- Hirdetés -

Újabb feketelista: íme az adókerülők

|

- Hirdetés -

Összesen 17 ország szerepel az Európai Bizottság feketelistáján, amely azon államokat tartalmazza, amelyek nem voltak együttműködőek adózási kérdésekben. A szakértők kritikával fogadták a listát, amely szankciók hiányában kétséges, hogy meghozza a kívánt eredményt.

Többek között Dél-Korea, az Egyesült Arab Emírségek, Panama és Tunézia is szerepel a 17 ország között, amelyek felkerültek az Európai Bizottság feketelistájára. A Bizottság 2017. december 5-én hozta nyilvánosságra a listát azon országokról, amelyeket adózási kérdésekben nem ítélt együttműködőnek az Európai Unió (EU) által állított irányelvek megvalósításához. Az EU évek óta törekszik az adóelkerülés visszaszorítására és ennek eszközeként kezdték el kidolgozni a listát, melynek célja, hogy szankcionálja azokat az országokat, amelyek nem lépnek fel kellő hatékonysággal az adóelkerülés ellen, illetve ösztönzik azt.

A Bizottság előzetes szempontrendszere magában foglalta az Európai Unió adott országokkal ápolt gazdasági kapcsolatainak szintjét, az országok pénzügyi stabilitását, a korrupció mértékét és működésük átláthatóságát. Ezen szempontok alapján 2016 szeptemberében már publikáltak egy előzetes táblázatot, melyben 92 országot, például több tagállamot és az USA-t is felsorolták esélyesként a feketelistán való szereplésre.

A további kiválasztásnál a fő hangsúlyt három kritériumra fektették: az adott országokban elvárt valós gazdasági tartalomra, a fair adózásra való hajlandóságra (azaz, hogy ne adjanak kézenfekvő lehetőséget offshore struktúrák megvalósítására), valamint arra, hogy az országok ígéretet tegyenek az OECD Adóalap Erózió és Nyereségátcsoportosítás elleni akciótervének több pontjának implementációjára.

A feketelistán szereplő országok egy évnyi egyeztetés után sem voltak hajlandóak az EU által elvárt együttműködésre, vagy az együttműködési ígéret megtételére, így felkerültek a listára. További 44 országot a szürke zónába soroltak, miután jelezték együttműködési szándékukat.

A feketelistán szereplő országokban adóügyi illetőséggel (tényleges ügyvezetéssel) bíró vállalkozások ellen eredetileg komoly szankciókat kívántak bevezetni, így például az Európai Beruházási Bank (EBB) semmilyen üzleti kapcsolatot nem tartott volna fenn velük, az ezen országokból számlázott költségeket nem lehetett volna levonni, szigorították volna az ellenőrzött külföldi társaságok szabályait, külön forrásadókat vetettek volna ki és nem adtak volna lehetőséget a társaságok részesedéseinek bejelentésére. Sok tagország érvelt azonban amellett, hogy a listán való szereplés miatti gazdasági hátrányok éppen elég nagyok az érintett országok számára, így az Európai Bizottság végül elállt a szankciók végrehajtásától.

„Érdemes megfigyelni, hogy a nyilvánosságra hozott lista jórészt csak kisebb GDP-vel rendelkező országokat tartalmaz, amely miatt számos szakértő erősen kritizálta azt. Ennek tudatában és a szankciók elvetésének okán vitatható, hogy a feketelista valóban sikeres eszköze lesz-e az Európai Unió adóelkerülés elleni harcának” – mutatott rá Póczak Ferenc, a Deloitte adó- és jogi osztályának igazgatója és nemzetközi adócsoportjának vezetője.

A feketelistán szereplő országok: Amerikai Szamoa, Bahrein, Barbados, Dél-Korea, Egyesült Arab Emírségek, Grenada, Guam, Makaó, Mongólia, Namíbia, Marshall-szigetek, Palau, Panama, Saint Lucia, Szamoa, Trinidad és Tobago, Tunézia.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA