és a CUPRA továbbra is erős, kiszállításaik növekednek, hozzájárulva ahhoz a célunkhoz, hogy még fenntarthatóbb és nyereségesebb vállalattá váljunk” – folytatta Griffiths.

„A 2024-es év első három hónapjában elért eredményeink méltó folytatását jelentik az előző évi kitűnő teljesítményünknek. A globális gazdasági környezet azonban megköveteli, hogy még világosabban összpontosítsunk stratégiai prioritásainkra. A bevételek kezelése és a hatékonyság javítása kulcsfontosságú lesz céljaink eléréséhez, emellett vonzó modellkínálatunkon is dolgoznunk kell” - mondta David Powels, a SEAT S.A. pénzügyi és informatikai alelnöke.

A kiszállítások kedvező alakulása javította a pénzügyi eredményeket

A SEAT S.A. pénzügyi eredményeinek folyamatos javulása elsősorban a kiszállított volumen folyamatos növekedésének köszönhető. Január és március között a vállalat globális kiszállításai 10,6%-kal, 138 600 járműre nőttek (2023 azonos időszakában ez 125 200 jármű volt), ami hozzájárult ahhoz, hogy mindkét márka piaci részesedése Nyugat-Európában 3,5%-ról 3,8%-ra emelkedjen 2024 első negyedévében.

A SEAT S.A. változatos villamosított járműportfóliója lehetővé tette a vállalat számára, hogy hálózatról tölthető hibrid járműveinek eladásait összesen 12 300 darabra növelje, ami 122,3%-os bővülést jelent 2023 azonos időszakához képest (5 600).

A CUPRA eredményei fellendítették a vállalat eladásait, amely újabb rekordokat megdöntve története legjobb első negyedévét produkálta. A márka az év első három hónapjában 56 600 járművet szállított ki, 21,4%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában (46 600), és márciusban minden idők legmagasabb havi értékesítési eredményét érte el 23 800 kiszállított járművel. A CUPRA 2018-as létrehozása óta közel 600 000 járművet értékesített.

A CUPRA Formentor, a márka legnépszerűbb modellje, megerősítette az Európa legkelendőbb kompakt szabadidóautójaként megszerzett helyzetét: január és március között 28 900 darabot szállítottak ki belőle, 3,5%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában. A CUPRA Leon család iránt ugyancsak nagy volt a kereslet: 15 900 kiszállított járművel (+107,0%) ez a modellcsalád is fellendítette a CUPRA eladásait. Április végén mutatták be mindkét modell új változatát azzal a céllal, hogy továbbra is a márka globális növekedésének hajtóereje legyenek. Az új modellek pedig hamarosan a magyar piacon is megjelennek. A CUPRA három fő piaca az első negyedévben Németország (18 900; +42,2%), az Egyesült Királyság (6900; +31,7%) és Spanyolország (5300; +3,2%) volt.

A SEAT márka mögött álló erő alapvető fontosságú volt a vállalat általános növekedése szempontjából. A vonzó járműportfólió, a teljes gyártási kapacitáshoz való visszatérés és a SEAT járművek iránti nagy kereslet együttesen a kiszállítások növekedését eredményezte, amely elérte a 81 900 darabot, ami 4,3%-os növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest (78 600 darab).

A márka eladásait nemzetközi szinten az ikonikus SEAT Ibiza vezeti: a 40 éves jubileumát idén ünneplő modellből január és március között 25 700 darabot szállítottak ki (+8,5%). A márka fő piacai ebben az időszakban Spanyolország (17 400; -3,3%), Németország (15 300; +24,1%) és az Egyesült Királyság (11 200; +14,6%) voltak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas és megosztó történetek a képernyőn

Az AMC Networks International Central and Northern Europe kötelékébe tartozó Spektrum ősszel két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, amelyek forgatásai elkezdődtek. Gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres csúcstámadásait, sajnos sokszor...

Így gyorsítana a Huawei

Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek...

Újabb magyar sikerek Cannes-ban

Arany oroszlánt érdemelt ki a cannes-i reklámfesztiválon a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampánya, amelyben jelentős szerepet vállalt az Umbrella Collective is. Az idei Cannes Lions-ra közel 27 ezer nevezés érkezett, és már...

Közel 3 milliárd forintnyi támogatás az új magyar akciófilmnek

A Honvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával különleges katonai hadműveletről készül akciófilm, amely 2025-ben érkezhet a mozikba. A filmhez a Nemzeti Filmintézet 1,7 milliárd forintos támogatást nyújt, egyedi kormányhatározat alapján pedig további 1,067 milliárd forintnyi támogatást...

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Knapcsek Katalin és Pajor Attila

Az idei év egyik legnagyobb sporteseménye a németországi foci EB, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk negyedik részéből kiderül, hogy...

Ezek a felújított mobilok a legnépszerűbbek most

A nyaralási szezon és az iskolai tanév vége közeledtével itthon is átalakultak az felújított eszközök piacának trendjei a Rejoynál. A legújabb Apple-készülék, a tavaly szeptemberben debütált iPhone 15 nem csupán elérhető a cég kínálatában,...

Ősszel érkezik a népszerű sorozat folytatása

A Daryl Dixon első évadának tavaszi magyarországi premierjét követően a hazai rajongóknak nem kell sokat várniuk, hogy újra találkozhassanak kedvenc szereplőikkel. A Norman Reedus és Melissa McBride főszereplésével készülő The Walking Dead: Daryl Dixon...

Így használhatjuk biztonságosan a mobilunkat külföldön

Egy uniós rendelet szabályainak köszönhetően ma már szinte korlátok nélkül használhatjuk mobiltelefonunkat az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban – mintha csak otthon lennénk. A fogyasztói tudatosság azonban továbbra is elengedhetetlen: figyelmetlenségből akár több millió...

Térképre tették a szingliket

247 ezerről csaknem 299 ezerre nőtt a 20–49 éves szinglik száma hazánkban 2011 és 2022 között a két legutóbbi népszámlálás adatai szerint. A szinglik döntő többsége a 20-as és a 30-as éveikben jár, a...

Nagy változás az OMV kutakon

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új, modern megjelenést kap Közép-Kelet-Európában. Az arculatváltás teljes folyamata 7 ország mintegy 1000 töltőállomásán történik meg a következő 3 évben.Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján:...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az űrbe vágynak a gyerekek

Ki ne akart volna kiskorában űrhajós lenni? Ez az álom valójában csak keveseknek vált eddig valóra és a tudomány jelenlegi állása szerint a világűr 96 százaléka továbbra is felfedezésre vár. A LEGO Csoport új...

Izgalmas és megosztó történetek a képernyőn

Az AMC Networks International Central and Northern Europe kötelékébe tartozó Spektrum ősszel két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, amelyek forgatásai elkezdődtek. Gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres csúcstámadásait, sajnos sokszor...

Így gyorsítana a Huawei

Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek...

Újabb magyar sikerek Cannes-ban

Arany oroszlánt érdemelt ki a cannes-i reklámfesztiválon a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampánya, amelyben jelentős szerepet vállalt az Umbrella Collective is. Az idei Cannes Lions-ra közel 27 ezer nevezés érkezett, és már...

Közel 3 milliárd forintnyi támogatás az új magyar akciófilmnek

A Honvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával különleges katonai hadműveletről készül akciófilm, amely 2025-ben érkezhet a mozikba. A filmhez a Nemzeti Filmintézet 1,7 milliárd forintos támogatást nyújt, egyedi kormányhatározat alapján pedig további 1,067 milliárd forintnyi támogatást...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...