Az igazán trendi márkáknak olyan értékeket kell felmutatniuk, amikkel érzelmileg is azonosulni tudnak a fogyasztók, a marketing és kommunikációs szakmát a közeljövőben meghatározó trendek között a zéró károsanyagkibocsátás és az agilis transzformáció egyaránt megtalálható a BrandFestival trendLAB legfrissebb prognózisa szerint. A szakembereknek arra is fel kell készülniük, hogy a kommunikációs piac innovációinak – felületek, technológiák – életciklusa egyre rövidül.
A BrandFestival trendLAB harmadik alkalommal hozta nyilvánosságra a hazai marketing- és kommunikációs szakterület trendjeivel kapcsolatos prognózisát. A vezetőkkel folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki. A közeljövő legmeghatározóbb trendjei Magyarország vezető szakemberei szerint többek között: growth mindset, future of work – munkahelyi automatizáció, agilis transzformáció, reziliencia, employer branding-munkavállalói élményteremtés, zerowaste, purposeful branding, service design, visual storytelling, customer journey mapping, emocionális kötődésen alapuló irracionális vásárlói döntések.
A demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon összegyűjtik azokat a releváns területeket, amelyekben fundamentális változások kísérik a marketing- és kommunikációs szakemberek munkáját, az alábbi kérdések mentén: Merre tart a magyar médiapiac, milyen kihívások várnak a piac szereplőire? A növekedési lehetőségek elősegítése érdekében milyen új stratégiai irányokat kell kijelölni? Hogyan javítható a márka piaci teljesítménye? Milyen az innovációhoz és a médiakreativitáshoz fűződő viszonya a piaci szereplőknek?
„Az elmúlt évek hagyományainkból kiindulva a hazai üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A „purposeful branding”, a „zero waste” és a „körforgásos gazdaság” jegyében a vásárlók már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek megvásárlásával. A new age brandeknek fel kell tudniuk mutatni egy olyan értékelvűséget, amivel a fogyasztók érzelmileg is tudnak azonosulni. Továbbá a kommunikációs piac innovációinak – felületek, technológiák – életciklusa egyre rövidül. Ebben a felfokozott „speedkényszerben” az új dolgok használata akár öncélúvá is válhat” – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője, a BrandFestival elnöke.
A trendek azonosítására és összegyűjtésére a Gartner piackutató cég Hype-ciklusát használták. Ez a grafikon azt az aktuális állapotot ábrázolja, hogy egy-egy új trend/technológia melyik fejlődési szakaszánál tart. A trendek pillanatnyi érettsége és további útjának ismerete igen fontos a vállalati marketing és kommunikációs stratégiák megtervezésénél. Azokra a trendekre fókuszáltak, amelyek a legmagasabb üzleti és társadalmi értéket teremtve, a „termelékenység fennsíkján” vannak, vagy jó eséllyel oda juthatnak, azaz a rájuk irányuló figyelem és bizalom hosszú ideig egyenletes marad.
A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 570 márkáról szóló, 843 előadást, közel 11.000 résztvevő követte.