Nőni tudott a hazai játékpiac az év első 5 hónapját vizsgálva az előző év azonos időszakához képest – derül ki a GfK elemzéséből. Ebben az időszakban az online vásárlások további növekedése mellett már a bolti forgalom is növekedni tudott.
Az online vásárlások az év legelején tovább nőttek, a tetőzés azonban márciusban volt, amikor 94%-os ugrással közel megduplázódtak az internetes vásárlások a játékpiacon. Köszönhető ez elsősorban annak, hogy az idén a korai húsvét április első hétvégéjén egybeesett a boltbezárások időszakával.
Május végén, a gyereknapi játékvásárlások egy része már visszatért a tradicionális csatornákba, megállítva az online vásárlások további növekedését. Az időszak legnagyobb értékbeni növekedését realizáló játék kategóriája az építőjáték (Building Sets) volt – olvasható a GfK közleményében. A mért panelen a legnagyobb részt képviselő építőjáték kategória 38%-os értékbeni növekedést ért el.
A tavalyi év nyertese, a kültéri játék kategória (Sports & Leisure), az idén 10%-os értékbeni növekedést ért el, ami már nem olyan nagy mértékű, mint előző évben, de a 11 kategória értékbeni arányait nézve még mindig a második legnagyobb részt képviselő árucsoport maradt. A kisebb növekedés oka, hogy a családok – akik megtehették – már a tavalyi korlátozások alatt megvásárolták gyermekeiknek a trambulint, hintát.
Kategóriáktól függetlenül az online vásártér egyértelmű előnyt élvez azoknál a játékoknál, ahol a magasabb érték miatt a vásárlók szeretnek körültekintőbben tájékozódni az árakról vagy nagyobb méretüknél fogva előnyben részesítik a házhozszállítást.