- Hirdetés -

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

|

- Hirdetés -

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös kutatása szerint idén a magyarok karácsonyi ajándékokra szánt kiadása az egy háztartásra vetített átlagos, nettó havi jövedelemnek közel az ötöde is lehet. Azonban a csábítónak tűnő ajánlatok igézetében könnyű a túlköltekezés csapdájába esni. A fogyasztói tudatosságot zászlajára tűző www.billkiller.hu applikáció telekommunikációs szakértői kíváncsiak voltak rá, mégis milyen stratégiákat követnek a magyarok a havi költségkeretek betartására, így reprezentatív felmérést végeztek, amelyből kiderült:

a magyarok 51 százaléka csak azon termékek megvásárlására törekszik, amelyekre valóban szüksége van (különösen a nők és a 60 évnél idősebbek körében jellemző gyakorlat ez);

42 százalék igyekszik kevesebbet költeni bizonyos termékekre, szolgáltatásokra;

a válaszadók harmada termék- és szolgáltatásösszehasonlító oldalak használatával (34 százalék), illetve ár-érték alapon (35 százalék) igyekszik megelőzni a felesleges túlköltekezést;

29 százalék a kiadásai szigorú nyomon követésében, 14 százalék pedig a kiadások havi költségvetésben való megtervezésében látja a megoldást.

A felmérés azt is megvizsgálta, hogy mi segítene leginkább a fogyasztóknak a spórolásban. A válaszadók közel negyede (22 százalék) vallotta azt, hogy a termék vagy szolgáltatás árának egyértelmű feltüntetése lenne a legnagyobb segítség (ez megint az idősebbeknek a legfontosabb támogatás); különösen fontos lehet ez a karácsonyi ajándékok beszerzése során. A fogyasztók 14 százalékának a termék- és szolgáltatásösszehasonlító oldalak jelentik a legnagyobb segítséget, és nagyjából azonos arányban jelennek meg a részletes információk a termékről vagy szolgáltatásról (12 százalék), a termék vagy szolgáltatás árának összetevőiről való részletes tájékoztatás (11 százalék) és a költségtervező applikációk a válaszok között.

„A válaszokból kitetszik, hogy a vásárlóknak mindenekelőtt objektív, részletes információkra van szükségük a termékekről és a szolgáltatásokról a tudatos fogyasztói döntéshez. Információ hiányában a fogyasztói döntés pedig kikerül a racionális megfontolás keretei közül, könnyen manipulálhatóvá válik. Mi a BillKillernél abban hiszünk, hogy a fogyasztó tudja, hogy mire van szüksége, és ha megadjuk neki a szükséges információkat, meg tudja hozni a számára legoptimálisabb döntést” – monda Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

A szakértők felhívják a figyelmet rá, hogy megfelelő mérlegelés mellett egy adventi akcióval is lehet felelős döntést hozni, például telefonvásárlásnál pár tízezer forintot is spórolhatunk a termék árából, de még jelentősebb megtakarítást érhetünk el, ha a folyamatos kiadásainkat, például a havi telefonköltségeinket vizsgáljuk felül. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint egy átlagos mobilhasználó 4,4 GB internetet használ a telefonján, 221 perc hívást kezdeményez és mindössze 9 db SMS-t küld egy hónapban. Ezekre az igényekre találhatunk már valamivel több mint ezer forintért is mobilcsomagajánlatot, a felső határ pedig a 15 ezer forintot is meghaladja. A www.billkiller.hu oldalon ingyenesen elérhető applikációnak közel 6000 felhasználója eddig nem kevesebb mint 52 ezer forint éves megtakarítást kalkulált magának egy, az igényeinek jobban megfelelő mobilcsomagra való váltással; az applikáció által eddig kalkulált összérték nem kevesebb mint 300 millió forint.

„Kulcsfontosságú, hogy mielőtt mobilcsomagot vagy bármilyen terméket választunk, tudjuk, hogy mire van szükségünk, és hogy milyen ajánlatok érhetőek el a piacon. Azért hoztuk létre a BillKiller applikációt, hogy átláthatóvá és összehasonlíthatóvá tegyük a mobilcsomagokat, hogy mindenki csak annyit fizessen a jövőben a mobilhasználatáért, amennyit valóban használja a telefonját” – teszi hozzá Sallai Ákos, a BillKiller társaslapítója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...