- Hirdetés -

Erre érdemes figyelni az ingatlanpiacon

|

- Hirdetés -

Kedvező tendenciákat, növekvő tranzakciószámot és még mindig emelkedő ingatlanárakat vár az idei évtől az ingatlanszektor minden szereplője. Mit jelent ez a fogyasztóknak, befektetőknek? Hol érdemes vásárolni, mire érdemes figyelni és mennyit lehet alkudni az árakból? A Duna House szakembereinek tippjei 2018-ra.

A tavalyi év kiemelkedő volt a lakóingatlanpiacon, folytatódott a 2014 óta tartó kilábalás. Az ingatlanárak 12% környéki emelkedése mellett az elmúlt 8 év legmagasabb tranzakciószámmal zárhatott a piac. A Duna House becslése alapján tavaly közel 150 ezer tranzakció valósult meg, az idei évben ennek további emelkedése várható, amely így már meghaladhatja a 160 ezret.

Árak tekintetében a tavalyi év szintén a folyamatos növekedésről szólt. Az elmúlt években a dinamikus árnövekedést legnagyobb mértékben Budapesten tapasztalhattuk meg. Ennek megfelelően 2017 második felében is Budapesten voltak legmagasabbak a négyzetméterárak. Használt tégla lakások esetében ez 514 ezer forintot jelentett, de az egyik legdrágábbnak számító V. kerületben az átlagérték a 788 ezer forintot is elérte, ami még soha nem volt ilyen magas. A belvárosban a magasabb árak miatt érezhetően némileg visszaesett a kereslet az elmúlt időszakban, és az értékesítési idő is megnövekedett. Az árnövekedés kisebb mértékben, de vidéken is jellemző volt. A Duna House adatai alapján Veszprém megye átlagértékei voltak a legkiemelkedőbbek, amely 367 ezer forintos négyzetméter-, és 21 millió forintos fajlagos árat jelentett. Legalacsonyabb négyzetméter áron Békés megyében lehetett tégla építésű lakást venni, itt átlagosan 155 ezer forintot kértek egy négyzetméterért.

Az idei évben az ingatlanbefektetés továbbra is nagyon vonzó lesz a Duna House szakemberei szerint, amely tovább pörgetheti a piacot. Az alacsony kamatkörnyezet, a növekvő munkabérek és az erőteljesen felfutó hitelkihelyezések miatt további áremelkedés várható az elkövetkező 2-3 évben, amelynek mértéke ugyan mérséklődhet, de így is 5-10%-ot becsülnek idén a szakemberek. Az ingatlanhoz szorosan kapcsolódó hitelpiacon szintén akár 20-25 %-os növekedést is láthatunk a folyósított lakáscélú hitelállományban.

Tippek 2018-ra

Kínálati oldalon az idei évben az újépítésű lakások rohama várható, ami a vevők számára kedvező széles választékot fog jelenteni. Fontos kiemelni azonban, hogy az építőipar munkaerőpiaci helyzet miatt itt az átadások tekintetében csúszásokkal is kell számolni, így a lakáshelyzetüket nagyon sürgősen megoldani kívánó lakásvásárlóknak érdemesebb már magasabb készenléti fokozatban lévő projektek kínálata között válogatni. A türelemnek természetesen több előnye van, a projektek előre haladtával szűkül a foglalható kínálat és jelentősen emelkednek a négyzetméter árak is, így kedvezőbb áron jobb ingatlanokat találhatnak azok, akik már jó előre tervezik a lakásvásárlást.

Az újépítésű projektek környékén a tapasztalatok alapján a használtlakások árai is az átlagosnál nagyobb mértékben emelkednek, így a használt vagy a kisebb alapterületű lakást keresőknek akár befektetési szempontból is érdemes ezekben a kerületekben, városrészekben nézelődni.

A panelek iránt érdeklődőknek számolni kell azzal, hogy az eladók ebben a szegmensben engednek a legkevesebbet a meghirdetett árakból. Decemberben átlagosan csak 2 százalékot lehet a fővárosi panelek áraiból alkudni, szemben a vidéki házak esetében, ahol az ügyesebbek akár 7 százalékos csökkentést is ki tudtak harcolni. Országos átlag alapján idén is 4-5% körüli alkuval érdemes számolni az ingatlantranzakciók során.

Vidék tekintetében a gazdaságilag jól teljesítő régiók, nagyobb városok és megyeszékhelyeknél várható az átlagosnál élénkebb piaci az eladási és vásárlási oldalon is. Az áremelkedés ezeken a területeken eddig elmaradt a fővárosi szintektől, de tavaly itt is erősödött ennek mértéke, ami kitarthat az idei évben is. Az újépítésű ingatlankínálat jelentősen szűkebb ezeken a területeken, így könnyebben és gyorsabban találhatnak a vevők jó állapotú használt lakásokat, családi házakat.

Az ingatlant eladni kívánó lakástulajdonosok eddig egyre gyorsuló piacot tapasztalhattak, folyamatosan csökkent az átlagos értékesítési idő. Az árak emelkedésével és a több újépítésű lakás piacra kerülésével azonban ez a folyamat jelentősen lassulni fog, így az eladóknak valamivel hosszabb értékesítési folyamattal érdemes számolniuk. Árazás tekintetében a szakemberek szerint kedvezőtlen hatással lehet az értékesítés folyamtára a magasra becsült indulóár. Amennyiben bizonytalanok vagyunk érdemes értékbecslő szakember segítségét kérni.

Aki befektetőként nem szeretne a lakáspiac várható hozamaiból kimaradni, de nincs kellő tőkéje önálló ingatlan vásárlására, annak érdemes lakásalapba fektetnie, amely az elemzők szerint idén is a jobban teljesítő alapok közé fognak tartozni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

Új szolgáltatást tesztel a DoDo a PENNY-vel

A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal. A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a...

Munkáltatói díjat nyert az SAP Hungary

Az SAP Hungary elnyerte az Inspiring Employers tanácsadó cég legmagasabb és legrangosabb "Elite Shining Star" díját a kiemelkedő munkahelyi körülmények, illetve a munkavállalók számára kialakított kezdeményezései miatt. A magyarországi SAP-t az Inspiring Employers 10...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA