- Hirdetés -

Erre költünk 1000 milliárd eurót

|

Jó évre számíthatnak idén is a műszaki eszközök gyártói, a GfK előrejelzése szerint a múlt évhez képest 2,5 százalékkal többet, 1050 milliárd eurót költenek majd ilyen termékekre a fogyasztók.

A növekedést a telekommunikáció (+3 százalék), a háztartási kisgépek (+8 százalék) és a háztartási nagygépek (+2 százalék) fogják generálni. Az előrejelzések szerint az IT, az irodatechnika és a szórakoztató elektronikai termékek értékesítése stabil marad, szinte változatlan az előző évhez képest.

A műszaki elektronikai termékek piacának pozitív értékbeni növekedése 2020-ban minden régióra jellemző lesz, értéke 2 és 3 százalék között lehet. A regionális összetétel szinte változatlan marad 2019-hez képest, miszerint az ázsiai-csendes-óceáni régiók adták az árbevétel nagyrészét: 43 százalékot, emellett minden negyedik eurót pedig Európában költöttek el.

„Feltételezzük, hogy az 5G bővítésével és elterjedésével a telekommunikációs ágazat a viharos 2019 után újból növekedni fog. Az okostelefonok iránti kereslet Kínában és a feltörekvő Ázsiában nemcsak a telekommunikációs szektor, hanem a teljes műszaki elektronikai piac egyik fő hajtóereje lesz. Az innováció, a teljesítmény és a prémiumra való törekvés továbbra is a legfontosabb keresletnövelő fogyasztói trendek maradnak. A fogyasztókat a kényelemhez, az egészséghez és a jóléthez kapcsolódó termékekkel lehet elnyerni és költésre serkenteni. Ennek következtében továbbra is nagy az igény a háztartási kisgépekre, mind a feltörekvő, mind a fejlett piacokon. Ugyanakkor a digitális fogyasztók egyre jobban aggódnak a fenntarthatóság miatt, azaz: hogy ebben a technológiai környezetben a kormányok, gyártók, kereskedők és a fogyasztók hogyan lehetnének környezetbarátabbak” – fejtette ki Pavlin Lazarov, a GfK műszaki elektronikai termékek piacának szakértője.

A fogyasztói költések részesedésének változása

Bár még nincsenek meg az év végi számok világszinten, a GfK becslése szerint 2020-ban a telekommunikációból származik majd a tavalyi év összes fogyasztói kiadásának több mint 43 százaléka, 454 milliárd euró. A második helyezett a háztartási nagygépek piaca, a becsült forgalma 187 milliárd euró.

Az előrejelzések szerint az informatikai és az irodatechnikai szektor a műszaki elektronikai piac több mint 15 százalékát adja, amelyet a szórakoztató elektronika követ. Ez utóbbi több mint 146 milliárd euró értékű eladást generál, ami 14 százalékos részesedést jelent. A műszaki elektronikai cikkek piacán a háztartási kiskészülékek szektorában várható nagymértékű növekedés, továbbra is egyre nagyobb arányban költenek rájuk a fogyasztók. 2020-ban várhatóan ismét növekszik a részesedésük, a 97 milliárd eurós eladások a költések több, mint 9 százalékát érik el. A harc a fogyasztók figyelméért továbbra is kiemelt fontosságú, és a megnyeréshez vezető út megtalálása lesz a kihívás 2020-ban.

Hazai várakozások

A magyarországi műszaki elektronikai piac novemberig bezárólag pozitív értékbeni képet mutat. Nálunk is a telekom szektor adta a forgalom 40 százalékát. A telekommunikáción kívül a háztartási kis, és nagygépek piaca növekedett, köszönhetően az év eleji csereprogramoknak, amik beváltása év közepéig kitartott, valamint a beépíthető termékek is népszerűbbek voltak.

„Mivel a Black Friday utáni akciók decemberben is növelték a keresletet, valamint számos kereskedő kupon-akciókkal ösztönözte a háztartási kisgépek értékesítését, így az összforgalom egyszámjegyű növekedését várjuk. A 2020-as évben a szórakoztató elektronika piacának növekedését prognosztizáljuk -az idei évi csökkenéssel ellentétben-, mivel olimpia és futball EB is lesz, melyek jellemzően pozitívan hatnak a TV értékesítésre, amely a szórakoztató elektronikai termékek forgalmának közel 80 százalékát adja” – tette hozzá Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelmi igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...